Raid des Hautes Fagnes 13/06/2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Herder Firmie wrote:
Heeft er trouwens iemand nieuws over de persoon die in een warmtedeken gewikkeld lag langs de kant? Was op zo'n 2/3 van het parcours (65km) denk ik en er stonden zo'n zestal mensen bij. Was op een van de minder steile klimmen en ook niet technisch dus vraag me af wat daar kan gebeurd zijn? Toen we de daaropvolgende afdaling (singletrack) afkwamen kwam er net een auto van de organisatie dus ik hoop dat alles goed gekomen is...
Zag er erger uit dan het in feite was. Eén van de voorbijgaande bikers was dokter. De diagnose laat ik in het midden, maar wat extra rust en voldoende water moet volstaan om deze jongeman terug op zijn positieven te laten komen. :wink:
Quote van lowie op mtb.nl:
Ik ben met die gast voor alle zekerheid naar het ziekenhuis gereden (met begeleiding van de dokter). Zijn grootste probleem was dat hij zaterdagavond te diep was gegaan ... in het glas. Niet echt de perfecte voorbereiding voor een 90 km RDHF.
pearl jam
Mountainbiker

Post by pearl jam »

Weet nu waarom op de website vd Raid Des Hautes Fagnes : the ultimate race staat =D>

Gekozen voor de 115km en hier kan Waimes, Ardennes Trophy of Houffamarathon niet aan tippen.
Jeanke6
Mountainbiker
Location: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5

Post by Jeanke6 »

rocki wrote:Naturlijk was dit geen parcours voor vaste vorken. Winnen ga je er daar niet mee doen.
Hoe groter de uitdaging, hoe groter de voldoening. Je kiest voor jezelf wat de uitdaging is. Voor de ene is het parcours genoeg, de ander kiest een SS of een rigid...
En proficiat omdat je er ene voorbij gestoken hebt beraf. Ik heb de tel niet bijgehouden van de fully’s, aangezien dat dat veel meer als ene was.
En jep, 29" helpt zeker.
De kans om iemand met een fully tegen te komen was dan ook ruw gerekend 100x groter :P
marathonman
Mountainbiker

Post by marathonman »

Iemand zei hier dat je niet sneller bent op de afdaling met vangnet als je fietst ipv loopt. Klopt, maar als je de skills hebt om te fietsen ben je veel ontspannen en verlies je minder energie/tijd om af te stappen, te lopen en terug op die bike te geraken terwijl het nog steil is. Ik reed bij Ken van den Bulke en kan je verzekeren dat hij ontspannen en snel is. Techniek helpt je zeker sneller aan de finish te geraken al was het alleen maar omdat je zoveel ontspannender bezig bent.
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

Is er nog iemand die NU al zin heeft in RDHF 2011? :-D
Ivanhoe el biker loco
Mountainbiker

Post by Ivanhoe el biker loco »

Ja ik. :-D :-D
BelAir_500
Mountainbiker

Post by BelAir_500 »

van al de marathons vind ik RDHF toch de moeilijkste ze

tis steeds bergop en bergaf (telkens technish), bijna nooit recuperatie stroken

maar telkens geslaagd kwa organisatie enzo..een van de betere..thumps up !
Tommer
Mountainbiker

Post by Tommer »

heeft iemand de gps data ter beschikking met eventuele aanduiding van privé stukken zodat er naar een alternatief kan gezocht worden.

Doel is eigenlijk gemakkelijk de verschillende hellingen op te zoeken.

Dank je,
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

scelter wrote:Is er nog iemand die NU al zin heeft in RDHF 2011? :-D
Tuurlijk, en liefst de 115km ;-)
BGT
Mountainbiker

Post by BGT »

marathonman wrote:Iemand zei hier dat je niet sneller bent op de afdaling met vangnet als je fietst ipv loopt. Klopt, maar als je de skills hebt om te fietsen ben je veel ontspannen en verlies je minder energie/tijd om af te stappen, te lopen en terug op die bike te geraken terwijl het nog steil is. Ik reed bij Ken van den Bulke en kan je verzekeren dat hij ontspannen en snel is. Techniek helpt je zeker sneller aan de finish te geraken al was het alleen maar omdat je zoveel ontspannender bezig bent.
Allemaal goed en wel, maar als je daar met tien tegelijk aan begint, dan gaan er minstens 2 op hunne bek.
Ik zeg niet als jullie, toppers, daar komen. Op dat niveau heeft iedereen wel voldoende technische bagage om dat tot een goed einde te brengen.

Ik moest 's avonds ook nog zelf met de auto naar huis, dus dan neem ik geen onnodige risico's.
Post Reply