zwartrijders

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
bebob
Mountainbiker

Post by bebob »

piefkie wrote:@ thorgal

onze volleybalclub organiseert bij mijn weten al minstens 10 jaar een toertocht. De laatste 5 jaar lokken we toch ongeveer 1000 bikers per keer. Volgens mij toch een teken dat we onze organisatie goed aanpakken. We hebben toch nog nooit klachten gekregen dat het parcours precies door volleyballers was uitgezet. Er zijn altijd wel mensen die zagen dat het niet 100% off-road was, maar zo'n parcours uitstippelen is bij ons in de streek onmogelijk, max 80% off-road.

Voor mij mag elke vereniging een toertocht organiseren om hun kas te spijzen, als ze maar hun best doen om ons een mooie route voor te schotelen. Slechte organisaties zullen toch na een tijdje op hun bek gaan.
Professionele organisaties die een tocht organiseren om zo veel mogelijk winst te halen uit een tocht, dat moeten ze verbieden of toch boycotten. Ik probeer er in elk geval zo weinig mogelijk aan mee te doen.
Volledig akkoord!
Mijn zonen spelen beiden in een lokale voetbalploeg terwijl ikzelf een fervente biker ben. Sinds enkele jaren organiseren wij ook een VTT. Samen met mijn bikemaat hebben wij voldoende know-how opgebouwd om een goede toerrit te organiseren. Wij zorgen voor parkoers, briefing en controle op het resultaat. De ploeg zorgt voor personeel en accomodatie. Achteraf doen we altijd een debriefing om te zien wat we voor de volgende editie kunnen verbeteren. Ondertussen is het zo een beetje "onze" toerrit geworden en we voelen ons dan ook verantwoordelijk voor het welslagen ervan.

En zoals Piefkie zegt, slechte organisaties gaan vanzelf op hun bek.

Maar dit is eigenlijk een topic voor zwartrijders... :roll:
alpha
Mountainbiker

Post by alpha »

hello everyone..............
W*T*F*
ikke doe wel niet aan wedstrijden maar ik wist wel niet dat er "zwartrijders" bestonden bij wedstrijden..leven er hier wel nog eerlijke mensen op deze aardbol??? in iedere geval het zijn gewoon profiteurs zulke mensen..
gewoon mijn mening..
in iedere geval ..have fun and bike ze..

greeetzzzz
:bounce:
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

Dat zwartrijders belachelijk gemaakt worden, zoals levensgenieter beschrijft vind ik wel goed, en het zal ook efficienter zijn denk ik dan ze te laten betalen zonder er zever van te maken, want zo doen ze het volgende keer gewoon opnieuw.
Op wedstrijden zwart rijden zal moeilijk zijn denk ik.. Als je als enige elke ronde over de meet komt zonder stuur- of rugnummer valt het al snel op, ook heb je geen recht op een vermelding id uitslag, en een prijs dus ook niet he :)
Overtijd pas ne eerlijke biker tegengekomen in Sint-Pauwels;
kzat aan de inschrijvingstafel met iemand te praten, en een half uur na de inschrijvingstijd kwam daar ne gepensionneerde biker, hij was zo eerlijk om te zeggen dat het zijne eerste toertocht was en dat hij ni wist dat hij hiervoor moest betalen, hiervoor verontschuldigde hij zich, en dan betaalde hij nog eens 5euro, het wisselgeld mocht men houden voor de mooie tocht, zo vertelde hij :drunk: :D 8) Die heeft mijn RESPECT !!
:D
EasyBiker
Mountainbiker

Post by EasyBiker »

Zwartrijden = respectloos tov organisator. :evil:
als ze dan ook nog aanschuiven bij de bevoorading wordt het helemaal te gek...duidelijk teken aan stuur of zoiets lijkt me zeker een goed idee, zodat iedereen kan zien wie eigenlijk de profiteurs zijn.
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

maar een teken aan het stuur zou nogal lastig gaan, iedereen met zijne bike naar de bevoorrading ofwat?
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Van Cot wrote:3.5¬ is zeker niet veel voor enkele uurtjes op een seciaal uitgestippled parcour met bewijzering te rijden, bovendien heb je er nog eens gratis bevoorading bij waar je gerust 3 keer een bekertje drinken of een koek of een banaan mag gaan halen.

als je dit duur vind, ga dan eens karten, stel je wil net zoals op de MTB 2 uur bezig zijn,

dat is dan 8 keer 15 euro per kwartier, dan zitten we al aan 120 euro, tel daar nog een 10 euro bij tegen dat je de cafetaria buiten bent.

dat is dus 130 euro, doe dit maar 52 weken, elke week 1 dag, dan zit je aan 6760 euro

als je gaat biken ben je een 10 euro kwijt tegen dat je uit de kantine bent, als je iedere zondag een tt rijd is dat dus 520 euro

als ik goed kan tellen houd je dan nog 6240 euro per jaar over dat je kan besteden aan een nieuwe bike en stukken, neem nu 200 euro kosten per maand, dan zou je ieder jaar een bike van 3840 euro kunnen kopen en 200 euro kosten per maand doen, en wie komt er hier aan 200 euro kosten per maand?

dus in vergelijking met karten kost MTB'en voor evenlang bezig te zijn vele minder. Wie klaagt er nu nog over de kosten van een TT als je dit leest?
En als ik aan loopsport doe, heb ik enkel schoenen nodig en loopkledij, dus MTB is toch wel een heel dure sport... :roll:
Ik bedoel maar, het heeft toch geen zin om de kostprijs van 2 totaal verschillende sporten te gaan vergelijken (waarbij de ene dan nog gemotoriseerd is en de andere niet)
Ik durf gerust zeggen dat ik 4 Euro op bepaalde TT's teveel vindt.
Op andere TT's betaal ik het dan weer met plezier.
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

Er zijn nog geen zwartrijders genoeg!!!!!!!!!!!!
Dit is wel zeer cru van mij uitgedrukt ik betaal met alle plezier inschrijvingsgeld voor een verzorgde tocht waarvoor er werk gemaakt is;parking,uitpijlen,afspuitstand enz.Maar waar er geen bewaakte fietsstalling is heb ik steeds de goesting om verder te rijden zonder gaan te betalen alleen het respect tegenover mezelf weerhoud me er van
EasyBiker
Mountainbiker

Post by EasyBiker »

Kontrole tijdens binnenrijden bevoorading moet toch mogelijk zijn...
Heb geen ervaring met organiseren van TT, maar dat lijkt me toch doenbaar...
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

EasyBiker wrote:Kontrole tijdens binnenrijden bevoorading moet toch mogelijk zijn...
Heb geen ervaring met organiseren van TT, maar dat lijkt me toch doenbaar...
heel moeilijk hoor, bijna niet doenbaar als daar zo'n massa bikers afkomt die allemaal willen drinken en iets eten. Begin dan maar hoor...

ik lees deze topic heel aandachtig, maar een superoplossing is nog niet uit de bus gekomen

keep on trying :wink:
EasyBiker
Mountainbiker

Post by EasyBiker »

Er is maar één superoplossing, en die komt van de mensen zelf; een beetje respect voor een goede organisatie door iedereen...
Post Reply