Za 28/05/2011 Ternat :: 3de Schemertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Atzerath
Mountainbiker

Post by Atzerath »

mijn eerste TT en ineens een nachtelijke :)
Goeie opportuniteit om de recent aangeschafte magicshine uit te testen en die is glansrijk geslaagd alsook de organisatie van de TT zelf!!
Slechts 25km gereden maar met die pittige klimmekes erin was dat meer dan voldoende :)
2 keer moeten afstappen, aan 't kruis van sjat (??wtf??) en ergens na een klim waarbij we ineens een heel kort maar stijl stukje op moesten dat dat absoluut niet hadden zien aankomen met als gevolg, vekeerde versnelling en.......afstappen dus :)
Echt een fijne ervaring met als afsluiter voor mijne maat nog een klapband zo'n 5 minuten na aankomst :D

Volgend jaar zeker opnieuw en hopelijk tegen dan iets meer km's..
Bulls69
Mountainbiker
Location: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15

Post by Bulls69 »

Gisteren hier ook voor de eerste keer in Ternat aangezet met 3 bikers voor de avondrit, rond 20u45 vertrokken, dus nog een goed uurtje gereden vooraleer het echt donker was. Parcour was inderdaad dik in orde met voldoende hoogtemeters erin. Door het geringe aantal nachtrijders miste ik hier wel een beetje de sfeer van een nachtrit, slechts 3 andere biker onderweg tegengekomen, jammer. Hierdoor natuurlijk nergens een opstopping gehad of problemen met snelle bikers :wink:
pacer
Mountainbiker

Post by pacer »

ook gestart met de broer, voor de 35 km en toch weer verrast als locals, weerom kleine nieuwe stukjes en de route origineel houden, wel wat raar om bij ons door de industrie over de asfalt te moeten bollen maar was een goeie kuitenbijter met de monovites.

Zat een zalige flow in de tocht en was blij nog ns te biken tussen het lopen door, echt genoten, top organisatie en sympathieke en vriendelijke mensen van de bostrappers, super initiatief zo'n schemertocht, chapeau!
PsYchO66
Mountainbiker

Post by PsYchO66 »

Ben hier vroeg gestart rond 16u15 en direct voor de 45 vertrokken.
Zoals gezegd alle mooie stukjes van de streek aan elkaar gebreid en hier en daar een baantje dat ik nog niet kende.
Hoewel ik in de streek toch al wat gereden heb had ik dat bosje aan de putberg nog nooit gedaan, heel chique daar. Ik neem aan dat dat volledig prive is? Anders mogen wel eens meer tochten dat opnemen :-D
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

PsYchO66 wrote:Ben hier vroeg gestart rond 16u15 en direct voor de 45 vertrokken.
Zoals gezegd alle mooie stukjes van de streek aan elkaar gebreid en hier en daar een baantje dat ik nog niet kende.
Hoewel ik in de streek toch al wat gereden heb had ik dat bosje aan de putberg nog nooit gedaan, heel chique daar. Ik neem aan dat dat volledig prive is? Anders mogen wel eens meer tochten dat opnemen :-D
Putberg is privé, maar da boske is daar altijd open. Als ik er passeer rijd ik er altijd eens door. Hééél leuk boske zenne.

BTW iemand al weet van de foto's ?
fieldbiker
Mountainbiker

Post by fieldbiker »

Zaterdagavond in extremis nog om 19h00 gestart voor de avondrit; resoluut voor de 45 km gekozen en weg. Start bood al van in begin een mooi alternatief in vergelijking met de andere plaatselijke ritten. Stilletjes aan richting industriepark Ternat gestuurd en dan links naar Asse op richting Asbeek en omstreken. Ferm aantal hoogtemeters voor de wielen geschoven gekregen en een eerste ferm stuk speelgoed in dat bosje was ferm, héél ferm. Deed me een beetje denken aan het Livierenbos uit de Herdermarathon (maar dan wel véél korter). Aan alternatieve baantjes geen gebrek, de organisatie heeft zich laten zien van zijn meest creatieve kant ! Het Borrée bosje heeft blijkbaar opnieuw een mooi stuk uitlopers gekregen en hierven goed genoten. De vroegere meer technische afdalingen zijn er wel uit verdwenen, ... maar het plezier duurt nu wel langer. Dan via de velden terug naar de start gestuurd. Onderweg nog companie gehad van een biker uit het Antwerpse en een tijdje tesamen gereden (hij deed de 35). Aan de bevoorrading doorgereden en om 21h20 terug binnen, met een brede smile op de lippen.

