InderdaadBeny wrote:Maar dan kies je nadien wel voor "Ga"?apolicum wrote:Een voor mij gemakkelijkere manier is:Beny wrote: maar de 800 kan ook gpx bestanden aan
elke rit slepen naar Garmin/NewFiles
Beste manier om een track na te rijden: "systeem volgen broodkruimelspoor"
MENU - KOERSEN en selecteer de track die je wilt narijden
selecteer nu NIET "Ga"
maar selecteer de werksleutel (instellingen)
selecteer KAARTWEERGAVE
kies "Altijd weergeven" AAN
kies een "Kleur" bvb zwart
selecteer steeds linksonder "back" tot je in je kaarstscherm terecht komt (en blijf dus van de "Ga" af)
jijzelf bent het zwarte driehoekje
de track die jij zelf rijdt/registreert is licht blauw/groen
en volg de zwarte track lijn die overschreven wordt door de licht blauw/groene lijn
geen aanwijzingen, volgen door te kijken naar je kaartscherm, spelen met de zoomfactor (120meter is voor mij ideaal)
Bepaalde track te openen, maar ook nog niet op "Ga" klikken.
In instellingen van deze track openen en hier gewoon "Afslag begeleiding" op "Uit" zetten. Vanaf nu wordt deze track niet meer gerouteerd en dien je dus ook gewoon een kruimelspoor te volgen.
Evaringen/Tips en Tricks Edge 800
Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
2 hulpmiddelen:Drinoow wrote:Mss een stomme vraag, maar hoe weet je dan in welke richting de track loopt?
a) plaats in de titel van de track bv RO of CW (rechtsom of clockwise)
of indien andersom uiteraard LO of CCW
b) laat een beetje ruimte (100 meter) tussen start en finish en maak 2 waypoints "x start" en "x einde"
In Mapsource/Basecamp kan je zien hoe de track loopt in de eigenschappen van de track. Zoom in naar het begin van de track, ga naar eigenschappen van de track, klik op het eerste logpunt en ga met de pijltjes naar beneden en je ziet hoe de track rechts of links draait.Drinoow wrote:Dit kan je toch enkel maar toepassen op tracks die je zelf hebt opgeslagen? Maar als je nu tracks download van het internet, kun je dit toch niet zomaar weten, wel?
Ik controleer altijd een track die ik van het internet heb gehaald op flaws, om te vermijden dat je plotseling 'het bos' ingestuurd wordt!
Mapsource updaten naar de laatste versien via "help/controleren op updates"RigolleM wrote:In Mapsource/Basecamp kan je zien hoe de track loopt in de eigenschappen van de track. Zoom in naar het begin van de track, ga naar eigenschappen van de track, klik op het eerste logpunt en ga met de pijltjes naar beneden en je ziet hoe de track rechts of links draait.Drinoow wrote:Dit kan je toch enkel maar toepassen op tracks die je zelf hebt opgeslagen? Maar als je nu tracks download van het internet, kun je dit toch niet zomaar weten, wel?
Ik controleer altijd een track die ik van het internet heb gehaald op flaws, om te vermijden dat je plotseling 'het bos' ingestuurd wordt!
Als je dan een track selecteert wordt deze niet meer geel, maar krijgt de volle kleur waarop rode pijltjes extra tevoorschijnkomen die de rijrichting aanduiden
-
Drinoow
- Mountainbiker
- Location: Trek Topfuel 9.9 SSL, Madone 6.9SSL, Lynksey pro 29
OK, ik kan nu een track narijden. Maar met de bovenstaande manieren moet ik steeds naar mijn scherm kijken om te kijken of ik nog juist zit. Kan mijn gps me ook op een bepaalde manier duidelijk maken dat ik moet afslaan zonder dat ik deze bocht zelf opmerk op mijn scherm. Moet ik dan een andere file uploaden naar mijn gps of niet?
Dat is natuurlijk het nadeel van een track die niet gerouteerd is: een kruimelspoor. Het systeem kan hierbij uiteraard onmogelijk weten wanneer er een bocht komt, aangezien het kruimelspoor helemaal niets te maken heeft met de kaart in kwestie. Het kruimelspoor wordt gewoon geprojecteerd op een kaart, maar is verder slechts een hele simpele opeenvolging van puntjes zonder enig besef van of er een weg onder het kruimelspoor loopt of een woestijn.Drinoow wrote:OK, ik kan nu een track narijden. Maar met de bovenstaande manieren moet ik steeds naar mijn scherm kijken om te kijken of ik nog juist zit. Kan mijn gps me ook op een bepaalde manier duidelijk maken dat ik moet afslaan zonder dat ik deze bocht zelf opmerk op mijn scherm. Moet ik dan een andere file uploaden naar mijn gps of niet?
Zoek eens naar koerspuntapolicum wrote:Dat is natuurlijk het nadeel van een track die niet gerouteerd is: een kruimelspoor. Het systeem kan hierbij uiteraard onmogelijk weten wanneer er een bocht komt, aangezien het kruimelspoor helemaal niets te maken heeft met de kaart in kwestie. Het kruimelspoor wordt gewoon geprojecteerd op een kaart, maar is verder slechts een hele simpele opeenvolging van puntjes zonder enig besef van of er een weg onder het kruimelspoor loopt of een woestijn.Drinoow wrote:OK, ik kan nu een track narijden. Maar met de bovenstaande manieren moet ik steeds naar mijn scherm kijken om te kijken of ik nog juist zit. Kan mijn gps me ook op een bepaalde manier duidelijk maken dat ik moet afslaan zonder dat ik deze bocht zelf opmerk op mijn scherm. Moet ik dan een andere file uploaden naar mijn gps of niet?