Aanschaf betere V-brakes

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.

Wat zijn volgens jullie de betere V-brakes upgrade?

Poll ended at Thu 28 Oct 2004 10:53

Shimano xt
3
9%
Shimano xtr
17
50%
Avid SD 7
7
21%
Avid SD SL
1
3%
Avid SD Ultimate
4
12%
Andere V- brakes
2
6%

Total votes: 34

Optimo GmC
Mountainbiker

Post by Optimo GmC »

Ik word er niet goed van hier, jullie zijn (op een uitzondering na misschien) allemaal recreatieve bikers, maar jullie zitten wel op enkele grammetjes te kijken. Jullie zouden beter in de eerste plaats naar de kwaliteit kijken, dan naar de prijs en uiteindelijk naar het gewicht! Als je dan toch zo bent dat je het gewicht op de eerste plaats zet, kijk dan eerst eens naar jezelf, is daar het gewicht oké?
$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

Optimo wrote:Ik word er niet goed van hier, jullie zijn (op een uitzondering na misschien) allemaal recreatieve bikers, maar jullie zitten wel op enkele grammetjes te kijken. Jullie zouden beter in de eerste plaats naar de kwaliteit kijken, dan naar de prijs en uiteindelijk naar het gewicht! Als je dan toch zo bent dat je het gewicht op de eerste plaats zet, kijk dan eerst eens naar jezelf, is daar het gewicht oké?
Mmmm...Ik ben met dit topic begonnen juist omdat mijn Avid's SD 5R niet genoeg remkracht bieden naar mijn rijstijl.Omdat ik pas andere velgen heb gekocht die niet voorzien zijn voor het gebruik van schijfremmen,ben ik een poll begonnen om te weten te komen met welke rem ik mijn bike zou kunnen upgraden.
Daarom vallen de schijfremmen weg,de magura's is een persoonlijke kwestie en blijft er dus enkel over welke V-brakes.
Nu,waar ik rekening hou met de aankoop van mijn nieuwe remmen is dus :
1. Ze moeten meer remkracht hebben!!
2. Het mag minder wegen.(Liever wat minder maw)
Nu dat zijn niet veel punten,en ik moet weinig rekening met mezelf houden aangezien ik:
1. Niet veel weeg(68kg)
2. En het mag wel wat kosten(ALS ik waar krijg voor mijn geld!)
Nu,ik vraag maar enkel een mening van jullie,waarvoor dank aan allemaal,zelfs met kritiek kan ik ook om.
Bij deze laat ik weten dat ik gekozen heb voor de Avid's SD SL(lichter,goedkoper dan bv xtr).Maar 1 iemand heeft het aangeraden,maar ik heb wel veel meningen gehoord over de andere V-brakes.Kwestie van eens iets anders te proberen en verslag van uitbrengen.
Groetjes,
$mokeyJoe
Ps:ben inderdaad ook maar recreatieve biker... :D
Ps2: je raad zelfs aan je handtekening....you shall not ride crap! :wink:
Post Reply