Di 01/11/2011 Ruiselede :: 20Ste Breughel Molen - Memorial E

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Harmsie
Mountainbiker

Post by Harmsie »

Last edited by Harmsie on Wed 02 Nov 2011 09:06, edited 2 times in total.
Harmsie
Mountainbiker

Post by Harmsie »

Gisteren ook samen met mijn jongste zoon (10j) een eerbetoon gebracht aan Eric waarmee ik jaren geleden heel wat trainingen heb afgewerkt.

Door familiale verplichtingen op deze hoogdag zijn we pas vrij laat vertrokken (12u45) voor de 30 kilometer. In het verleden al regelmatig in deze buurt gefietst. Geen verrassingen, dus, maar parcours was zeker ok.

Na een kleine 13 kilometer (13u25) kwamen we aan de eerste bevoorrading waar iedereen aan het opkuisen was. We kregen elk een drankje, een halve wafel en een halve banaan. Meer niet. Op de tafels stonden nochtans volle dozen met peperkoek, madeleintjes enzovoort. Maar de persoon liet duidelijk verstaan dat die al onder de andere medewerkers verdeeld waren. Die dozen mochten dus niet aangeraakt worden. De man achter ons had nog minder geluk want hij kreeg enkel wat drank. Even later stond hij aan de deur zijn zelf meegebracht koekje op te eten. #-o [-X Kijk, daar word ik nu heel kregelig van.

Het technische stukje in de buurt van Maria-Aalter is een klassieker, maar blijft natuurlijk heel leuk om te doen. Met bewondering keek ik naar de stuurvaardigheid van mijn jongste die opvallend soepel de bochtjes nam. Het is nochtans een voetballer. Hij trapte daar wel op zijn adem en hij begon ook wat honger te krijgen. Ik wist niet dat er een tweede bevoorrading voorzien was op de 30 km, en we waren dan ook allebei heel gelukkig toen we in Kruiskerke konden bijtanken. In tegenstelling tot de eerste bevoorrading werden we daar heel vriendelijk ontvangen en konden we naar hartelust smikkelen.

Daar kregen we voor het eerst te horen dat de afstand een pak meer was dan de aangekondigde 30 kilometer. In het spoor van enkele deelnemers aan de 50 kilometer vervolgden we onze weg. Aan de aankomst hadden we meer dan 38 kilometer op de teller. Het was toen 15u05 en jammer genoeg was ook de spuitstand al ontmanteld.

Ik hou dus gemengde gevoelens over aan deze toertocht. Samen met mijn zoontje heb ik me kunnen uitleven, maar ik betreur dat (één persoon van) de organisatie toch enkele steken liet vallen.
levensgenieter
Mountainbiker

Post by levensgenieter »

Ook van de partij in een leuk herfstzonnetje. Tot aan eerste bevoorrading , mij ettelijke keren afgevraagd of het een mtb-tocht was of niet, met een off-road percentage van maximum 10 %. Daarna beterde het en was het heerlijk fietsen in de bossen met al die kleuren.
Een stil moment, toen ik de plaats passerde , waar door wtc Oeselgem massaal halt werd gehouden aan de plaats waar vorig jaar Eric ten val kwam. Kwam ook enkele km's meer uit op de 50, maar door de aard van het parcours was dit eerder een pluspunt.

groeties
amateur-biker
Mountainbiker

Post by amateur-biker »

Het prachtige weer en de mooie omgeving zorgden voor een massale opkomst bij deze TT. Hierdoor was het soms rijtje rijden vooral voor de eerste bevoorrading, daarna ging het gelukkig vlotter.
Het middenstuk vertoonde toch wel wat veranderingen t.o.v. vorig jaar =D> . Het speelbosje lag er super bij net zoals de rest van het parcours wat ons een gemiddelde opleverde van boven de 25km/uur en dit ligt meer aan het parcours dan aan onszelf :wink.

De bevoorradingen waren zéér uitgebreid en de pijltjes volgen was ook al geen probleem vermits er altijd wel bikers voor en achter je te zien waren.
Aangekomen hebben we de afspuitstand niet gebruikt en zijn we direkt de (te kleine) kantine ingedoken. Om de nodige drank te bekomen moest je serieus wat geduld hebben. Ook het broodje met gehakt was verkrijgbaar maar was dit keer betalend. Hopelijk wordt dit geen nieuwe trend [-X .
Kortom : het was een zeer aangename voormiddag waarbij het misschien net iets te druk was waar ja wie kan je dit kwalijk nemen ? :lol: :lol:
Turfke
Mountainbiker

Re: ruislede

Post by Turfke »

sofeurken wrote:...
,2de deel mé de grysperres,dit alles joeg mn avs behoorlijk omhoog #-o
...
:bounce:
Ik dacht eerder dat ons avg omhoog ging door jouw toedoen :P
Sloebertje
Mountainbiker

Post by Sloebertje »

Ik ben van de kust afgezakt naar Ruislede om de 50 km te rijden die er 55 km waren maar dat is zeker geen struikelblok.
Een super snel parcours met bos, veldwegen en een tof crossbosje. :-D
Bepijling was goed en de bevoorradingen waren buffetten. :-D
De afspuit was oké maar de douche ... Brrr ijskoud. :roll:
Door het mooie weer een zeer geslaagde tocht met dank aan de organisatie. =D>
sofeurken
Mountainbiker

Re: ruislede

Post by sofeurken »

Turfke wrote:
sofeurken wrote:...
,2de deel mé de grysperres,dit alles joeg mn avs behoorlijk omhoog #-o
...
:bounce:
Ik dacht eerder dat ons avg omhoog ging door jouw toedoen :P
"turfke"ik ben een beetje bescheiden hé :P
den Trekmountainbiker
Mountainbiker

foto's

Post by den Trekmountainbiker »

hallo,
we waren aanwezig... mn twee zoons met een vriend, ze wilden daar graag rijden en de 5Okm is hun goed bevallen! Ik kon jammer genoeg niet meerijden want zit in tgips :(
Ze zeiden dat er ook foto's genomen waren maar die vinden we nergens terug... weet iemand waar die wel te vinden zijn??
groeten en merci
Post Reply