Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
dflament
Mountainbiker

Post by dflament »

Vandaag nogmaals groen-blauw gereden, Voor rood had ik WEERAL te weinig tijd. Die afdaling voor de zandklim lag er vettig bij en 'kweenihoeveel' bomen en takken overal op de weg :(

Dat stuk bij het begin van groen langs de E40 ligt er ook wel extreem vettig bij... droogt da ooit wel es op?

verder int begin iemand tegengekomen maar die zag het drassige E40 Stuk precies ni goed zitten, kweeni of het iemand van het forum is... persoonlijk zag ik het ook ni echt zitten maar op bepaalde plekken moete er gewoon door :)

De zandklim ben ik dan eindelijk wel opgeraakt zonder af te stappen, lag er toch iets 'vaster' bij dan anders.

Heb mij goed geamuseerd, soms wel wat eentonige bospaadjes maar tkan ni altijd kermis zijn eh.
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Gisteren blauw-groen + rood gereden.
Alle takken weg en alles droog en beenhard.
Zelfs de zandstrook aan de muur lag er nu tamelijk goed berijdbaar bij.
Aan de strook naast de E40 de gebruikelijke plassen maar je kan overal 'uitwijken' of een single track er naast nemen zodat je nergens door de modder of water moest.
Ook nergens een klim tegengekomen waar je niet op kon. Lag er dan ook nergens 'vettig' bij.
Aangenaam en gevarieerd parcour (blauw/groen veel bos, rood veel veld/kassei, blauw/groen enkele mooie klimmetjes en afdalingen en single tracks, rood veel goed berijdbare vlamdreven), aangename temperatuur en blauwe lucht en fiets die deed wat hij moest doen. Meer moet dat niet zijn.
Komt in aanmerking voor vast trainingsparcour tussen de 50 en 60 Km. Als je er stukken van de Meerdael Classic bijneemt kom je gemakkelijk aan 100 km zonder veel uit de natuur te moeten komen.
Last edited by ivo on Wed 22 Oct 2008 14:13, edited 1 time in total.
MudHungry
Mountainbiker
Location: ne grijze italiaan, ne zwarte italiaan, ne blauwe italiaan

Post by MudHungry »

ivo wrote:Gisteren blauw-groen + rood gereden.
Alle takken weg en alles droog en beenhard.
Zelfs de zandstrook aan de muur lag er nu tamelijk goed bereidbaar bij.
Aan de strook naast de E40 de gebruikelijke plassen maar je kan overal 'uitwijken' of een single track er naast nemen zodat je nergens door de modder of water moest.
Ook nergens een klim tegengekomen waar je niet op kon. Lag er dan ook nergens 'vettig' bij.
Aangenaam en gevarieerd parcour (blauw/groen veel bos, rood veel veld/kassei, blauw/groen enkele mooie klimmetjes en afdalingen en single tracks, rood veel goed berijdbare vlamdreven), aangename temperatuur en blauwe lucht en fiets die deed wat hij moest doen. Meer moet dat niet zijn.
Komt in aanmerking voor vast trainingsparcour tussen de 50 en 60 Km. Als je er stukken van de Meerdael Classic bijneemt kom je gemakkelijk aan 100 km zonder veel uit de natuur te moeten komen.
in het leven moet je soms hard zijn en keuzes durven maken :wink:
Tom-s
Mountainbiker

Post by Tom-s »

De ochtend lekker over de route van heverlee gereden. Het ligt er heerlijk bij. Die blaadjes maken de modderige gedeelten veel gemakkelijker. Je kunt er op het moment gewoon snel overheen jakkeren. Ik heb dit niet de hele tijd gedaan, soms ook lkkr zitten geniet van de zon die door de mist heen kwam:D Schitterende uitzichten hierzo! Een enkele keer voetje aan de grond vanwege de modder, maar dat is geen schande. Die afdaling waar eerst al dat hout lag ging nu zoo heerlijk snel, is kei hard en super strak! Ik heb enkel blauw en groen ffkes gereden omdat ik wat weinig tijd had. Was uiteindelijk iets sneller terug dan verwacht maar het lag er ook snel bij. Was in 1 uur en 16 minuten klaar met de 2 routes en heb er dik van genoten!
Fille Fox
Mountainbiker

Post by Fille Fox »

Vorige week zaterdag de groene en blauwe lus voor de eerste keer gereden. Beiden lagen er over het algemeen goed bij. Soms wel wat modderstroken waar ik me bijna in vast reed :oops: .
De heuveltjes van de blauwe route waren vrij leuk om te overmeesteren. Vooral de eerste na 'de kluis'. Die doemt zo voor je op maar het parcours neemt hem zijdelinks. Leuke afdaling achteraf, wel enkele gekapte takken moeten ontwijken.

De dagen voordien had het hard gewaaid en dat heb ik wel gemerkt. Ik denk dat ik nog nooit door zo'n dik bladerdek gereden heb. Daardoor soms onverwachts in de modder terecht gekomen. Spannend! Vooral in de afdalingen is dat kicken.

Volgende keer blauw en rood. Of is rood echt enkel dreven?
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Bwah, rood is toch niet te onderschatten, maar idd, vooral lange stukken maar ook een paar lekkere of zware doorgangetjes. Gewoon 'ns doen.
Fille Fox
Mountainbiker

Post by Fille Fox »

Zal ik doen.

Merciekes
tyro13
Mountainbiker
Location: BMC te01 xtr 2015. Bmc slr01 campa superrecord Ax lightness lightweight 5.85kg

Post by tyro13 »

We(4 a 6man) rijden deze namiddag rond 13u de 3 lussen met vertrek vanuit Bierbeek(wwar we achteraf douchen) Moesten er personen zijn die graag meerijden.......iedereeen welkom.

Indien nodig via pb gsm nr verkrijgbaar :wink:
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Ge kon nie later verwittigen zeker ? :lol:

't Zal daar wel lekker hard gelegen hebben. Vorige week lag er nog serieus modder #-o
Giorgio
Mountainbiker
Location: Scott Scale (XT) & Scott Racing Pro Limited 2004 (XT 2006/XTR 2007)

Post by Giorgio »

pvandebe wrote:Ge kon nie later verwittigen zeker ? :lol:
LOL, idem dito hier... had ik het wat eerder geweten was ik van de partij geweest.
Post Reply