mag geen probleem vormen.J.E. wrote:De afstand tussen de 3 bladen is verschillend bij een 9sp en 10sp crank.fillebiker wrote:9 speed
Volgens mij ligt uw probleem daar.
crank is 9
ketting en casette is 9
en tandwielen zijn 9
Post by fillebiker »
mag geen probleem vormen.J.E. wrote:De afstand tussen de 3 bladen is verschillend bij een 9sp en 10sp crank.fillebiker wrote:9 speed
Ah ok... Vermits er dit stond:fillebiker wrote:mag geen probleem vormen.J.E. wrote:De afstand tussen de 3 bladen is verschillend bij een 9sp en 10sp crank.fillebiker wrote:9 speed
crank is 9
ketting en casette is 9
en tandwielen zijn 9
dacht 'k dat ge ook 10sp reed...fillebiker wrote:Bij mij idem! Nieuwe granny 24 nieuwe ketting en nieuwe cassette met 36 buitenblad en als ik schakel terwijl ik blijf trappen heb ik ALTIJD chainsuck!julie wrote:ik rij nu met 38-24 voor (en cassette 11-36 achter), 10sp, en helaas nu al toch weer 2X chainsuck gehad ondanks dat de voorbladen zo goed als nieuw zijn, en ook de ketting. Je moet echt heel voorzichtig gaan naar het binnenblad, even de beentjes stil houden, anders is het mis.
Komt dit nou toch door dat gat van 14, tussen de 38 en de 24?
Ik heb dit probleem totaal niet met mijn Sram XX op de 26er, die dus 39-26 als bladen heeft.
echt kl*te als je op een lange klim ineens te voet staat bij een marathon!
ik denk dat ik me een tomac anti-chainsuck device ga aanschaffen en hopen dat het hiermee is opgelost!
Post by fillebiker »
Post by fillebiker »
tandjes zijn niet echt hoekig.julie wrote:je hebt een FSA buitenblad als ik goed heb gelezen?
Hebben die redelijk hoekige tanden?
Ik ga het nog eens proberen met een XT 22 en een SLX 36, volgens een kennis, moet dat geen probleem op leveren. We zullen zien.
kan ook... maar enig idee welken?Sandcrawler wrote:Julie,heb je de 36 echt nodig?
Ik zou eer opteren voor 21/34
Ik rij 39/26 op een 26"julie wrote:voor Mirflash: je hebt zeker een punt, 22-34 misschien maar eens proberen.
Met mijn sram XX 26-39 crank heb ik geen enkel probleem de chainsuck, maar 26-39 kan ik echt niet ronddraaien op een 29er