Zo 19/06/2011 Kluisbergen :: On2wheels zomertoertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

jodelaietie wrote:
prideandglory1891 wrote:
IvanIvankov wrote:Vorig jaar nen serieuze hongerklop op den Trieu en dan praktisch omvergevallen van miserie op die steile wortelklim die volgde. Dit jaar een herkansing?

Verder was het wel een heel mooie tocht dus iedereen zeker afkomen :bounce:
Die wortelklim in het kluisbos bedoel je?
Jammer dat de mannen van "bos en beheer" het nodig vonden om deze mooie boom om te zagen, want nu kan je er enkel nog rechts boven rijden (links zou eens moeten vrijgemaakt worden) en laat de rechter kant nu eigenlijk wel heel goed liggen.
Voor hun boompje-zaag was het echt moeilijk om boven te rijden, nu gaan er veel boven rijden denk ik.
De boom van de Sablière zit er terug in , zo'n 2 km voor de aankomst, zal puffen worden ...
Ter nagedachtenis van de beroemde boom nog een fotooke.

Is inderdaad gemakkelijker geworden maar ik zie toch geen 5% bovenrijden zo dicht bij de aankomst . :wink:
Image
onze favoriete klim, peace of cake ... hé Pride :wink:

1km verder volgt nog een 25% neep , 1km voor de aankomst ... , we laten jullie de keuze 100meter ervoor om hem te doen of niet :
Image
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Echt jammer dat ie niet origineel is gebleven de klim aan de boom...

Die andere herken ik niet zo.. Is dat de toren offroad?
pearl jam
Mountainbiker

Post by pearl jam »

IvanIvankov wrote:onze favoriete klim, peace of cake ... hé Pride
Kheb de pride ferme dingen zien doen enkele weken geleden in het Kluisbos. Jawadde dadde
La-Pierre
Mountainbiker

Post by La-Pierre »

onze favoriete klim, peace of cake ... hé Pride
Is inderdaad een serieus klimmetje maar zeker niet onoverkomelijk met een beetje snelheid. :-D
prideandglory1891
Mountainbiker

La-Pierre wrote:
Is inderdaad een serieus klimmetje maar zeker niet onoverkomelijk met een beetje snelheid. :-D
Snelheid?
La-Pierre
Mountainbiker

Post by La-Pierre »

prideandglory1891 wrote:
La-Pierre wrote:
Snelheid?
Heb je voor deze helling niet een aflopend stuk waar je snelheid kan maken?
Tenzij ik mij volledig vergis, en het op een andere helling heb. :oops:
prideandglory1891
Mountainbiker

La-Pierre wrote:
prideandglory1891 wrote:
La-Pierre wrote: Is inderdaad een serieus klimmetje maar zeker niet onoverkomelijk met een beetje snelheid. :-D
Snelheid?
Héhé...
Om zeker te zijn dat dit dezelfde klim is: Van de toren komende ga je aan de vierschaar rechts, afdalingske nemen en voor het draaihekken rechtsaf, 100 meter dit paadje volgen en je ziet de klim...
Ik heb vorig jaar tevergeefs op jouw manier die klim proberen te overwinnen. Als je vlug afkomt moet je schakelen op de klim en raak je uit balans. Ik begin traag en als het er begint toe te doen, draai ik de gas open.
Herder Jeepee (blubberduck) heeft me eens getoond hoe het moest en sinds deze keer ben ik overtuigd dat traag beginnen dé manier is om deze klim te nemen.

Trouwens, vorig jaar was links "the easy way" waar je zo goed als iedere keer boven kon rijden. Nu, door de "bosbeheerders" zijn de geulen tussen de wortels, rechts opgevuld en is hij heel wat makkelijker geworden. Links zou eens opnieuw vrijgemaakt moeten worden. Er ligt nogal veel snoeiafval.
Ik zie er zondag wel een pak boven rijden.
NuRf
Mountainbiker
Location: Mudbike: Scott Scale 40 (2006) - Dustbike: Specialized Epic Comp (2011)

Post by NuRf »

Ik zal ook aanwezig zijn!!!
La-Pierre
Mountainbiker

Post by La-Pierre »

prideandglory1891 wrote:
La-Pierre wrote:
prideandglory1891 wrote:Snelheid?
Héhé...
Om zeker te zijn dat dit dezelfde klim is: Van de toren komende ga je aan de vierschaar rechts, afdalingske nemen en voor het draaihekken rechtsaf, 100 meter dit paadje volgen en je ziet de klim...
Ik heb vorig jaar tevergeefs op jouw manier die klim proberen te overwinnen. Als je vlug afkomt moet je schakelen op de klim en raak je uit balans. Ik begin traag en als het er begint toe te doen, draai ik de gas open.
Herder Jeepee (blubberduck) heeft me eens getoond hoe het moest en sinds deze keer ben ik overtuigd dat traag beginnen dé manier is om deze klim te nemen.

Trouwens, vorig jaar was links "the easy way" waar je zo goed als iedere keer boven kon rijden. Nu, door de "bosbeheerders" zijn de geulen tussen de wortels, rechts opgevuld en is hij heel wat makkelijker geworden. Links zou eens opnieuw vrijgemaakt moeten worden. Er ligt nogal veel snoeiafval.
Ja dan ben ik zeker dat het dit klimmetje is.
Dat schakelen net voor of op de berg kan soms een beetje moeilijk zijn maar tot nu toe is het mij al elke keer gelukt. Je moet juist zorgen dat je nog een beetje 'overschot hebt' voor die paar wortels dat daar liggen.
De volgende keer zal ik eens jullie manier toepassen. 8)

Verder zijn er daar in het Kluisbos ook nog een 2-tal "klimmetjes" die toch de moeite zijn en al eens een extra inspanning vragen.
:bounce:
prideandglory1891
Mountainbiker

La-Pierre wrote:
prideandglory1891 wrote:
La-Pierre wrote: Heb je voor deze helling niet een aflopend stuk waar je snelheid kan maken?
Héhé...

Ja dan ben ik zeker dat het dit klimmetje is.
Dat schakelen net voor of op de berg kan soms een beetje moeilijk zijn maar tot nu toe is het mij al elke keer gelukt. Je moet juist zorgen dat je nog een beetje 'overschot hebt' voor die paar wortels dat daar liggen.
De volgende keer zal ik eens jullie manier toepassen. 8)

Verder zijn er daar in het Kluisbos ook nog een 2-tal "klimmetjes" die toch de moeite zijn en al eens een extra inspanning vragen.
:bounce:
Der zijn er wel meer, maar jammer genoeg verboden voor mountainbikers :wink:
Post Reply