scott genius 10 hij is klaar

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Post Reply
eiri
Mountainbiker

Post by eiri »

steven31 wrote:Hey airi hoe bedoel je net iets minder klim verhouding er komt ?
ik zal je de spek lijst al geven
FRAME:Genius Carbon / IMP4 technology / HMX NET carbon swingarm / Carbon dropout with replaceable hanger / sealed aircraft bearings 150mm rear travel
VORK: Fox talas rlc 120/150 TF Tuned en een remote locout er ook laten in steken
BALHOOFDSTEL: Ritchey WCS Carbon 1 1/8“ semi integrated 44/50mm“
STUURPEN: Hope XC Stem 110mm 10° Black 31.8mm
STUUR: Truvativ Noir Team World Cup Riser Bars Carbon 640mm 15mm Rise 31.8mm
HANDVATTEN: ODI Yeti Hardcore Lock-On Bonus Pack Wit/Zwart
VOORREM: Hope tech M4 Special Edition Hope Saw 183mm 6-Bolt Floating Disc - Black rem leiding voor: Goodridge Brakes Disc Hose Hose White Goodridge Brakes Disc Hose Connector Kit 102 Hope Mini-M4-M6 Alloy Black
ACHTERREM: Hope tech M4 Special Edition Hope Saw 160mm 6-Bolt Floating Disc - Black rem leiding achter: Goodridge Brakes Disc Hose Hose Carbon Goodridge Brakes Disc Hose Connector Kit 102 Hope Mini-M4-M6 Alloy Black
VOORDERAILLEUR: Sram XO 3sp DM S3
ACHTERDERAILLEUR:Sram XO zwart 10SP longcage
SCHAKELHENDELS: Sram XO zwart 3*10
CASSETTE: Shimano XTR (CS-M980) 10 sp 11-36
KETTING: KMC X10 SL Gold 10 Speed Chain
CRANKSTEL: Rotor 3d 175mm 104/64bcd
TANDWIELEN: Q-rings mtb q104/64 44-33-23t.
TRAP-AS: Hope Bottom Brackets Bottom Bracket MTB - Ceramic Black - 68/73mm
ShellVELGEN: Notube ZTR Flow wit 32
VOORNAAF: Chris King iso disc QR15
ACHTERNAAF: Chris king iso disk
BANDEN: continental mountenking UTS 2.2
ZADEL: SQ lab
SEATPOST: Ritchey WCS Carbon / 34.9mm
PEDALEN: TIME-ATAC XS carbone titanium
Ik dacht dat je een XTR crank had genomen, maar dat is dus niet zo. Erg mooie speclist. Remmen zijn ook erg cool. Die krijg ik binnenkort ook geleverd. Als je een mooi, stevig en breed stuur zoekt, zou ik eens naar de Syntace Vector carbon kijken. Die komen in veel tests als meest stevige uit de bus.
steven31
Mountainbiker
Location: scott genius 10 frame met zelfde carbon als genius premium

Post by steven31 »

eiri wrote:Ik dacht dat je een XTR crank had genomen, maar dat is dus niet zo. Erg mooie speclist. Remmen zijn ook erg cool. Die krijg ik binnenkort ook geleverd. Als je een mooi, stevig en breed stuur zoekt, zou ik eens naar de Syntace Vector carbon kijken. Die komen in veel tests als meest stevige uit de bus.
oki hartelijk dank voor de info.
eefsanders
Mountainbiker

Post by eefsanders »

Oei oei oei, begin nu ook wel erg nieuwsgierig te worden naar het eindresultaat. :drunk:
Zoals Eiri al heeft vermeld. ben ook ik erg benieuwd hoe de Rotorcrank+Q-Rings je gaan bevallen.
Ik denk dat de Q-rings de fiets wat rustiger maakt tijdens het trappen in een laag verzet. Dit is bij nu juist waar ik met mijn bike erg aan moet wennen, het is lastig te omschrijven, maar de mijne "bonkt" of "klappert" erg snel bij een (te) laag verzet, oftewel je loopt dan eigenlijk wat te stampen op je crank waardoor hij niet mooi rond gaat, snap je een klein beetje wat ik bedoel? :-k

Vind zelf het Easton Haven Carbon stuur een plaatje, deze is lekker breed, wat de fiets erg goed kan hebben (Wil het zelf uiteindelijk ook met zo'n prettige Haven stuurpen erbij).

