wie rijd er moto?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

EL_NOPPES wrote:
point8 wrote:ik weet wat je bedoeld ja , ma ik was eerste van plan een R1 te nemen maar dat is toch wat TE eignlijk.
van daar maar de R6 zwarte versie of wel de gele
http://www.motoinfo.it/immagini/nuovo/Y ... 2006-g.jpg
http://www.yamahablog.net/wp-content/up ... -r6-us.jpg

ik vind gewoon een R6 heel schoon , ander moto gelijk de suzuki , kawasaki enzo.
vind ik niet mooi , ik weet dat het om te beginnen vrij stevige dingen zijn maar maar met iets wat je niet mooi vind rij je ook niet graag .
dat is mijn gedacht dan .
idd, maar iets die te zwaar is brengt op zicht te veel verleiding om hard te gaan terwijl de ervaring nog niet zo sterk aanwezig is
het is nog altijd u keuze, maar ik zou het te riskant vinden, tenslotte : er zijn nog andere schone moto's die lichter zijn , maar die ook je goesting kunnen zijn é
Ergens klopt het wel dat een R1 geen beginnersmoto is, maar een R1 is imo voor niemand de ideale moto. Denk niet dat er iemand is die het volledige vermogen van die moto op de openbare weg de baas kan...

Langs de andere kant is elke moto geschikt om mee te beginnen, 't is toch het manneke dat erop zit dat zijn verstand moet gebruiken.
Met elke moto kan je snel en onverantwoord rijden.
DeJean
Mountainbiker

Post by DeJean »

klopt wel maar ik denk dat t soort motos dat de rijscholen gebruiken door de motorijscholen, toch wel een milder en vergevingsgezinder rijkarakter hebben voor die keertjes dat het inschatten nog niet zogoed lukt, of t defensief rijden. Om van de prijs van gebroken carenage nog maar te zwijgen.....
jakke-pompier
Mountainbiker

Post by jakke-pompier »

een r1 valt beter te berijden dan een r6. Met de r1 kan je beter op lage toeren rijden en is dus minder agresief dan een r6 die je meer op toeren moet houden.
debiker
Mountainbiker

Post by debiker »

Zal ook ne keer woordje zetten !!
na dit alles een beetje te hebben gelezen ,maak ik mijn besluit dat het rijden met een moto nog altijd een plezier moet zijn !!!!
en moet gereden worden met het hoofd en niet met de rechterhand !!!!

na x aantal jaren en duizende km verder weet ik mag zeggen toch wat moto rijden is !!! na enkel laagvliegers te hebben gehad (suzuki gsx-f naar gsx-r en rf 900) over gestap op het rustiger type motoren toch van uitzicht !!!
nu al een 6 tal jaar bmw rijder (r1150 rt -k1200lt-r1100rt)en moet zeggen had in het begin een gedacht wat heb ik nu gekocht tot ik doorhad hoe er mee te rijden !!! in het bochten werk mogen er vele komen(nu weet ik waarom de politie daar mee rijdt !!!)super om mee te rijden en kwa trekkracht niet veel minder dan pure-vitesse die de pk-s niet op de weg kwijt kunnen !! gewoon super !!
dus moet niet altijd een race machiene zijn om sportief te rijden en nu moet ik niet ale 100 tot 150 stoppen om zeere polsen of rug !!!
al verschillende jaren lekker op verlof met de bike 5000km in weekje is héél gemakkelijk te doen !!!!

Mvg Mario

ps rij voorzichtig mannen-vrouwen want gekent de woorden van een auto-driver HAD JE NIET GEZIEN !!!! niet moeilijk velen zitten de slapen aan het stuur of te bellen zonder nog maar te spreken van de gene die kranten en dergelijke lezen terwijl ze rijden :evil:
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Ik denk!!! dat Uw toetsenbord!!! blijft hangen!!!
thomasmb
Mountainbiker

Post by thomasmb »

Hoe zit het eigelijk met motorijden en een autorijbewijs ?
Ik heb hier of daar horen vallen dat als je een autorijbewijs hebt een moto met bepaald vermogen mag gebruiken ?
Iemand hier enige ervaring mee ?
Na lange tijd met een gewone OT ( en niet de JC brol ) dax gereden te hebben ( die spijtig genoeg is verwoest door een chauffeur die me NIET HAD GEZIEN , hij was aan het bellen btw ) begint het te kriebelen om een motodaxje op te bouwen voor de hete zomermaanden :D
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Met een B-rijbewijs mag je tot 125cc gaan.
jampetter
Mountainbiker

Post by jampetter »

[quote="freezy"]Met een B-rijbewijs mag je tot 125cc gaan.[/quote]

Moet je hier niet eerst 3 jaar ervaring voor hebben?
virtrix
Mountainbiker

Post by virtrix »

Hier plannen om mijn rijbewijs A te halen... en me meteen een Kawa Z750 te bestellen (zien er echt té vet uit). En, goed idee?
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

virtrix wrote:Hier plannen om mijn rijbewijs A te halen... en me meteen een Kawa Z750 te bestellen (zien er echt té vet uit). En, goed idee?
Zeker!! Anderhalf jaar geleden stelde ik hier dezelfde vraag, ik had schrik om op iets te zwaar te beginnen. En toen gaf Kawa mij goeie raad. Te zwaar/snel ligt gewoon aan de rijder zelf. Met alles valt rustig te rijden. Ik ben dan met een RF600 begonnen, goedkope en toffe moto voor een beginner. Na 11 maand en 10000km ingeruild voor een Triumph Street Triple R 8) Die zit wat in de lijn van zo'n Z750.
Post Reply