oh en nog iets.
Ik lees dat "Als extra toetje op het laatst de nieuw aangelegde, technische
Tsjoekeboswegel in het centrum van Poperinge erin zit".
Ik heb gisteren eens de blauwe bloso-tocht gedaan van Poperinge, die eindigt bij dit nieuwe technische stukje. Heel leuk gedaan, super, maar toch één opmerking: de bloso-pijlen op dat stuk zijn één grote soep. Soms echt onduidelijk langs waar je moet, en dan staan er soms nog twee pijltjes die elk een andere kant aanwijzen. Op één van die pijltjes staat dan "easy", maar ik heb niet de indruk dat die dan terug samenkomt met de gewone pijlen.
Ook als je bij het zwembad gepasseert bent in Poperinge, en richting markt rijdt, vind ik plots geen pijltjes meer. Ik ben van Vlamertinge, dus ik ken er mijn weg en ben zelf terug naar de Bommelaer gereden, maar ik kan me inbeelden dat iemand die niet van de streek is, daar de weg niet meer terugvindt.
Ma 15/08/2011 Poperinge :: 17de Mountainbike XL
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- sean braire
- Mountainbiker
Post by sean braire »
Deze week zijn er inderdaad dagelijks mensen op het parcours. Eerst wordt er gesnoeid en dan beginnen enkelingen al wat uit te pijlen. Van 't weekend hangen we het merendeel van de 1500 pijlen...MaC'Red wrote:Twee keer al gereden en toen lag het droog dus ik ben ook wel eens benieuwd. Op de weersvoorspelling geven ze de mogelijke bandenkeuze op maar is er iemand die het parcours alle dagen gaat verkennen ofzo mss ??vivkemobiel wrote:Aangezien ik voor de eerste keer zal deelnemen, weet ik niet wat me te wachten staat.
Zijn echte modderbanden nodig want ik ken die streek niet qua mountainbiken.
Momenteel is het de mountain king vooraan en geax saguaro achteraan wat niet meteen een modderbandje is.
MaC'Red
Als het droog blijft zoals vandaag en gisteren verandert het parcours niet zoveel. Zondag wordt cruciaal wat de banden betreft dan kan er nog een pak regen uit de lucht vallen. We hopen dat we ook dit jaar wat gespaard blijven.
Hou vooral ons weerbericht in de gaten. De laatste update zondag om 5u.
- sean braire
- Mountainbiker
Post by sean braire »
Deze week zijn er inderdaad dagelijks mensen op het parcours. Eerst wordt er gesnoeid en dan beginnen enkelingen al wat uit te pijlen. Van 't weekend hangen we het merendeel van de 1500 pijlen...MaC'Red wrote:Twee keer al gereden en toen lag het droog dus ik ben ook wel eens benieuwd. Op de weersvoorspelling geven ze de mogelijke bandenkeuze op maar is er iemand die het parcours alle dagen gaat verkennen ofzo mss ??vivkemobiel wrote:Aangezien ik voor de eerste keer zal deelnemen, weet ik niet wat me te wachten staat.
Zijn echte modderbanden nodig want ik ken die streek niet qua mountainbiken.
Momenteel is het de mountain king vooraan en geax saguaro achteraan wat niet meteen een modderbandje is.
MaC'Red
Als het droog blijft zoals vandaag en gisteren verandert het parcours niet zoveel. Zondag wordt cruciaal wat de banden betreft dan kan er nog een pak regen uit de lucht vallen. We hopen dat we ook dit jaar wat gespaard blijven.
Hou vooral ons weerbericht in de gaten. De laatste update zondag om 5u.
- sean braire
- Mountainbiker
Post by sean braire »
Als 80km kan, moet de 100km ook lukken als je 't verstandig aanpakt. Daarmee bedoel ik doseren en niet te veel forceren. Ook je tijd nemen en voldoende eten en drinken op de bevoorrading.clubje wrote:Ik ben van de streek en heb gisteren nog grote delen van het parcours gereden en alles lag kurkdroog. Echter, we zijn nog geen maandag en het kan dus nog regenen.
Maandag en dinsdag heeft het ook geregend, en toch lag het woensdag dus al droog. Ik heb de indruk dat de ondergrond veel aankan wegens het droge weer van april/mei.
@ organisatie: zoals elk jaar verwacht ik een topparcours. Toch één opmerking: de casselberg wordt elk jaar beschouwd als het leukste stuk van het parcours. Echter, enkel de lange afstanden doen deze aan. Dit natuurlijk omdat de cassel een 20-tal kilometer over de grens ligt. Toch is het spijtig dat mensen met een mindere fysiek (zoals ik :)) die enkel de kortere afstanden kunnen rijden (max 80) nooit de cassel "mogen" doen.
Zou er daar op één of andere manier ooit eens een oplossing voor kunnen bestaan? Bv andere startplaats (of 2 startplaatsen). Nuja, ik weet wel, het probleem ligt eerder bij mij, ik moet maar de 125 km rijden maar toch :)
ps. iemand tip om de buk van boeschepe op te geraken? het is me nog nooit gelukt.
pps. de fiches van de parcours zijn op de site echt niet leesbaar, de afbeelding(en) zijn te klein
Wat de "buk" betreft. Dit jaar is het de omgekeerde richting en die is beter te doen. De truuk is niet je allerkleinste verzet nemen, maken dat je wat snelheid hebt en een gaatje laten voor je. En vooral blijven zitten. Desnoods tijdens de laatste neep een tandje kleiner gaan.
- sean braire
- Mountainbiker
Post by sean braire »
Parcours staat niet online. We doen dat omdat we een paar privépassage niet online willen/kunnen/mogen zetten. Laat je verrassensierens wrote:Ligt dit aan mij dat ik op de site van mtbpoperinge, het parkoer niet goed kan zien wegens te kleine afbeelding of doe ik iets fout?
---> Nog dit : Iedereen die komt rijden met een groep(je) kan online een inschrijvingsformulier downloaden op de site. Je kan je deze indienen aan een aparte inschrijving. Hiermee kan je het wachten beperken.
- flip de flipper
- Mountainbiker
heuvelland
Post by flip de flipper »
tip:en de sam rijd altijd op 't gemakske!suc6uncle sam wrote:Als ge es wilt toeren int heuvelland, bv de bukclubje wrote: ps. iemand tip om de buk van boeschepe op te geraken? het is me nog nooit gelukt., geef me gerust een seintje. Kzie dat je ook van Vlamertinge bent.
Ik kan u gerust wat tips en tracks tonen
- sierens
- Mountainbiker
- Location: ktm myroon sonic 12 (airbrush op je bike contact me)
Ik bedoelde eigenlijk de hoogtemeters en de bergjes die we gaan moeten bedwingensean braire wrote:Parcours staat niet online. We doen dat omdat we een paar privépassage niet online willen/kunnen/mogen zetten. Laat je verrassensierens wrote:Ligt dit aan mij dat ik op de site van mtbpoperinge, het parkoer niet goed kan zien wegens te kleine afbeelding of doe ik iets fout?![]()
---> Nog dit : Iedereen die komt rijden met een groep(je) kan online een inschrijvingsformulier downloaden op de site. Je kan je deze indienen aan een aparte inschrijving. Hiermee kan je het wachten beperken.