Je Hope remmen met de groene details zijn ook erg mooi!

Veel plezier met de laatste handelingen!
steven31
Mountainbiker

Post by steven31 »

de Syntace Vector carbon zal eerlijk gezecht eerder mijn voorkeur krijgen dan Easton Haven Carbon met de domme reden gewoon da die koeie van easton leters op het stuur te groot zijn en ben bang da de laatste leters niet bedekt zullen worden en een stom zicht zijn.

maar ga eerst testen men de bars die ik heb en dan zal ik wel zien vind da ik nu ff geld genoeg heb uitgegevn. en niet direkt prio op mijn lijst staat.

maar supper bedank voor de toffe komentaar
steven31
Mountainbiker

Post by steven31 »

eefsanders wrote:Oei oei oei, begin nu ook wel erg nieuwsgierig te worden naar het eindresultaat. :drunk:
Zoals Eiri al heeft vermeld. ben ook ik erg benieuwd hoe de Rotorcrank+Q-Rings je gaan bevallen.
Ik denk dat de Q-rings de fiets wat rustiger maakt tijdens het trappen in een laag verzet. Dit is bij nu juist waar ik met mijn bike erg aan moet wennen, het is lastig te omschrijven, maar de mijne "bonkt" of "klappert" erg snel bij een (te) laag verzet, oftewel je loopt dan eigenlijk wat te stampen op je crank waardoor hij niet mooi rond gaat, snap je een klein beetje wat ik bedoel? :-k

Vind zelf het Easton Haven Carbon stuur een plaatje, deze is lekker breed, wat de fiets erg goed kan hebben (Wil het zelf uiteindelijk ook met zo'n prettige Haven stuurpen erbij).

Je Hope remmen met de groene details zijn ook erg mooi!

Veel plezier met de laatste handelingen!
bedoel je als je te zwaar moet tappen ?
ik denk waaschijnlijk da je bter op soeples kunt tappen dan op kracht want andes ga je mischien inderdaat te veel kacht kwijt spelen door te stampen op de kank. wat nioet de bedoeling is.
en ik zal je zeker mijn ervaring zeggen wat ik vind van de q rings al zijn er personen die hiervoor beter geschikt zijn dan ik. bacuda bv. die heeft er meer ervaring mee, niet op een genius maar ja hij rijd er wel me op zijn fiets.
Kresj
Mountainbiker

Post by Kresj »

easton haven stuurtje is inderdaad niet mis
persoonlijk zou'k wel eerder de easton havoc carbon of raceface sixc bekijken,
als't niet persé carbon moet zijn: chromag os of osx :wink:

ik heb nu zelf de sixc maar ga overschakelen naar chromag osx

edit: naarmate je een breder stuur zet, kan je ook een kortere stem gebruiken :wink:
steven31
Mountainbiker

Post by steven31 »

tanks voor de info. maar ga tog eerst eens voelen hoe dit me allemaal gaat bevallen en kan ik later nog altijd veranderingen toepassen he :-)
ik denk da niemand van de eerste keer een perfekt op hem afgestelde bike kan kreeren het zal altijd wikken en wegen zijn he uitproberne iets verandere en terug uitproberen en zo zal ik wel op de juiste afstelling komen. dus hartelijk dank voor de input van de andere mogelijkheden / merken die ik nog niet was tegengekomen bij de bike shops die ik heb gevonde online. :-D :-)
en mijn eerste keuze was de race face six maar toen ik het wou bestellen was raceface fait en stonden de sturen waar ik ze gevonden had in bacorder dus heb ik het stuur gekozen die ik nu heb.
steven31
Mountainbiker

Post by steven31 »

iemand ervaring met deze Continental Rubber Queen UST Tyre
banden? of geef eens wa websites waar ik wat meer 2.35/2.4 uts banden kan vinden die sterk zijn en geen schwabel zijn
Dacuba
Mountainbiker

Post by Dacuba »

kijkt eens op chainreactioncycles, banden genoeg daar. Kijk dan vooral bij maxxis en consoorten.
steven31
Mountainbiker

Post by steven31 »

heb ik al gekeken maar als het uts versie zijn dan zijn het meestal 2.2 of lagen maar geen 2.4 heb er me al moe achter gezocht
Post Reply