Za 29/01/2011 Lommel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
peerke1967
Mountainbiker
Location: Canyon Exceed CF SLX , Pinarello Dogma 65.1 Custom Build

Post by peerke1967 »

Ook hier mijn zaterdagtochtje komen rijden.
Alles tiptop in orde buiten de bepijling misschien, maar dit ligt ook voor een stuk aan onszelf hé. Zeker als je in een groepje rijd. Ook een paar keer verrast geweest met de bepijling door iemand te volgen. Als ik alleen op pad ben overkomt me dit bijna nooit. Da bordje van de 25 was inderdaad wat verwarrend maar net als de andere bikers ook gewoon rechtdoor gereden wat de juiste beslissing was.
Bevoorrading was zeeeer goed en uitgebreid. Na de bevoorrading zakte mijn tempo serieus omdat mijn hoestje me weer serieus parten speelde en ik in het begin toch wel een beetje te fanatiek was vertrokken.
Deze zijde van lommel is zeker zo mooi als de andere kant(soeverein) en het is eens wat anders want iedereen zal de paadjes vanaf de Soeverein wel kennen ondertussen.het was een prachtige tocht met een heerlijk zonnetje en een perfect berijdbaar parcours TOPPIE =D> =D> =D>

Wie geen risico's durft nemen, zet zichzelf buiten spel!!
Pluk de dag, het kan je laatste zijn.
Vickster
Mountainbiker

Post by Vickster »

vandaag ook de TT in Lommel gereden. heb de "grote" toer gereden die normaal 40 km was, maar ik ben maar aan 38,7 km geraakt ... blijkbaar heb ik ergens een stuk gemist (in het bos voor je terug aan de treinspoor kwam).

needless to say dat ik dus de bepijling mee momenten ook niet super goe vond (kan natuurlijk ook aan mij gelegen hebben :wink: ) na de bevoorrading moeste bv. naar rechts draaien en ik zat op een lange oprijlaan naar een huis (en ik was niet de enige) ...

het parcours was de moeite : heel veel bos en singletracks, de nodige hellingen en afdalingen, ook na de bevoorrading zaten er nog heel goei stukken tussen én het weer was gewoon zalig : een beetje fris (maar niks van gevoeld dankzij mijn thermovest) en het zonnetje scheen, wa moet ne mens nog meer hebben :-)

bevoorrading was ook dik in orde.

achteraf natuurlijk nog ene gaan drinken in de kantine waar de voetbal-liefhebbers gratis een live match konden volgen :-)

't was precies wel druk vandaag tegenover op de TT's van de vorige weken op zaterdag
DOXX
Mountainbiker

Post by DOXX »

voor ons ook 72 km op het tellertje, ideale tocht, alles ok

alleen met de man die voor onze neus viel en last had van zijn linker schouder was het wat minder :cry: , hj viel op ongeveer km 19, iemand deze man nog gezien of weet hoe het met hem is, hij was van Leopoldsburg dacht ik dat hj zei
rafbora
Mountainbiker
Location: Orbea alma sram x-0,Ridley scorpion sram x-9,Dynatek black spirit sram red

Post by rafbora »

Trekboy wrote:Prachtige rit !!!!
Bevoorrading top !!!
Afpeiling klote !!!!!!!!!! :evil: :evil: :evil: :evil:
Kom zeker terug, hopend op een betere afpeiling.
Even een bedankje aan de kleine 1000 bikers die vandaag naar kattebos zijn afgezakt.Ik lees dat de meeste bikers tevreden waren met het parcour.Dat doet ons plezier.Al wil ik toch even iets kwijt over de bepijling.Er hongen meer dan600 pijlen ,we zijn constant met 6 man aan het rondrijden geweest om de bepijling te controleren . Aan iedere biker die ons passerde werd gevraagt of de bepijling in orde was ,geen klachten gehoord .Bepijling prima in orde tour zeer goed te volgen.Als er wel klachten waren en we terplaatse kwamen bleek dat er wel degelijk pijlen hongen 3 soms tot 4 stuks.Maar als we dan even terplaatse blijven kijken denk ik dat er redelijk wa bikers zijn die is een afspraak moeten maken bij perl of hans anders voor een brilletje.Aan de camping op het laatste hongen 4 pijlen naar rechts en hebben we er een 5é bijgehangen en takken op de weg gelegd dat men niet meer rechtdoor kon en nog reed men gewoon rechtdoor over de takken heen terwijl we erbij stonden. WAT BATEN KAARS EN BRIL ALS DE UIL NIET ZIENE WIL.Bij deze wil ik de mensen die vinden dat de bepijling beter kan uitnodigen om volgend jaar mee te gaan om ons te komen helpen.
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

knappe tocht
beter dan anders
=D>

een pijltje extra mocht er hier en daar wel geweest zijn
jupke
Mountainbiker

Post by jupke »

