Zo 30/10/2011 Bierbeek :: Mtb Toertocht (Organisatie Meerdaa
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- A d r i
- Mountainbiker
Hard werk voor de organisatie vandaag. De borden van de splitsing 55/65 waren weggenomen en de complete extra lus van de 65K bleek ontpijld te zijn.
10km pijlen weg dus.
Sterker nog, in Longueville was een nieuwe lus gepijld die de bikers in de verkeerde richting naar Gistoux leidde. Organised crime op een organised ride?
Ik heb deze lus dan maar terug naar het juiste parkoers gepijlt.
Met man en macht hebben we dan getracht om de 65K lus zo snel mogelijk terug van pijlen te voorzien maar ik kan me voorstellen dat er velen een eindje misreden zijn.
Met onze excuses alvast voor het ongemak veroorzaakt door enkele goed georganiseerde vandalen.
10km pijlen weg dus.
Sterker nog, in Longueville was een nieuwe lus gepijld die de bikers in de verkeerde richting naar Gistoux leidde. Organised crime op een organised ride?
Met man en macht hebben we dan getracht om de 65K lus zo snel mogelijk terug van pijlen te voorzien maar ik kan me voorstellen dat er velen een eindje misreden zijn.
Met onze excuses alvast voor het ongemak veroorzaakt door enkele goed georganiseerde vandalen.
-
radicalbiker
- Mountainbiker
- Location: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets
Post by radicalbiker »
A d r i wrote:Hard werk voor de organisatie vandaag. De borden van de splitsing 55/65 waren weggenomen en de complete extra lus van de 65K bleek ontpijld te zijn.![]()
10km pijlen weg dus.
![]()
Man, man waar houden ze zich mee bezig
Rond 8u 25 vertrokken voor de 65km en heb nergens problemen gekend,soms wel goed uitkijken omdat de pijltjes soms wat hoog hingen of laag tegen de grond.Had wel de indruk dat het niet hetzelfde pacour was dan dat ik met u gedaan heb.Maar in ieder geval een schitterende tocht.A d r i wrote:Hard werk voor de organisatie vandaag. De borden van de splitsing 55/65 waren weggenomen en de complete extra lus van de 65K bleek ontpijld te zijn. ](*,)
10km pijlen weg dus.
#-o
Wat een massa volk aan de bevoorradingen,daarom de eerste overgeslagen en bij de 2° dan wat meer gegeten en gedronken.
Na de afbraakwerken van gisteren vertrokken als een gebroken man,maar na enkele kilometers ging het beter en het verbaasde mij dat ik eigenlijk heel gemakkelijk reed.
Bedankt aan al die vrijwilligers die ons weer een fantastische dag hebben bezorgd.
- Schijfrem
- Mountainbiker
Jammer dat ik het moet zeggen maar ik vond het geen mooie tocht.
Om 7:45u was er niemand te bespeuren bij de fietsbewaarstand, de nadarhekken stonden er wel maar er stond niemand? Als je weet dat MTB-ers vroege vogels zijn en vanaf 7:30u er al een heel pak arriveren bij de inschrijving, ZORG ER DAN VOOR dat op dat tijdstip de fietsenstalling al bewaakt is AUB !!
Die opmerking maakt ik ook al voor de editie 2009
De bevoorradingen, graag wat meer variatie in voedsel aub! Met vanillecake en bananen die in 5 stukken gesneden zijn kom je niet ver. Ik heb wel steeds eigen eten bij maar het kon echt beter. Wat drank betreft is men dezelfde richting ingeslagen als bij fietspromo, oranje bucht die echt verschrikkelijk smaakt. Op de 2de bevoorrading lag er onderaan in mijn bekertje een poederachtig bezinksel, echt vies.
Het parcours van de 55km kon beter, ergens waren de pijltjes verdwenen en ben dan maar op goed gelukt met de natte vinger om het zo te zeggen toch snel weer op het juiste spoor gesukkeld. Maar er zaten toch onderweg toch mooie stukken in die men niet heeft opgenomen in de omloop? Spijtig.

Om 7:45u was er niemand te bespeuren bij de fietsbewaarstand, de nadarhekken stonden er wel maar er stond niemand? Als je weet dat MTB-ers vroege vogels zijn en vanaf 7:30u er al een heel pak arriveren bij de inschrijving, ZORG ER DAN VOOR dat op dat tijdstip de fietsenstalling al bewaakt is AUB !!
Die opmerking maakt ik ook al voor de editie 2009
De bevoorradingen, graag wat meer variatie in voedsel aub! Met vanillecake en bananen die in 5 stukken gesneden zijn kom je niet ver. Ik heb wel steeds eigen eten bij maar het kon echt beter. Wat drank betreft is men dezelfde richting ingeslagen als bij fietspromo, oranje bucht die echt verschrikkelijk smaakt. Op de 2de bevoorrading lag er onderaan in mijn bekertje een poederachtig bezinksel, echt vies.