Stats :

afst : 49,2 km
avs : 19
ahr : 140
hms : 645

Prima organisatie ! Neem deze tocht als dagtocht en brei er een 25 km bij.

Leuke avond gehad en prima training voor de aankomende lcmt.

Field
stoelie
Mountainbiker

Post by stoelie »

De 3de Schemertocht zit er op en we kijken er met een tevreden blik op terug.

We klokten af op 251 deelnemers waarmee we best tevreden zijn. Er is gerust nog plaats voor wat groei maar we hebben zeker niet de ambitie om een monstertoertocht te worden. De positieve reacties op het parcours, onze medewerkers en het concept sterken ons om het op deze manier verder te doen. Het is misschien een minder gewoon concept in mtb-land maar blijkbaar zijn er toch voldoende mensen die het weten te smaken.

De tocht loopt volledig over steeds betreedbare paden (hier en daar een stukje privé maar wel toegankelijk) Voor de geïnteresseerden zullen de routes kunnen gedownload worden op de site.

Ook de eerste foto's zullen eerstdaags op de site gezet worden.

Alvast bedankt aan de 251 bikers en ook aan de mensen die enkel onze afterbike hebben gereden;)
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

stoelie wrote:De 3de Schemertocht zit er op en we kijken er met een tevreden blik op terug.

We klokten af op 251 deelnemers waarmee we best tevreden zijn. Er is gerust nog plaats voor wat groei maar we hebben zeker niet de ambitie om een monstertoertocht te worden. De positieve reacties op het parcours, onze medewerkers en het concept sterken ons om het op deze manier verder te doen. Het is misschien een minder gewoon concept in mtb-land maar blijkbaar zijn er toch voldoende mensen die het weten te smaken.

De tocht loopt volledig over steeds betreedbare paden (hier en daar een stukje privé maar wel toegankelijk) Voor de geïnteresseerden zullen de routes kunnen gedownload worden op de site.

Ook de eerste foto's zullen eerstdaags op de site gezet worden.

Alvast bedankt aan de 251 bikers en ook aan de mensen die enkel onze afterbike hebben gereden;)
=D> =D> =D> =D> =D>
weldman
Mountainbiker

Post by weldman »

Leuk parcour ,hebben het zaterdag niet kunnen rijden ,en zijn dan maar zondag op pad geweest .
Jullie zouden ook de nachtrit op zaterdag organiseren en op zondagmorgen de dagrit , de pijltjes hangen toch en dan zal er nog een 300 bikers extra komen ,misschien extra hulp vragen aan een andere vereniging om de bar te doen ,jeugd beweging ofzo.
Keyzerpol
Mountainbiker

Post by Keyzerpol »

MaC'Red wrote:Gisteren omstreeks 18h gestart met MC Tim en diens collega Frans voor de 35 kms, eerst werden we geleid door het industriepark van Ternat en dan rakelings aan de bevoorrading maar wij moesten eerst nog een schoom luske rijden van door de 20 km.
MaC'Red 8)
Hi MaC'Red
Moet u rakelings gemist hebben. Ben ook om 6 gestart voor de 45, en dan goe doorgereden, op den apres snel 2 boontjes kriek achterover geslagen want wou den aftrap van Man U - FCB niet missen.
Was trouwens een fantastische match na een fantastische tocht dankzij de bostrappers. Alhoewel in mijnen achtertuin rijd ik hier zelden, maar nu het er zo perfect bij ligt echt van genoten (heb wel Boré boske geskipt; rijd hier al zo'n 10 keer per jaar door om tecniek bij te schaven)
Nogmaals dank aan de bostrappers voor de schonen avond :bounce:
Post Reply