Ik vond het dik in orde! 45km
Goed uitgepijlt.
De soep op de bevoorading smaakte, wel in groot contrast met red bull.
Overal doorgeraakt, zo vettig lag het nu ook niet.
Het was maar de top laag.
Uitdaging zat.. enkele toffe gekende afdalingen. Die er nu wat anders bijlagen (vettig).
Veel wandelaars gezien op één beklimming (na dat zandpad naast die lange muur langs rechts) Gelukkig gingen ze allen in formatie op kant. Slechte bandenkeuze,te hoge druk,ervaring,enz.
Lekkere hamburgers achteraf.
Zo 09/01/2011 Lovenjoel
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
Godfroid.S
- Mountainbiker
- ikke met de fiets
- Mountainbiker
Post by ikke met de fiets »
Ik heb maar één woord, en ga da veel herhalen : baggeren, baggeren, baggeren !
En waar het ni baggeren was, waren er diepe plassen om het slijk mé af te spoelen ...
En inderdaad, dan is de fun er rap af, as ge uw teergeliefde bikeske hoort knarsetanden, en dan maar hopen datter niks de geest geeft.
Voor de rest dik in orde, lekkere soep, etc... Die hoge-druk-toestanden zijn écht mijn ding ni, dus heb dan maar gewacht om de brandweerspuit te nemen, die was wél in sterkte regelbaar ; cool !
En waar het ni baggeren was, waren er diepe plassen om het slijk mé af te spoelen ...
En inderdaad, dan is de fun er rap af, as ge uw teergeliefde bikeske hoort knarsetanden, en dan maar hopen datter niks de geest geeft.
Voor de rest dik in orde, lekkere soep, etc... Die hoge-druk-toestanden zijn écht mijn ding ni, dus heb dan maar gewacht om de brandweerspuit te nemen, die was wél in sterkte regelbaar ; cool !
- mahna-mahna
- Mountainbiker
Post by mahna-mahna »
Buiten de baggerstroken ,maar dat konden we idd verwachten, was het nog een leuke tocht.
Jammer dat de nieuwe(=van gisteren) remblokjes er weer door zitten
.
Het inrijden lukt niet echt bij deze temperaturen (iemand tips ?)
Doseren was zeker de boodschap op de 45(48km).
Jammer dat de nieuwe(=van gisteren) remblokjes er weer door zitten
Het inrijden lukt niet echt bij deze temperaturen (iemand tips ?)
Doseren was zeker de boodschap op de 45(48km).
ik heb vandaag ook de 45km gedaan,k'was met de eerste weg denk ik,want het was nog (te)donker toen ik op het parcours lag rond te baggeren.
Baggeren was de juiste woordspeling voor gans de rit,of toch bijna.
Het materiaal heeft weer wat afgezien,maar alles liep toch foutloos.
ik heb daar een filmke van gemaakt,en dat komt hier nog te staan via een link.(eerst nog een paar uur knip & plakwerk)
Baggeren was de juiste woordspeling voor gans de rit,of toch bijna.
Het materiaal heeft weer wat afgezien,maar alles liep toch foutloos.
ik heb daar een filmke van gemaakt,en dat komt hier nog te staan via een link.(eerst nog een paar uur knip & plakwerk)
- phille
- Mountainbiker
toch effe advocaat van de duivel :
er waren mss wel enkele stroken waar het baggeren was, maar als het totaal mss 1000m was zal ik niet veraf zijn. Je mag niet vergeten dat het gewoon heel slecht bolde ... wat zeg ik, verschrikkelijk slecht bolde, eenmaal je onverhard ging zakte de snelheid met 5/u en dat werkt voor de meesten mss niet echt goe. Om dat allemaal als baggeren te bestempelen dan moet je dringend naar 1 van die westvlaamse tochten waar men er soms een sport van maakt je van de fiets te dwingen
er waren mss wel enkele stroken waar het baggeren was, maar als het totaal mss 1000m was zal ik niet veraf zijn. Je mag niet vergeten dat het gewoon heel slecht bolde ... wat zeg ik, verschrikkelijk slecht bolde, eenmaal je onverhard ging zakte de snelheid met 5/u en dat werkt voor de meesten mss niet echt goe. Om dat allemaal als baggeren te bestempelen dan moet je dringend naar 1 van die westvlaamse tochten waar men er soms een sport van maakt je van de fiets te dwingen
- Z.
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets
Juist.phille wrote:toch effe advocaat van de duivel :
er waren mss wel enkele stroken waar het baggeren was, maar als het totaal mss 1000m was zal ik niet veraf zijn. Je mag niet vergeten dat het gewoon heel slecht bolde ...
Ik vond ook dat het heel goed meeviel. Ik herinner me vooral de eerste strook off-road van 300m die wat baggeren was. Eens in het woud was het overal zeer goed berijdbaar. Het was vandaag een kwestie van het tempo erin te houden en niet stil te vallen.
Ik vond het een plezante tocht (45km). Ook de bevoorrading was prima. Alleen weet ik niet of ik de tocht bij droog weer als goed zou beoordelen. Veel brede stroken. Het leek me vooral eentje voor mountainbikende wielrenners. Bij droog weer eerder saai. Maar geen klagen vandaag.
- ikke met de fiets
- Mountainbiker
Post by ikke met de fiets »
OK, effe advocaat van de duivel in tegenpartij ; dus die strook als voorbeeld, waar ik samen met ongeveer 15 man doormoest, en waar 'iedereen' van de bike moest ; als enkel da als baggeren mag afgestempeld worden, dan OK fair enough.Z. wrote:Ik vond ook dat het heel goed meeviel. Ik herinner me vooral de eerste strook off-road van 300m die wat baggeren was.phille wrote:toch effe advocaat van de duivel :
er waren mss wel enkele stroken waar het baggeren was, maar als het totaal mss 1000m was zal ik niet veraf zijn. Je mag niet vergeten dat het gewoon heel slecht bolde ...
OK, effe advocaat van de duivel in tegenpartij ; dus die strook als voorbeeld, waar ik samen met ongeveer 15 man doormoest, en waar 'iedereen' van de bike moest ; als enkel da als baggeren mag afgestempeld worden, dan OK fair enough.
=================================================
hoezo waar iedereen afstapte?[-X
ik wil niet opscheppen,maar mijn schoenen waren proper vanonder,en neen t'is niet van al die plassen hoor.
=================================================
hoezo waar iedereen afstapte?[-X
ik wil niet opscheppen,maar mijn schoenen waren proper vanonder,en neen t'is niet van al die plassen hoor.