Het parcours van de 55km kon beter, ergens waren de pijltjes verdwenen en ben dan maar op goed gelukt met de natte vinger om het zo te zeggen toch snel weer op het juiste spoor gesukkeld. Maar er zaten toch onderweg toch mooie stukken in die men niet heeft opgenomen in de omloop? Spijtig.
Schijfrem, kerel, leer eens lezen! het zal je humeur deugd doen en je niet ter zake doende commentaar ook voor jou idioot doen overkomen.
Ik vond de tocht (65) schitterend. Hier en daar wel een "laat pijltje" maar soit. Na +- km 12 (als ik me niet vergis) heb ik minstens 15 man gezien met lekke banden. Zou het zijn dat er benevens "pijlbandieten" ook nog eens "rubbervandalen" vanonder het stof gekropen waren?
Ik vond de bevoorrading wel wat sober (de "timing" was het minste, maar het was aangekondigd), maar het is tenslotte bijkomstig en de energie-gelbollekes van aan de start kwamen zo nog wel van pas. Je moest er wel stevig bij drinken!
De tocht is er prima in geslaagd de streek van haar beste kant te laten zien. Bij momenten voelde ik de vermoeidheid echt niet. Zo mooi was het (bij dit weer in dit jaargetijde). 2 uur en 45 min gebold. Veel te rap eigenlijk.
Ik vond de tocht (65) schitterend. Hier en daar wel een "laat pijltje" maar soit. Na +- km 12 (als ik me niet vergis) heb ik minstens 15 man gezien met lekke banden. Zou het zijn dat er benevens "pijlbandieten" ook nog eens "rubbervandalen" vanonder het stof gekropen waren?
Ik vond de bevoorrading wel wat sober (de "timing" was het minste, maar het was aangekondigd), maar het is tenslotte bijkomstig en de energie-gelbollekes van aan de start kwamen zo nog wel van pas. Je moest er wel stevig bij drinken!
De tocht is er prima in geslaagd de streek van haar beste kant te laten zien. Bij momenten voelde ik de vermoeidheid echt niet. Zo mooi was het (bij dit weer in dit jaargetijde). 2 uur en 45 min gebold. Veel te rap eigenlijk.
- A d r i
- Mountainbiker
Je moet altijd een keuze maken wat het parkoers betreft .
Ik kan je hier langs paadjes leiden die je tong tussen je derailleur draaien en je bij aankomst je mtb laten weggooien en een andere hobby zoeken. Maar is dat de bedoeling op een TT, ik weet het niet.
De 65K lus was wel mooier dan de 55
De bepijling heb ik hierboven al uitgelegd. Wat de fietsparking betreft, daar heb je zeker een punt.
Ik kan je hier langs paadjes leiden die je tong tussen je derailleur draaien en je bij aankomst je mtb laten weggooien en een andere hobby zoeken. Maar is dat de bedoeling op een TT, ik weet het niet.
De 65K lus was wel mooier dan de 55
De bepijling heb ik hierboven al uitgelegd. Wat de fietsparking betreft, daar heb je zeker een punt.
-
el gordo
- Mountainbiker
In de openingspost stond dat de tocht om 8u30 begon, als je zelf beslist om vroeger te komen dan weet je op voorhand dat nog niet alles op punt staat.Schijfrem wrote:Om 7:45u was er niemand te bespeuren bij de fietsbewaarstand, de nadarhekken stonden er wel maar er stond niemand? Als je weet dat MTB-ers vroege vogels zijn en vanaf 7:30u er al een heel pak arriveren bij de inschrijving, ZORG ER DAN VOOR dat op dat tijdstip de fietsenstalling al bewaakt is AUB !!![]()
Ikzelf ben vertrokken tussen 7u50 en 8u00, moet ik nu ook klagen dat ik mijn fiets nog niet bewaakt kon achterlaten?
Soit,
de tocht zelf smaakte wel, door redelijk vroeg te vertrekken quasi nergens last gehad van files, overal mijn eigen tempo kunnen rijden, ...
De bepijling was niet altijd even duidelijk, maar de scouts dat in overvloed aanwezig was hebben me 2* terug op t juiste pad gestuurd :)
ach, terug wat jeugdsentiment.
Bevoorrading was inderdaad een beetje aan de magere kant, maar daar komen we niet voor he!
Ik kom volgend jaar terug, terug voor de 65! (Welke volgens mijn Garmin een 870 hm bevatte itt 970 hm)