rafbora wrote:
Even een bedankje aan de kleine 1000 bikers die vandaag naar kattebos zijn afgezakt.Ik lees dat de meeste bikers tevreden waren met het parcour.Dat doet ons plezier.Al wil ik toch even iets kwijt over de bepijling.Er hongen meer dan600 pijlen ,we zijn constant met 6 man aan het rondrijden geweest om de bepijling te controleren . Aan iedere biker die ons passerde werd gevraagt of de bepijling in orde was ,geen klachten gehoord .Bepijling prima in orde tour zeer goed te volgen.Als er wel klachten waren en we terplaatse kwamen bleek dat er wel degelijk pijlen hongen 3 soms tot 4 stuks.Maar als we dan even terplaatse blijven kijken denk ik dat er redelijk wa bikers zijn die is een afspraak moeten maken bij perl of hans anders voor een brilletje.Aan de camping op het laatste hongen 4 pijlen naar rechts en hebben we er een 5é bijgehangen en takken op de weg gelegd dat men niet meer rechtdoor kon en nog reed men gewoon rechtdoor over de takken heen terwijl we erbij stonden. WAT BATEN KAARS EN BRIL ALS DE UIL NIET ZIENE WIL.Bij deze wil ik de mensen die vinden dat de bepijling beter kan uitnodigen om volgend jaar mee te gaan om ons te komen helpen.
Met alle respect, ik heb op een punt gestaan waar er een pijl mistte en er gelukkig mensen van uit de buurt wisten dat ik daar moest afslaan anders had ik het nooit geweten.

Kunnen jullie wsl niets aan doen maar hier en daar vond ik het toch niet mega duidelijk maar dat zal voor een stuk ook wel aan mij gelegen hebben.
jupke
Mountainbiker

Post by jupke »

Voor de rest overigens niets dan lof.

Ik was nog nooit in die regio gaan fietsen en moet zeggen dat het me aangenaam verrast heeft, heide, bossen, hier en daar een klein stukje bergop, topparcours!
jantje
Mountainbiker

Post by jantje »

zeer mooie tocht maar heb in de laatste 5 km ook 2 x kerkhof gepasseerd , en ik was zeker niet alleen . kan je nog 10 pijlen hangen als er zoveel mensen verkeerd rijden dan heb je het niet goed goed aangegeven , zo simpel is het;dan zelf nog es pijltje gemist dat er achteraf gezien wel degelijk hing #-o .48 km op de teller . de douches waren ook een minpuntje .1 kleedkamer voor zoveel fietsers is wel wat weining. kon er nog net binnen, geen plaats meer om je kleren etc op te hangen :evil: , meer slijk in de kleedkamer dan op gans parcour :-D . verschillende mensen die zich wilden douchen maar die dan toch maar ongewassen naar huis gingen.
maar al bij al heb ik me toch goed geamuseerd .was een tiental jaar geleden mijn allereerste mtb toertocht en ik probeer er elk jaar toch weer terug te komen . chapeau voor de organisatie . =D>
Diamond
Mountainbiker

Post by Diamond »

[quote="jantje"]zeer mooie tocht maar heb in de laatste 5 km ook 2 x kerkhof gepasseerd , en ik was zeker niet alleen . kan je nog 10 pijlen hangen als er zoveel mensen verkeerd rijden dan heb je het niet goed goed aangegeven , zo simpel is het;dan zelf nog es pijltje gemist dat er achteraf gezien wel degelijk hing #-o .48 km op de teller . de douches waren ook een minpuntje .1 kleedkamer voor zoveel fietsers is wel wat weining. kon er nog net binnen, geen plaats meer om je kleren etc op te hangen :evil: , meer slijk in de kleedkamer dan op gans parcour :-D . verschillende mensen die zich wilden douchen maar die dan toch maar ongewassen naar huis gingen.
maar al bij al heb ik me toch goed geamuseerd .was een tiental jaar geleden mijn allereerste mtb toertocht en ik probeer er elk jaar toch weer terug te komen . chapeau voor de organisatie . =D>[/quote]
============================================================================================
ik heb ook gisteren de 40! gedaan,en dit tegen 22.5av!
k'heb geen enkel peiltje gemist!
k'heb een zeer goede bevoorrading gehad(buiten het bos)!!
en ik kleed mij al 22j om aan mijn auto en was mij thuis!!
k'ben niet zo'n luxebeest die percé moet kunnen douchen terplaatse!
deze tocht was een v/d best georganiseerde tt's van limburg!
=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
LMTB
Mountainbiker

Post by LMTB »

ik moet mijn club LMTB vanuit Afghanistan, bedanken dat ze toch een duizendtal MTBers tevreden naar huis hebben gestuurd. Marleen en de crew een dikke merci vanuit Kaboel City

Johan
Post Reply