Zo 26/12/2010 Wingene

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

stempelke wrote:Gisteren had je nog wa grip door de verse sneeuwlaag,vandaag
heb je niets meer van grip,vandaag van izegem naar wingene gereden
(via de grote baan) om daar te zien dat de binnenwegels
gewoon ijspistes zijn..zelfs op de rechte stukken schuift je voorwiel weg.
AAN WIE DEZE RIJDT VERGEET JE HELM NIET...
ge moest een zoutkarreke aan uwen velo gehangen hebben :lol:
Andybiker
Mountainbiker

Post by Andybiker »

we komen morgen vanuit Gent af naar Wingene.naar het schijnt is er daar bijna geen sneeuw en ijs meer te bespeuren!?klopt dat?
zou graag wat info willen van het parcour offroad enzo!?veel bos prive stukken enzo?grtz
Martin
Mountainbiker

Post by Martin »

ben ook wel benieuwd naar de laatste stand van zaken mbt het parcours...
smogfrogie
Mountainbiker

Post by smogfrogie »

Martin wrote:ben ook wel benieuwd naar de laatste stand van zaken mbt het parcours...
Bijna alle sneeuw is weg in W-vl. :-)
De banen zijn soms nog glad met vastgevroren sporen,sneeuwophopingen etc maar er is bijna altijd wel een ijsvrij spoor :wink:

Vannacht zou het wel nog kunnen sneeuwen en daarjuist viel er al 10km meer naar het noorden een heel klein beetje sneeuw.
Gigi (Tetters Torhout)
Mountainbiker

Post by Gigi (Tetters Torhout) »

Andybiker wrote:we komen morgen vanuit Gent af naar Wingene.naar het schijnt is er daar bijna geen sneeuw en ijs meer te bespeuren!?klopt dat?
zou graag wat info willen van het parcour offroad enzo!?veel bos prive stukken enzo?grtz
Veel sneeuw en ijs is er niet, maar sommige kleine baantjes zijn wel nog echte ijspistes.
Voorzichtigheid geboden dus....

Voor zij die denken dat ze met de helm geboren zijn, breng beter toch maar die echte mee.

Sommige stukken zijn echt glad.

Komen morgen ook aan de start met een delegatie Tetters.
Last edited by Gigi (Tetters Torhout) on Sat 25 Dec 2010 21:47, edited 1 time in total.
Sully
Mountainbiker

Post by Sully »

Ik woon in Wingene en heb vandaag een deel van de rit gereden. Niet dat het mijn bedoeling was maar mijn training parcours liep zo goed als over het zelfde traject.

Off road is alles zeer goed te doen. Hier en daar is wat stuurvaardigheid vereist (bevroren ondergrond, sporen, licht besneeuwde tracks) maar dat zou geen hindernis mogen zijn voor echte bikers.

On road zaten er stukken bij waarbij de weg eigenlijk meer een ijspiste is (maar dan zonder stalletjes en gluhwein). Zolang je geen zotte toeren uithaalt mag ook dit geen excuus zijn. In de bochten kun je ipv een speed bocht te nemen eens oefenen op je kleinste draaicirkel bochten.

Niet twijfelen of je je die helm nu wel of niet moet meenemen.
snoozy
Mountainbiker

Post by snoozy »

Deze middag ook een stukje van het parcour gedaan. Mijn mening is verdeeld. In het bos is het vrij goed te doen. Er lagen zelfs paden bij die drassig waren waarbij je voeten nat werden en daarna ijsklompen waren.
Misschien dat dit door de vorst van deze nacht verdwijnt.

Andere kant van de medaille zijn de vele binnenwegen. Die liggen er gewoon spiegelglad bij. (geen sneeuw maar echt ijs) Iets voorbij een bepaalde splitsing voor de bevoorrading hoop ik dat ze dat stuk eruit halen. Enkel spijkerbanden kunnen je daar recht houden.

DUS HELM IS OP ZIJN PLAATS.

Maar al bij al vind ik dat je op eigen risico en nodige voorzichtigheid moet komen want het parcour is meer dan de moeite waard.

Aan de durvers veel succes en wees voorzichtig
marge
Mountainbiker

Post by marge »

snoozy wrote: DUS HELM IS OP ZIJN PLAATS.
zelfs bij tropische temperaturen is een helm op zijn plaats ;-)
marcievus
Mountainbiker

Post by marcievus »

een verwittigd man is er twee waard.

kom achteraf dan niet zeggen dat het gevaarlijk was op de baan als je hier het forum leest.
oppassen wordt morgen de boodschap, maar die kerstlaag krijgen we er anders niet af ...
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

Voila , just de steunwielkes van de dochter haar fietske gejat en morgen op naar wingene, mij krijgen ze nie om :lol: :lol: :lol:
Post Reply