Herentals - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Cruzer
Mountainbiker

Post by Cruzer »

Gisteren nog eens groen-rood gaan rijden.

Wandeltocht: kan ik inkomen,
deels over de MTB-route: kan ik inkomen,
maar welke clevere-kwiet van die organisatie denkt dan: "hé, laten we dat ook nog eens in dezelfde richting van de MTB-route doen" #-o
Met als resultaat dat ge al die wandelaars langs achter benadert, natuurlijk zien die u niet komen.
Heel toevallig had ik, voor ik vertrok, een voorgevoel (zondag, zalig weertje...) en heb ik nog snel een fietsbel gemonteerd, dat was geen overbodige luxe.
Mich
Mountainbiker

Post by Mich »

Cruzer wrote:Gisteren nog eens groen-rood gaan rijden.

Wandeltocht: kan ik inkomen,
deels over de MTB-route: kan ik inkomen,
maar welke clevere-kwiet van die organisatie denkt dan: "hé, laten we dat ook nog eens in dezelfde richting van de MTB-route doen" #-o
Met als resultaat dat ge al die wandelaars langs achter benadert, natuurlijk zien die u niet komen.
Heel toevallig had ik, voor ik vertrok, een voorgevoel (zondag, zalig weertje...) en heb ik nog snel een fietsbel gemonteerd, dat was geen overbodige luxe.
Als ik dat lees krijg ik precies de indruk dat die mensen daar beter niet liepen...
Bekijk de volgende links eens: http://www.mobielvlaanderen.be/wegverke ... 11.php?a=5 , een fietsbel is een verplichting en geen luxe! Ik heb er zelf ook geen op m'n MTB zitten, dus ik erger me er niet aan dat ik eventuele personen op een andere manier (vriendelijk) moet waarschuwen. Ik zeg steeds "pardon" en een "dank u" als ik voorbij rij.
Vele MTB-paden zijn nu eenmaal ook heel mooi om te wandelen.
Off-topic: vorig weekend gaan wandelen in de Ardennen op uitgepijlde routes, toevallig liepen de MTB-routes ook vaak via die paden...
Cruzer
Mountainbiker

Post by Cruzer »

Mich wrote:Als ik dat lees krijg ik precies de indruk dat die mensen daar beter niet liepen...
Dat is dan een verkeerde indruk.

Geen probleem met veel volk op de route, maar de organisatie had er misschien aan kunnen denken om de mensen in de tegenovergestelde richting te laten wandelen, zodat ze de mtb-ers
zien komen.
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

stan 1 wrote:hoe die gasten tijdens het klimmen, overzicht bleven houden over het geheel,Bv. losliggende keien vermijden, wortels en stroken met loszand.
Ik had vandaag ook beter naar mijn eigen tips geluisterd(opwarming), 85km/33gem met de wegjanetten en dan naar kasterlee, gevolg spierverekking of scheur, ik weet het verschil niet, want het is de eerste maal dat ik dit meemaak, ja, een 50plusser moet actief blijven, maar doet beter geen domme dingen(overschatting) meer. Ik hoop dat ik morgen kan staan, want anders wordt het ziekenkas.
Groetjes :oops:
Mhm op de groene roete... waren het nog redelijk jonge gasten?

16, 19 en 22? :-D

Veel beterschap ;)
lovelygirl
Mountainbiker

Post by lovelygirl »

ben de dochter van stan 1! die gasten dat wij toen hadden zien rijden, waren inderdaad nog redelijk jong, maar ja, een leeftijd is soms moeilijk te schatten hé!

groetjes
Last edited by lovelygirl on Wed 26 Apr 2006 18:31, edited 1 time in total.
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Twee bikes met schijfremmen? Ene met V-brakes :-D

Al een bel ergens?

BTW: Welkom opt forum
lovelygirl
Mountainbiker

Post by lovelygirl »

ik heb daar nog niet zoveel verstand van eigenlijk. ik ben nog maar een leek hé :-D

dank u!
Cruzer
Mountainbiker

SCHOENEN VERGETEN

Post by Cruzer »

Wie heeft daarstraks (Zaterdag 29 april 2006) aan de FLOREAL zijn schoenen vergeten? Rond 13:30.
Volgens mij zijn ze van één van de twee in die ALFA ROMEO, met 2 mtb's op het dak.
De schoenen zijn op het gemeentehuis van Kasterlee afgegeven.
Last edited by Cruzer on Thu 04 May 2006 21:49, edited 1 time in total.
lovelygirl
Mountainbiker

Post by lovelygirl »

de eerste keer dat ik ging mountainbiken hebben we de groene route gedaan en ik vond die best wel goed meevallen voor een beginner. dus hopelijk is het morgen redelijk weer en kan ik deze route nog eens gaan rijden met mijn papa en dan kan ik ineens mijn nieuwe fiets eens testen hé! :)
Gunnarken
Mountainbiker

Post by Gunnarken »

mooie tocht hier!!!

nauwelijks hellingen, weinig asfalt, veel bos :)

zeker fun !!
Post Reply