Vandaag de blauwe route van Haacht gedaan.
Zeer mooie lus en enorm goed aangegeven, volgende keer de groene lus erbij nemen.
Haacht - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Ik weet niet waar er op de Hooiberg nieuwe paadjes zouden gemaakt zijn voor de Bloso route...ik heb eigenhandig alle plaatjes en stickers aangebracht ...als er op nieuwe smalle paadjes gereden is, neem ik aan dat de afpijling niet goed gevolgd werd. Er is enkel een 300 m bestaand en bepijld wandelpad toegevoegd aan de route doch dit is zeker niet "nieuw" en zeker niet smal te noemen.
Voor het gebruik van de privé wegen heb ik van alle eigenaars een getekende goedkeuring in het dossier.
P.S. er wordt momenteel gewerkt aan een volledig nieuw blauw tracé met meer off-road . Voorstel terzake overgemaakt aan de gemeente en Bloso .Heuvels kunnen we helaas niet toveren.
De start van de Blosoroute zal , na goedkeuring van het nieuwe tracé, verplaatst worden naar sportcentrum "Den Dijk", Wespelaarsesteenweg Haacht (douchegelegenheid) .
Albert Van Craen
Peter Bloso route Haacht
Voor het gebruik van de privé wegen heb ik van alle eigenaars een getekende goedkeuring in het dossier.
P.S. er wordt momenteel gewerkt aan een volledig nieuw blauw tracé met meer off-road . Voorstel terzake overgemaakt aan de gemeente en Bloso .Heuvels kunnen we helaas niet toveren.
De start van de Blosoroute zal , na goedkeuring van het nieuwe tracé, verplaatst worden naar sportcentrum "Den Dijk", Wespelaarsesteenweg Haacht (douchegelegenheid) .
Albert Van Craen
Peter Bloso route Haacht
- frederikc
- Mountainbiker
Albert VC wrote:Ik weet niet waar er op de Hooiberg nieuwe paadjes zouden gemaakt zijn voor de Bloso route...ik heb eigenhandig alle plaatjes en stickers aangebracht ...als er op nieuwe smalle paadjes gereden is, neem ik aan dat de afpijling niet goed gevolgd werd. Er is enkel een 300 m bestaand en bepijld wandelpad toegevoegd aan de route doch dit is zeker niet "nieuw" en zeker niet smal te noemen.
Albert Van Craen
Peter Bloso route Haacht
deze nieuwe paadjes hebben ook niets te maken met de bloso route,
dit zijn gewoon paadjes die bikers zelf vrij gemaakt hebben om de bloso in de hooiberg iets leuker (alsinds technischer, met hun kronkelingen op die bosduin en tussen al die bomen) dan de brede boswegels te maken
toveren niet, maar zelf kunstmatig aanmaken wel he
als er ergens braakliggend terrein is dat voor niets gebruikt word, de bouwbedrijven hier hun zand (proper zand uiteraard) van graafwerken laten dumpen (ze klagen toch da ze het bijna nergens meer kunnen) dan met een paar graafmachines dit wat mooi uitwerken om hier een zo mooi mogelijk terrein van te maken met een mooie lange technische singeltrack en eventueel nog wat putten bijgraven voor extra "hoogte"
dan mooi aanplanten met struiken en jonge boompjes
goed voor verschillende dingen: de bouwbedrijven geraken hun overtollig zand kwijt, wij hebben een extra mooi pad erbij met wat (beperkt)stijgend/dalend karakter, en er is trg een stukje natuur erbij
(een beetje luidop dromen kan geen kwaad zeker
- frederikc
- Mountainbiker
ik vind het hier maar stilletjes,
wou hier eerder iet zette, maar had niets zinnigs te zeggen
nu wel:
OPGEPAST VOOR LOSLOPENDE KOEIEN
als je de dijle oprijdt aan rijmenam kom je na een bocht of 2 langs een weide waar koeien opstaan,
hier liepen er vandaag 2 los
wel verschietachtig als je eventjes niet oplet op de omgeving
hier best even uitkijken dat je niet van het verschieten de dijle inrijd
wou hier eerder iet zette, maar had niets zinnigs te zeggen
nu wel:
OPGEPAST VOOR LOSLOPENDE KOEIEN
als je de dijle oprijdt aan rijmenam kom je na een bocht of 2 langs een weide waar koeien opstaan,
hier liepen er vandaag 2 los
wel verschietachtig als je eventjes niet oplet op de omgeving
hier best even uitkijken dat je niet van het verschieten de dijle inrijd
Last edited by frederikc on Mon 14 Dec 2009 11:59, edited 1 time in total.
Vandaag de kleine route genomen van ongeveer 22 km!
Ideaal als beginner of als je eens gewoon wil recupereren!
Het is misschien niet de meest uitdagende route qua beklimmingen maar als het er drassig bijligt (zoals vandaag) zal je door het slijk kunnen ploeteren!
Bewegwijzering vond ik zeker ok!
Ik denk dat er 2 of max 3 pijltjes waren die ontbraken of die we mogelijk over het hoofd gezien hebben! (onder andere daar aan de dijle)
Volgende keer eens lusje extra nemen!
Ideaal als beginner of als je eens gewoon wil recupereren!
Het is misschien niet de meest uitdagende route qua beklimmingen maar als het er drassig bijligt (zoals vandaag) zal je door het slijk kunnen ploeteren!
Bewegwijzering vond ik zeker ok!
Ik denk dat er 2 of max 3 pijltjes waren die ontbraken of die we mogelijk over het hoofd gezien hebben! (onder andere daar aan de dijle)
Volgende keer eens lusje extra nemen!
- Bumba
- Mountainbiker
Ter ondersteuning van het zwerfvuil intiatief van de gemeente Haacht, lanceren wij, MTBHA8 , op zondag 29 November 2009 onze 1ste “Zwerfvuil – weg ermee” actie.
MTBHA8 gaat dus zwerfvuil ruimen langsheen de Haachtse Bloso Mountianbike routes/paden.
We verzamelen om 9u op het marktplein in Haacht. Vanaf daar rijden in we in grote groep de onverharde (niet asfalt stroken) van de bloso route .
Ook niet MTBHA8-ers zijn welkom. Je hoeft enkel je mountianbike & handschoenen mee te brengen.
We hopen tegen 12u te kunnen toasten op een gezellige en succesvolle 1ste “Zwerfvuil – weg ermee” MTBHA8 actie.
meer info : http://www.mtbha8.be
MTBHA8 gaat dus zwerfvuil ruimen langsheen de Haachtse Bloso Mountianbike routes/paden.
We verzamelen om 9u op het marktplein in Haacht. Vanaf daar rijden in we in grote groep de onverharde (niet asfalt stroken) van de bloso route .
Ook niet MTBHA8-ers zijn welkom. Je hoeft enkel je mountianbike & handschoenen mee te brengen.
We hopen tegen 12u te kunnen toasten op een gezellige en succesvolle 1ste “Zwerfvuil – weg ermee” MTBHA8 actie.
- frederikc
- Mountainbiker
Bumba wrote:Ter ondersteuning van het zwerfvuil intiatief van de gemeente Haacht, lanceren wij, MTBHA8 , op zondag 29 November 2009 onze 1ste “Zwerfvuil – weg ermee” actie.
lijkt mij een tof initiatief,
meer clubs zouden iet dergelijks moeten doen op regelmatig basis,
tzou misschien zelfs op termijn "vele" paden terug open kunnen stellen voor mtb als iedereen zijn vuil bijhoud en als de lokale clubs regelmatig een "opkuisronde" houdt
greetz
fre