No Tubes Informatie en ervaringen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
zoveelstebiker
- Mountainbiker
Post by zoveelstebiker »
Heb je echt een compresseur nodig voor de ( eerste ) montage of moet het ook met een gewone pomp lukken als de band al goed gerokken , gebruikt is geweest met een binnenband ?
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
Als je geluk hebt zal het ook met een voetpomp lukken - kijk maar naar het promo-filmke van Stan.
Bij mij lukte het vroeger meestal wel. Het is wel ambetant als het niet lukt.
In Oostenrijk heb ik mij zo eens moeten depanneren met een CO-cartouche.
Bij mij lukte het vroeger meestal wel. Het is wel ambetant als het niet lukt.
In Oostenrijk heb ik mij zo eens moeten depanneren met een CO-cartouche.
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
Continental Explorer, Michelin XLS, Geax Mezcal gaan met gewone voetpomp.zoveelstebiker wrote:Heb je echt een compresseur nodig voor de ( eerste ) montage of moet het ook met een gewone pomp lukken als de band al goed gerokken , gebruikt is geweest met een binnenband ?
Specialized Rockster gaat alleen met een compresseur en heeeeeel veel water/dreft... 3 weken geleden 3 keer de compresseur volledig leeg laten komen vooralleer ze opgepompt geraakten.
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
Het hangt ook van de velg af : een notubes velg of een "gewone" gaan relatief gemakkelijk. Een Tubeless velg kan troubles geven : op mijn crossmax XL heb ik uren geprobeerd om een gewone Michelin XCR Mud te monteren - geen avance. Dezelfde band op mijn Notubes-velgen ging vanzelf.
Nochtans heb ik op die Xmax'n vorige zomer zonder problemen XCR Dry's gelegd. Raar
Nochtans heb ik op die Xmax'n vorige zomer zonder problemen XCR Dry's gelegd. Raar
Last edited by jerommeken on Sun 05 Mar 2006 14:53, edited 1 time in total.
-
zoveelstebiker
- Mountainbiker
Post by zoveelstebiker »
IK zou het willen proberen met ritchey z-max millenium 1.9 op mavic met X-139 velgen met no-Tubes velglint ( gewone velg dus )...
iemand ervaring ?
iemand ervaring ?
- r1sthebest
- Mountainbiker
Post by r1sthebest »
Ik heb Mavic Crossland's met Maxxis Crossmark ust, maar ben deze morgen in Anzegem gaan rijden en die banden blijken echt onvoldoende in de modder!! Ben nu van plan om Michelin XCR Mud Tubeless te steken. Daar zou ik dan die No Tubes in gebuiken.Ik had hier wel al gelezen dat die banden moeilijk te monteren zijn.Ligt dit dan aan het soort velg?
MVG
Ps: zijn er dingen waar ik extra moet op letten? Is de eerste maal dat ik met tubeless rijdt?
MVG
Ps: zijn er dingen waar ik extra moet op letten? Is de eerste maal dat ik met tubeless rijdt?
- gamutter
- Mountainbiker
- Location: Epic S-w carb - Sjump S-w carb - Sjumper M4 - Roubaix Pro D-Ace
Ik spreek ook van ervaring (met Xmax XL).jerommeken wrote:Het hangt ook van de velg af : een notubes velg of een "gewone" gaan relatief gemakkelijk. Een Tubeless velg kan troubles geven : op mijn crossmax XL heb ik uren geprobeerd om een gewone Michelin XCR Mud te monteren - geen avance. Dezelfde band op mijn Notubes-velgen ging vanzelf.
Het is noodzakelijk de bandranden zo recht en goed mogelijk in de middengleuf van de velg te zetten. Anders is het een hopeloze affaire met de stijven banden als XCR mud.
Met soepeler banden als XCR dry is het veel gemakkelijker, zoals je zegt. Die zetten zich gemakkelijker en lossen dan niet meer.
- franco
- Mountainbiker
- Location: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon
Ik heb dit gedaan met de z-maxen op een dt swiss 4.1 velg (ook gewone velg) maar wel met een eclipse velglint. Pracht van een combinatie.zoveelstebiker wrote:IK zou het willen proberen met ritchey z-max millenium 1.9 op mavic met X-139 velgen met no-Tubes velglint ( gewone velg dus )...
iemand ervaring ?