Ongehoord gedrag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

freesoul wrote:ach soms rij ik ook achter een groepke tragere deelnemers ik doe nooit de moeite om te roepen

ikmaak gebruik om wat te eten en of te drinken op mijn gemakje
zo kan ik weer eventjes recupereren tegen dan hebben ze me zelf al opgemerkt

zo waren er eens 2dames die schrokken en zeiden je moet roepen he waarop ik zei de weg is van iedereen en iedereen moet op zijn manier fun beleven aan het fietsen

je kan niet altijd direct voorbij steken wanneer je het past

dat is mijn ervaring
Same here. De zin "'Rustig,'t is zondag voor iedereen" helpt ook veel bij bikers die nerveus worden als er iemand in het wiel komt :wink:
vani
Mountainbiker

Post by vani »

maak me in zo'n dingen nie meer druk. 10 jaar geleden werd ik nerveus als ik ne km nie voorbij kon. nu aanzie ik die km als een recepuratiestuk. op de TT Wijtschate werd ik dor een trage rijder de mais ingereden. net toen ik ernaastkwam in afdaling (breed stuk) verloor em de controle. Met koers ervaring kon ik daar men schouder of ellebogen ingezet hebben en diene mens afgeweerd hebben maar ben gewoon mee naar links gereden waardoor ik wel van de rand afschoot. Soit beter dat dan die mens op zen bakkes doen gaan. Sommigen gaan dit gewoon gaan opzoeken om eens te kunnen wringen. misschien gaan die mensen met te verouderen ook gaan inzien dat het niets uithaald. Als ge eens wilt kicken zoek u ne snelle afdaling en zet eens alles op 0 en laat je vliegen. komde heelhuids beneden dan edde je kick ga je tegen dek ook maar dan op nen pijnlijkere manier :P :lol:
flyboy
Mountainbiker

Post by flyboy »

Ik wil toch ook eens reageren op het 'ongenoegen' en soms 'haat' die sommigen uiten op 'koersfietsrijders' die in de winter de tt's komen verstoren met ongehoord gedrag. Laatst reed ik achter een trager groepje, op een recht stuk werden we ingehaald door cyclocrosser die op een recht stuk proper passeerden zonder enig risico. Hoorde ik ene in da traag groepje roepen 'baanjanetten, blijft op de baan' of zoiets in die trend. Even later passeerde ik die mannen maar tegen mij riepen ze niks, wss omdat ik op nen mtb reed. Zulke opmerkingen vind ik echt niet gepast, om maar te zeggen dat het een mes is dat langs twee kanten snijdt.

Mtb is voor mij ook een wintersport om de conditie te onderhouden, in de lente- en zomermaanden train ik vooral op de koersfiets. Maar op tt's ben ik altijd geduldig om mensen in te halen en wacht ik tot het rechte stuk, net zoals ik steeds hoffelijk opzij gaan als ze mij inhalen. Zeker als er klein mannen bijzijn kijk ik extra goed uit.

Ook worden soms de 'zomerse ardennenritten' wel erg proper voorgesteld al zou het daar veel gemoedelijker aan toe gaan. Wel, den enige keer dat ik eens meegedaan heb aan zon marathon kwamen ze mij regelmatig voorbijgevlogen op de meest onmogelijke plaatsen tegen snelheden van soms meer dan 60 per uur, alsof hun leven ervan af hing, en dat zonder enige waarschuwing of richtingaanduiding van langs waar ze kwamen.
Dus: zotten vind je overal, zeker ook in die 'utopische ardennenritten' waar alles 'peis en vree' is.
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

Vandaag : Onderweg naar de TT van Malle, zowat de enige die niet afgealst werd wegens het winterweer.

In de buurt van Malle reed ik in tegenrichting van de TT, op de gewone weg, waar twee sporen van banden zijn, braafjes op het rechterspoor. Komt er van de andere kant toch niet zo'n ploegje asso's die voor hen links rijden, de eerste wisselt van spoor, de tweede was niet van plan om opzij te gaan, het was zo'n figuur met een degoutante kop. Had ie wel pech dat zo'n breed stuur van een AM (ik was met de fiets met 140 mm veerweg) en mezelf wat breed maken hem niet hielpen (ook mijn spijkerbanden niet), hij heeft toch moeten opschuiven, onze sturen raakten mekaar nog net, ik vond het echt spijtig dat hij niet op zijn kloten sloeg. Zijn kompanen gooiden alles dicht om toch nog opzij te gaan. Ze stopten nog om ongelovig om te zien wie die kwiet was die zich niet van de baan liet drummen.
Triestig.
Niet met mij sukkelaars!!
captainhook
Mountainbiker

Post by captainhook »

wat voor kop had hij
gidonhanger
Mountainbiker

Post by gidonhanger »

peardekop
urbambo
Mountainbiker

Post by urbambo »

Mijn mening is de volgende: Ben je een trage biker, probeer dan indien mogelijk plaats te maken als een snellere biker je dat op een deftige manier vraagt.
Pardon of "ik passeer links" of rechts, zijn daar een paar goede voorbeelden van.
Sommige bikers vinden het alleen plezant als ze snel kunnen rijden en dus moet je daar begrip voor kunnen opbrengen, al is een VTT natuurlijk geen wedstrijd.

Ben je een rappe biker, laat dan tijdig weten dat je er aan komt en maak ook duidelijk langs welke kant je gaat voorbij rijden.
Als je voor een moeilijke situatie gehinderd wordt door een onervaren biker die aan het sukkelen is, ga dan niet foeteren of roepen dat hij (of zij) uit de weg moet gaan.
Probeer in de plaats daarvan misschien eens een paar tips te geven (op een rustige manier) zodat het hem of haar de volgende keer wel lukt om een moeilijke situatie heelhuids door te komen, en dus niet meer in uw weg te liggen.
Wie weet is hij (of zij) je wel dankbaar.

philcore
Mountainbiker

Post by philcore »

Pfff....
Oneindige discussie.... #-o

iedereen vind zichzelf de max......
urbambo
Mountainbiker

Post by urbambo »

philcore schreef:
Pfff....
Oneindige discussie....

Je zou net zo goed naar een kaarting kunnen gaan en dan zeggen, "pfff... ze zitten hier allemaal te kaarten en ze denken allemaal dat ze het beter kunnen.

Een forum is er toch ook om ergens je mening over te kunnen geven en eventueel te discussiëren?

Ik denk dat vooral jij jezelf de max vindt. 8)

philcore
Mountainbiker

Post by philcore »

urbambo wrote:philcore schreef:
Pfff....
Oneindige discussie....

Je zou net zo goed naar een kaarting kunnen gaan en dan zeggen, "pfff... ze zitten hier allemaal te kaarten en ze denken allemaal dat ze het beter kunnen.

Een forum is er toch ook om ergens je mening over te kunnen geven en eventueel te discussiëren?

Ik denk dat vooral jij jezelf de max vindt. 8)
Yip... :lol: (gij uzelf niet???)
Maar als ge goed leest staat hier 40 pagina's het zelfde....
Post Reply