sram XX voor 29er (kleiner dan 39-26)
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Hiesé in pools zilver. Heb da gekocht en gewoon vergeten in een hoek.
'k Em ondertss nog spullen gevonden
Heb overlaatst nog kontakt gehad met Jack en die heeft nog 1 spider 94 in het pools (87 USD incl Tpt)
Hier em ik né 110 super stijf voor 34 of 36, en de granny is né 58
PS : 'k Weet niet wat ermee doen, zelf monteren of op Flea smijten.
PS2 : Just nog kapkes gevonden in het pools, wel al gebruikt geweest maar nog meer als goed.
In feite met die verwisselbare spider was da een goei id, spijtig heeft m'n vru den 130 gebruikt, nee ik durf het nt zeggen
Met né telefon geeft da niet.
[-
'k Em ondertss nog spullen gevonden
Heb overlaatst nog kontakt gehad met Jack en die heeft nog 1 spider 94 in het pools (87 USD incl Tpt)
Hier em ik né 110 super stijf voor 34 of 36, en de granny is né 58
PS : 'k Weet niet wat ermee doen, zelf monteren of op Flea smijten.
PS2 : Just nog kapkes gevonden in het pools, wel al gebruikt geweest maar nog meer als goed.
In feite met die verwisselbare spider was da een goei id, spijtig heeft m'n vru den 130 gebruikt, nee ik durf het nt zeggen
Met né telefon geeft da niet.
[-- El Perro Diablo
- Mountainbiker
En nu, hoe is het met de setje 36/22 van Aribike?erwin.91 wrote:
Ik ben blij dat ik 36/22 heb,maar echt goed zijn ze niet.
Dat er geen pick ups voor de ketting zijn bemoeilijkt het schakelen,je moet de ketting echt op het grote kettingwiel duwen.
Dus wat ook wil zeggen dat je de voorderrie zo moet afstellen dat je de ketting ver genoeg kunt duwen,wat dan weer meebrengt dat je de ketting er over kan duwen.
En van groot naar klein is niet chainsuck vrij.
Enige voorzichtigheid bij het schakelen is wel vereist.
Ik heb ondertussen wel een setje 36/22 bij Aribike kunnen bestellen,
deze zouden veel beter zijn en hebben wel pick ups.
Beter of niet?
Het is een beetje beter met de ari's,maar nog niet goed genoeg naar mijn goesting, je moet nog altijd te verzichtig zijn bij het schakelen.Tomtom9 wrote:En nu, hoe is het met de setje 36/22 van Aribike?erwin.91 wrote:
Ik ben blij dat ik 36/22 heb,maar echt goed zijn ze niet.
Dat er geen pick ups voor de ketting zijn bemoeilijkt het schakelen,je moet de ketting echt op het grote kettingwiel duwen.
Dus wat ook wil zeggen dat je de voorderrie zo moet afstellen dat je de ketting ver genoeg kunt duwen,wat dan weer meebrengt dat je de ketting er over kan duwen.
En van groot naar klein is niet chainsuck vrij.
Enige voorzichtigheid bij het schakelen is wel vereist.
Ik heb ondertussen wel een setje 36/22 bij Aribike kunnen bestellen,
deze zouden veel beter zijn en hebben wel pick ups.
Beter of niet?
- Hans wynants
- Mountainbiker
Post by Hans wynants »
ik heb juist op mijn nieuw fietsje een SRAM crank met 38/24 op, binnenkort zullen de spider met 36/22 verkrijgbaar zijn! september / oktoberTomtom9 wrote:Ok, bedankt voor de informatie.
Dus ik zal nog een beetje wachten en kopen een Sram 2012.
dus als dit wat zwar mag zijn komt er zeker de kleinere op.
Als ik het niet mis heb heeft u volgende fiets gekocht (zie foto)Hans wynants wrote:
ik heb juist op mijn nieuw fietsje een SRAM crank met 38/24 op, binnenkort zullen de spider met 36/22 verkrijgbaar zijn! september / oktober
De crank die daar op zit is volgens mij geen echte dubbel,maar een aangepaste triple en als de bcd van de crank 104/64 is kan je daar toch
gewoon 36/22 opsteken, niet ? hoef je niet te wachten op een andere spider.

Last edited by erwin.91 on Fri 12 Aug 2011 23:22, edited 1 time in total.
als het inderdaad dezelfde crank is zoals erwin91 aangeeft, kun je daar gewoon 22-36 bladen opzetten, heb ik ook gedaan.Hans wynants wrote:
ik heb juist op mijn nieuw fietsje een SRAM crank met 38/24 op, binnenkort zullen de spider met 36/22 verkrijgbaar zijn! september / oktober