Zo 20/11/2011 Olen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
peerke1967
Mountainbiker
Location: Canyon Exceed CF SLX , Pinarello Dogma 65.1 Custom Build

Post by peerke1967 »

Vond het voor de bevoorrading ook zeer goed, na de bevoorading wat meer rechte stukken( vooral die langs het kanaal) maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze omdat ik het meer heb voor draaien en keren.
Bevoorrading was voor mij dik in orde ( voor een buffet moet je op tochten van de GHF zijn).
Al bij al een geslaagde tocht.
@ 69 hoeveel deelnemers hadden jullie?, want er stonden bij aankomst ernorm veel wagens.
B.insane
Mountainbiker

Post by B.insane »

Tof tochtje.
Even getwijfeld om deze tocht te rijden (omdat ik na de middag naar Frankfurt moest vertrekken), daar gene moment spijt van gehad. Of toch efkes op die uitstapkes naast het kanaal. Pff precies dat er daar ene aan mijn achterwiel aan't trekken was.
Heen en terug een goei 60 km. Nu een week bij de duitsers op mijn gat gaan zitten :cry:
Tot volgend jaar.
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

Van 't weekend te gast in Hulshout bij de wereldkampioen sidecar motorcross Joris Hendrickx, en van de gelegenheid gebruik gemaakt om vanochtend in de vrieskou van Hulshout naar Olen te fietsen om er de 50 km-rit bij te wonen. Het was aanschuiven aan de inschrijving - achteraf hoorde ik dat er meer dan 1000 deelnemers waren.
De tocht op zich was voor mij formidabel. Tot aan de bevoorrading halfweg, was dit praktisch één langgerekte single-track van 25 km lang, bos in, bos uit. Daar kunnen we bij ons, in West-Vlaanderen, Bachten de Kupe, alleen nog maar van dromen.
Ook na de bevoorrading kon de tocht mij nog voldoende bekoren (leuk afdalingske trouwens, net na de bevoorrading, naast die trappen), met weer veel - weliswaar minder technische - off-road, an een paar zandstukken waarin je makkelijk het spoor bijster raakte. In de slotkilometers nog lek gereden, maar desondanks niets dan lof voor deze schitterende tocht. 't Was de verplaatsing vanuit West-Vlaanderen dubbel en dik waard ! ! !
Joe Katsjoe
Mountainbiker

Post by Joe Katsjoe »

was het dezelfde tocht als vorig jaar? de 50 dan
indien niet heeft er iemand een gps track van de 50km
thx alvast
TNTrek
Mountainbiker

Post by TNTrek »

Hoe vaak ik ook met de auto door alle hoekjes en kantjes van Olen rijd, heel erg verrast geworden door deze toer.

Voor deze streek ook redelijk wat hoogtemeters, want met 2 kanalen en een autosnelweg als scherprechters doe je ook heel wat bruggen en dijken :P
In het begin werd er via wat kleine omwegen parallel gereden met de E313, om zo bij Teunenberg uit te komen. Ondanks het al ietswat latere vertrekuur (9.30) toch wat files, maar als ik dan zie dat er veel gezinnen meefietsen kan je daar toch enkel maar positief over zijn?
De benen werden dus wat gespaard en mits wat afstand houden moest ik op geen enkele van de nijdige hellinkjes met haakse bochtjes voet aan grond zetten. Het middendeel (met lekkere soep) van de 50 km zocht wat vaker de randen van het Albertkanaal op, en het laatste kwart speelde zich in de ruime omgeving van de oevers van het kanaal Bocholt-Herentals af. Wie daar op de rechte stukken in het rood ging, kwam zichzelf ongetwijfeld tegen in de knappe bochtige zanderige passages die daar vlakbij uitgezet werden. Die hebben mij alleszins moe gemaakt :lol:

9 + 50 + 9 = 68 fijne kilometers met toch nog 21 gemiddeld. Sommige oversteken (er waren er nogal veel, maar dat is normaal als je het uiterste uit deze omgeving haalt) hadden bewaakt mogen zijn.
Zeker een blijver in mijn TT-agenda, deze tocht.
LTee
Mountainbiker

Gpx-track

Post by LTee »

@ Joe Katsjoe
op onze blog owt.skynetblogs.be kun je één dezer dagen de .gpx terugvinden van de 50km. :lol:
LTee
Mountainbiker

Fotokes ??

Post by LTee »

De Olense WielerTerrroristen waren ook aanwezig met 80% van onze leden, 8 man dus.
Het was een prima organisatie, veel beter dan de eerste keren maar dat is wel normaal natuurlijk, ik heb zelfs enkel onbekende wegen ontdekt, ik die dacht dat ik elke zand -en binnenweg kende in de gemeentes Olen en Westerlo ! =D>

We hebben daar ook 2 fotografen zien rondlopen aan de bevoorrading en een beetje verder aan den trap, iemand een gedacht of die foto's ook on-line geplaatst worden ? [-o<

Webmaster OWTe,
owt.skynetblogs.be
TNTrek
Mountainbiker

Post by TNTrek »

Ik heb een fotograaf gezien bij een van die tracks vlakbij het kleine kanaal

Fotograaf vind ik ook altijd een plus 8)
Speedy G.
Mountainbiker

Post by Speedy G. »

Ook ik ben gisteren hier de 50km komen doen en ik zag dat het goed was.

Enorm veel singletracks in het begin en dat is soms wel spijtig aangezien dat de klein mannen (die erg talrijk waren) me soms lieten stoppen. Soit, niets aan te doen en live with it. Zij moeten het ook allemaal leren.

Bevoorrading vond ik voldoende alhoewel ik wel bananen miste. Wat mij meer tegen de borst stootte, was dat je te voet met de fiets in de hand de spoorweg moest oversteken om verder te rijden. Dat kan voor mij simpelweg NIET alhoewel het toch een dieselspoor was en dit waarschijnlijk op zondag niet gebruikt wordt. Maar welke boodschap geeft dit niet naar de kleinere gasten???? #-o

Ook miste ik toch wel seingevers aan de vele ERG gevaarlijke oversteken. Ok, we proberen wel uit te kijken maar een ongelukje is snel gebeurd.

De uitstap van de 50km naast het kanaal en in de zandbak is me slecht bekomen. Het lichtje ging uit en er kwam zelfs geen waakvlam meer branden. Ik had vooraf al mijn kruit blijkbaar verschoten met het voorbijsteken op de weinige beschikbare plaatsen in de singeltracks. Het zal me leren.

Hierbij de track van de 50km maar denk eraan dat deze NIET opgeschoond is naar privéstukken toe.
http://connect.garmin.com/activity/129796846
Joe Katsjoe
Mountainbiker

Re: Gpx-track

Post by Joe Katsjoe »

LTee wrote:@ Joe Katsjoe
op onze blog owt.skynetblogs.be kun je één dezer dagen de .gpx terugvinden van de 50km. :lol:
oke thx zal het int oog houden
Post Reply