met klik pedalen rijden of zonder?
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Heb ik ook, afdalingen tegen 45 km/u met serieus rotsachtige ondergrond in Z-Frankrijk, no problem...Dacuba wrote:Waarom nu weer? Ik heb het dan niet over die flat pedalen met pinnetjes op maar deze
http://www.msi.nl/prodbase/GetImage.asp ... height=203
- Dacuba
- Mountainbiker
Dan ben ik het alleen heFlip-poz wrote:Heb ik ook, afdalingen tegen 45 km/u met serieus rotsachtige ondergrond in Z-Frankrijk, no problem...Dacuba wrote:Waarom nu weer? Ik heb het dan niet over die flat pedalen met pinnetjes op maar deze
http://www.msi.nl/prodbase/GetImage.asp ... height=203
Djienbe wrote:En voor wat ik ervan zie is da nie alleen in het begin. Als ik mij niet vergis is bvb Robby Mc Ewen iet van een 2 jaar geleden ne keer gevallen en tegen een paalke gebotst (of omgekeerd eerst paalke en dan gevallen) met beenbreuk tot gevolg. Was da in ronde van Belgie? En hing diene nie nog aan het zijne pedaal vast toen de hulpdiensten erbij kwamen?Dacuba wrote:Jawel, int begin ga je op je smikkel
En als het niet bij Mc Ewen was dan zijn er zo nog verhalen zelle maar die worden elke keer tegengesproken met "jamaar da's een reflex en mijne voet is in ne wip los".
Om mee te beginnen is da medisch gezien gene reflex maar een automatisme, da's veel trager dan een reflex en te tweede zijn onze hersenen niet multi tasking waardoor op diej eigenste moment van de val uw hersenen soms met veel te veel prikkels af te rekenen hebben en de gecontroleerde beweging maken om de voet nog los te krijgen kan er dan teveel aan zijn.
Samengevat, ik rij zonder klikpedalen, bewust.
Djienbe
Als je dan toch over de profs begint, weet je wel hoeveel valpartijen er zouden gebeuren in de sprints als de voeten los op de pedalen staan?
Hoeveel keer men van de pedalen zou schieten in een zware bergrit?
Je mag aan elke prof vragen als hij liever met of zonder klikpedalen rijdt, ik denk dat je een unaniem antwoord mag verwachten..
Nuja, iedereen zijn eigen keuze
Last edited by Jens500 on Fri 22 Apr 2011 16:12, edited 1 time in total.
- BramDR
- Mountainbiker
- Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Zonder pedalen gaat moeilijk gaan denk ik.Jens500 wrote:Djienbe wrote:En voor wat ik ervan zie is da nie alleen in het begin. Als ik mij niet vergis is bvb Robby Mc Ewen iet van een 2 jaar geleden ne keer gevallen en tegen een paalke gebotst (of omgekeerd eerst paalke en dan gevallen) met beenbreuk tot gevolg. Was da in ronde van Belgie? En hing diene nie nog aan het zijne pedaal vast toen de hulpdiensten erbij kwamen?Dacuba wrote:Jawel, int begin ga je op je smikkel
En als het niet bij Mc Ewen was dan zijn er zo nog verhalen zelle maar die worden elke keer tegengesproken met "jamaar da's een reflex en mijne voet is in ne wip los".
Om mee te beginnen is da medisch gezien gene reflex maar een automatisme, da's veel trager dan een reflex en te tweede zijn onze hersenen niet multi tasking waardoor op diej eigenste moment van de val uw hersenen soms met veel te veel prikkels af te rekenen hebben en de gecontroleerde beweging maken om de voet nog los te krijgen kan er dan teveel aan zijn.
Samengevat, ik rij zonder klikpedalen, bewust.
Djienbe
Als je dan toch over de profs begint, weet je wel hoeveel valpartijen er zouden gebeuren in de sprints als de voeten los op de pedalen staan?
Hoeveel keer men van de pedalen zou schieten in een zware bergrit?
Je mag aan elke prof vragen als hij liever met of zonder pedalen rijdt, ik denk dat je een unaniem antwoord mag verwachten..
Nuja, iedereen zijn eigen keuze