Ben zondag ook naar hier afgezakt.
Gekozen voor de 35 km omdat de 45(49 echte) wat hoog gegrepen was voor mijn broer. Daarbij stonden we een heel eind van de inschrijving. Dus zouden het er zowiezo wel enkele meer zijn.
De bevoorradingen zijn hier normaal altijd perfect maar door de grote toeloop was het hier en daar wat minnetjes voor sommigen misschien.
Wat ik zeker weet is dat de vroege vertrekkers meer dan genoeg hebben gehad.
Vond de tocht nu ook niet zo super als anders(andere richting + vertrekplaats) maar heb me toch goed geamuseerd.
Wat me wel opviel, was dat de racekonijnen hier blijkbaar ook de weg gevonden hebben.Niet dat ik er problemen mee heb, maar als je bergaf iemand inhaald doe je dat normaal veilig( niet dus!!!). Andere tragere bikers(neje ik bedoel niet mezelf, ga zelf ook lekker downhill) in de problemen brengen omdat je zelf de idioot uithangt vind ik niet kunnen!!!
Steek voorbij waar het kan en geef ook even de richting aan langs waar je voorbij gaat. I rest my case.
Bijna bij de aankomst aangekomen nog even een stevige uphill beklommen (stukken tot 18%, jawatte) omdat we natuurlijk verkeerd zaten. Dat heb je als je gewoon de andere bikers volgt en niet naar de pijlen kijkt hé.
Moe maar voldaan aangekomen met 45 km en 837 hm op de garmin.
Next week Aubel.
Normaal wat lichter lopend en meer weilanden en veldwegen.Als het teminste niet te veel regent want dan wordt het hier ook zwaar biken.
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- peerke1967
- Mountainbiker
- Location: Canyon Exceed CF SLX , Pinarello Dogma 65.1 Custom Build
- Trekkie 800
- Mountainbiker
- Location: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9
Post by Trekkie 800 »
Gisteren (zondag) ook naar hier afgezakt voor de 55km die er bijna 60 waren. Zoals eerder gezegd was het eerste deel het tofste MAAR, de rest kon me ook wel bekoren. Zeker ook de laatste km's in het bos door het dorp. Heb dus genoten van begin tot eind. Vond het zelfs toffer dan Olne-Spa-Olne van vorige week. De 4 bevoorradingen waren zeker niet te min en dat maar voor 3,5 Eurokes... Kortom, de zon was er, de goesting was er, het parkoer was OK, een topdag dus.
-
Kuipiekuipie
- Mountainbiker
Zondag geweest.
57 km gedaan.
Vooral mooi door de mooie omgeving. MTB-technisch was het allemaal wat minder. Het eerste deel was nog OK, al de rest was toch makkelijk. Slotafdaling was nog leuk, alhoewel ik vermoed dat velen die niet meer gedaan hebben, vermits ge daar bikers uit alle richtingen over de weg zag komen.
Had al bij al verwacht van het leger, dat ze met iets spectaculairder zouden afkomen qua parkoer.
PS : al dat gezever over die bevoorradingen, stop er aub mee. Beny had het trouwens over de tocht op vrijdag dus ge moet nie beginnen vergelijken met zondag !
57 km gedaan.
Vooral mooi door de mooie omgeving. MTB-technisch was het allemaal wat minder. Het eerste deel was nog OK, al de rest was toch makkelijk. Slotafdaling was nog leuk, alhoewel ik vermoed dat velen die niet meer gedaan hebben, vermits ge daar bikers uit alle richtingen over de weg zag komen.
Had al bij al verwacht van het leger, dat ze met iets spectaculairder zouden afkomen qua parkoer.
PS : al dat gezever over die bevoorradingen, stop er aub mee. Beny had het trouwens over de tocht op vrijdag dus ge moet nie beginnen vergelijken met zondag !
-
A M GlobeBiker
- Mountainbiker
Post by A M GlobeBiker »
een perfecte opwarmer om het Ardennen seizoen te beginnen : 57 km met 1100 m : deze winter niet gereden, dus meer hoefde het echt niet.
en ja, blijkbaar hebben velen van het pittoreske genoten : een tapijt van witte bosannemonen, sleutelbloemen, blauwe boshyacinten, bloesems ... wat een lente, we konden niet beter vallen.
anna M
en ja, blijkbaar hebben velen van het pittoreske genoten : een tapijt van witte bosannemonen, sleutelbloemen, blauwe boshyacinten, bloesems ... wat een lente, we konden niet beter vallen.
anna M
Omdat er zoveel over de bevoorrading in Eupen wordt gesproken, wil ik even duidelijk maken dat méér koekjes niet meer mogelijk waren daar.. Wie daar zijn honger nie mee stopt, die heeft een probleem. En als drank was er Wcup a volenté.Dit zijn foto's van de bevoorrading in Eupen van zondag.
Ik heb de 45 km gedaan die er 49 waren met 1023 hm en 924 dalende meters. Ideaal parcours voor mijne Niner uit te testen

Ik heb de 45 km gedaan die er 49 waren met 1023 hm en 924 dalende meters. Ideaal parcours voor mijne Niner uit te testen

- StrammerMax
- Mountainbiker
- Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Post by StrammerMax »
Filmpje van Kleinetom (op het Nederlandse forum):
Topic van deze rit op het Nederlandse forum: klik hier!
Topic van deze rit op het Nederlandse forum: klik hier!
Dan hebben de eerste 100 bikers geluk gehad ! Voor ons was er alleen nog appelsien wegens alles op ! Ps Vertrokken rond een uur of 9.35h en toen stonden er nog veel aan de inschrijving !nero wrote:Omdat er zoveel over de bevoorrading in Eupen wordt gesproken, wil ik even duidelijk maken dat méér koekjes niet meer mogelijk waren daar.. Wie daar zijn honger nie mee stopt, die heeft een probleem. En als drank was er Wcup a volenté.Dit zijn foto's van de bevoorrading in Eupen van zondag.
![]()
- Headshot
- Mountainbiker
- Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder
idd, bij mij zelfs geen appelsienen, enkel drankrollemol wrote:Dan hebben de eerste 100 bikers geluk gehad ! Voor ons was er alleen nog appelsien wegens alles op ! Ps Vertrokken rond een uur of 9.35h en toen stonden er nog veel aan de inschrijving !nero wrote:Omdat er zoveel over de bevoorrading in Eupen wordt gesproken, wil ik even duidelijk maken dat méér koekjes niet meer mogelijk waren daar.. Wie daar zijn honger nie mee stopt, die heeft een probleem. En als drank was er Wcup a volenté.Dit zijn foto's van de bevoorrading in Eupen van zondag.
![]()
toen ik vertrok arriveerde er een paar zakjes appelsienen, voor de rest niets