Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
SNRFreestyler
Mountainbiker

Post by SNRFreestyler »

Ik ga met de fiets naar school.
Tis zo een 10 km heen en terug.
Gisteren heb ik moeten stoempen !! K'ging maar 17 per uur de wind was enorm hard!
Op de terugweg 40! Had je die automobiliesten moeten zien! :lol:
pikethebike jr
Mountainbiker

Post by pikethebike jr »

Streets wrote:zijn er hier nu 2 itmes
"met de fiets naar het werk"
populair.
misschien eentjes tijdelijk negeren zodat het wat zakt in de lijst?

Streets
Heb het nu ook gemerkt, daarmee dat ik dacht dat er een deel posts verdwenen waren.
Ik was blijkbaar in het andere topic aan het kijken.

Misschien één topic van maken, mods??

Greetz

Pike jr
snuyts02
Mountainbiker

Post by snuyts02 »

identiek verhaal! 30km enkel, 25k naast albertkanaal..3 à vier keer in de week. Lekkere douchke nadien , wat eten en beginnen werken..ideaal eigenlijk. Allen wel geen goede kledij droog mogelijkheid, wat soms wel jammer is, bij het terug naar huis gaan!

gr
Nuytske
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

scallex wrote:dag fietsers allemaal. ik doe het woon-werkverkeer ook steeds met de fiets, nl 23km enkel. Halle-Oudergem. En het leuke is dat ik een 8km dwars door het Zoniënwoud rijd. Geweldig is dat, zeker in de winter, als het lekker donker is. Met de nodige lampen op doe ik `s winters elke dag een night-ritje. Dat geeft dan een extra dimensie aan het fietsen.

Dikke beizen aan allen tot op de vlo !!!
Ikke en den Esteban bollen oek iederen dag deur 't Zoniënwoud 8)
Metalpe
Mountainbiker

Post by Metalpe »

Minister Pascal Smet heeft een wetsvoorstel ingediend om de fietsvergoeding af te schaffen voor het onderwijspersoneel. Ik kan dit niet begrijpen (voorbeeldfunctie van leraar, "groen" naar het werk, fitter aankomen, minder verkeer rond de school etc.. ze zouden het beter nog méér stimuleren en ze omhoogtrekken ipv afschaffen, maar dat allemaal terzijde.)

Heeft iemand hier nog iets van gehoord? Gaat het erdoor komen? Is het er al door gekomen? Is het voorstel afgeschoten? Kunnen we er op een of andere manier nog iets tegen doen?

Moest ze NIET afgeschaft worden: is de fietsvergoeding van 20 cent ipv 15 cent dan een feit vanaf 1 januari '10?
snuyts02
Mountainbiker

Post by snuyts02 »

geen idee, denk dat herman de croo da wetsvoorstel heeft ingediend om het te verhogen.;das al dak weet..vind al straf dat het er misschien toch zou doorkomen..
marzokki NQH
Mountainbiker

Post by marzokki NQH »

Dat voorstel van 'verhoging' 15 cent naar 20 cent betreft enkel de fiscale vrijstelling van een eventuele fietsvergoeding! Er bestaat geenszins een verplichting voor de werkgever om een fietsvergoeding te betalen (hoewel daar ook even sprake van was).
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

de langen wrote:Welke fiets bezigen jullie het meest in de winter om te gaan werken, montainbike, racefiets of fitnessbike en welke banden leggen jullie derop, slicks of orginele?
Ik rij met de stadsfiets naar 't werk.
't Is maar 10km en dat vind ik te weinig om mij volledig in fietstenue te zetten en bij aankomst te douchen. Een training kan je het ook niet echt noemen, tegen dat ik echt warm ben rij ik de poort binnen.
Nu rij ik op 't gemakske met de stadsfiets en ben minder tijd kwijt omdat het omkleden en douchen wegvallen.
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

kawa wrote:
de langen wrote:Welke fiets bezigen jullie het meest in de winter om te gaan werken, montainbike, racefiets of fitnessbike en welke banden leggen jullie derop, slicks of orginele?
Ik rij met de stadsfiets naar 't werk.
't Is maar 10km en dat vind ik te weinig om mij volledig in fietstenue te zetten en bij aankomst te douchen. Een training kan je het ook niet echt noemen, tegen dat ik echt warm ben rij ik de poort binnen.
Nu rij ik op 't gemakske met de stadsfiets en ben minder tijd kwijt omdat het omkleden en douchen wegvallen.
ik rij altijd met de mtb...gewoon wegens gebrek aan een andere fiets (koersvelo bv). Ook altijd met dezelfde banden, zomer op 3 bar, winter ewa minder...op de weg, ardennen of de alpen. Heeft 1 nadeel: ik kom nooit op een tt aan met ne propere fiets (1 keer kuisen per week is meer dan genoeg :oops: )
TASMANIAN DEVIL
Mountainbiker
Location: Gary Fisher superfly/BLUE cross cxc/BMC slc01/SCOTT addict rc/CERVELO r3 sl/GT ZASKAR carbon 9R TEAM

iedere dag, weer en wind

Post by TASMANIAN DEVIL »

ik ga iedere dag naar het werk met de fiets, door weer en wind. het komt zowat op een 32km per dag. en dikwijls vertrek ik heel vroeg met de rugzak, zet mijn rugzak af op het werk en ga dan totdat ik moet beginnen met werken (half uurke voordien, douchen moet ook nog) gaan trainen.
woensdag nog 76km voor het werk gedaan :lol:
Post Reply