Zo 28/11/2010 Zandhoven

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
TITTYMAN
Mountainbiker

Post by TITTYMAN »

Zoals steeds tof toerke en met de vrieskou en een flauw zonneke heel aangenaam. Goede bepijling en goed bewaakte oversteekplaatsen, nice.
Idd geen bewaakte fietsstalling, zou eigenlijk een must moeten zijn in deze tijden van mensen met "losse pollekes".
Onderweg nog spannend momentje met 3 loslopende en waarschijnlijk losgebroken rottweilers, maar netjes opgevangen met collega biker die ik net op dat moment inliep. Had anders kunnen aflopen en zeker bij mensen die het niet met honden hebben en eventueel angstig of paniekerig worden met alle gevolgen vandien.
Twas plezant en weeral goed voor een kleine 70kmkes genieten.

Hopelijk blijft het zo'n weer.

Cya next year mannekes :wink:
Wivo
Mountainbiker

Post by Wivo »

Vanwege de lovende kritieken over de vorige edities op dit forum, ben ik naar Zandhoven afgekomen. En aangezien de verwachting dus hoog gespannen was, was de teleurstelling des te groter: het parcours vond ik echt niet veel soeps. :cry: Veel verharde of halfverharde wegen, het aantal (uitdagende) singletracks was beperkt.

MAAR: de organisatie was super! Goede bepijling, en veel seingevers. BRAVO! 8)

Bovendien was het een koude maar mooie dag, dus heb ik er toch nog van kunnen genieten. 8)
JanJ
Mountainbiker

Post by JanJ »

Joepie ! Vandaag voor de eerste keer terug het bos in gegaan na mijn dubbele sleutelbeenbreuk deze vakantie in Frankrijk.

Eerst nog even de echtgenote moeten overtuigen dat Zandhoven echt niet de Dordogne is..... en dan om iets voor 10.00 toch nog naar Zandhoven vertrokken.

Aangekomen zie ik nog familie staan (ook alleen) dus samen vetrokken.
Na bijna 3 maanden niets (op af en toe een uurtje op de rollen) was mijn conditie nog niet veel soeps.

Gelukkig was het parcour niet van die aard dat er erg diep moest gegaan worden.
Enige "spannende moment" was (zoals eerder beschreven) een "Close Encounter met 3 Rotweilers" #-o !
Die gasten zie ik echt liever achter een draad zitten ..... :-?

Al bij al een leuke start terug, prima om het vertrouwen, techniek en conditie terug een beetje op te krikken.

Volgend jaar hopelijk opnieuw

Leuk parcours, erg mooi weer, prima bepijling en seingevers !
Sep
Mountainbiker

Post by Sep »

Ik heb vandaag tijdens de tocht mijn fietscomputerke verloren. Ben nog een eindje teruggereden maar niets meer gevonden. Moest iemand hem gevonden hebben kan je dan iets laten weten via dit forum?
En anders...aan de sint ne nieuwe vragen? :-)
remco1985
Mountainbiker

Post by remco1985 »

ook naar hier gereden terwijl nog aantal tochten in de buurt waren, had ni echt veel verwacht maar qua parcours hadk toch wel iets meer verwacht, maar is wss eigen aan de regio, int begin achter twee jongedames gereden opt gemakske, ma toch ng redelijk tempoke =D>
de bevoorrading was nog vrij goed, wel veel volk , en voor de rest wast heel friskes en men voeten waren pas warm toen dak terug thuis was :-D
Yves23
Mountainbiker

Post by Yves23 »

Knap snel parcour. Das nog eens wat anders als al het slijk van de afgelopen weken. Ook aan de organisatoren ne dikke proficiat, overal seingevers en een zeer goede bepijling.

Toch één min puntje zoals hiervoor al is vermeld een bewaakte fietsestalling had alles tot in de puntjes afgemaakt.

Ne dikke proficiat nogmaals en tot volgend jaar!!
Boxster
Mountainbiker

Post by Boxster »

proficiat schoon toerke =D> alles perfect in orde
vandaag rustig aangedaan , samen met biker Guy voor de eerste keer terug na zijn sleutelbeen breuk en toch een dikke 70 km gedaan =D>
toen we terug in Beerse afstapte .
TimDC
Mountainbiker

Post by TimDC »

Vandaag naar hier gekomen ook met hoge verwachtingen, vorig jaar vond ik deze tocht nog super. Vandaag was ik echter veel minder tevreden, veel te veel baan naar mijn zin en veel te weinig speelboskens vergeleken met vorig jaar.
Gisteren naar Sint-Job geweest en daar waren de commentaren zeer negatief van de meeste bikers, ik vond de tocht van gisteren veel beter dan deze.

Over de organisatie kan ik echter wel zeer positief zijn, zeer goed georganiseerd met de nodige seingevers, prima bevoorrading en mooie accomodatie wat douches en aprés bike betreft.
franske323
Mountainbiker

Post by franske323 »

slijkbijter wrote:Organisatie was prima ok, zelden zo'n goede afpijling gezien, heel veel seingevers, goede bevoorrading.

Proficiat voor de organisatoren.

Wat ik iets minder goed vond was het parkoers: ik had pas om 22u gisterenavond op mountainbike.be gezien dat er in Zandhoven een toertocht was. Normaal was ik in m'n eentje een tocht gaan rijden rond Halle, Schilde en Zandhoven. M'n track zat dan ook al in m'n gps. Het parkoers dat ik zelf op het oog had bevatte meer onverhard (allemaal toegelaten). Ik wil niet kritisch zijn, maar ik vond dat er iets minder lange stukken asfalt hadden kunnen in zittten. En dat er tussen Halle en Schilde mooiere (toegelaten) trajekten mogelijk zijn.

De laatste 7-8 kilometer in Zandhoven maakten dan weer veel goed, want die singletracks door het bos waren echt wel leuk.

Maar al bij al: een echt schitterende organisatie hoor.

En nog iets: nog nooit zoveel cyclocrossfietsen bij mekaar gezien. Ik had de indruk dat minstens 1/3 van de deelnemers op een cyclocrossfiets reed.
niet vergeten dat er heel veel trajecten zijn waar iedereen in mag maar vraag het niet aan als organisatie om er met 1500 door te rijden want dan krijg je een njet.

wie klaagt over te veel bloso en stukken die ze links laten liggen moeten zelf eens trachten een VTT te organiseren (ik kan U zeggen als je het reglementair doet wordt het begot moelijk om nog deftige stukken natuur te gebruiken voor organisaties)
pannekoek
Mountainbiker

Post by pannekoek »

als ge al meer dan 10 jaar mtbiket ,meestal in de provincie ,van thuis uit vertrekt om kilometers te vreten ,kent ge op den duur de streek wel .
en elke keer vertrek ik met plezier ,elke zondag en is dat nu een keer snel parcour of traag ,veel of weinig single-traks een heuveltje meer of minder ,een volledig buffet of ne koek met wat drinken... ik amuseer me telkens weer,en daar gaat het om , op deze toer kan ik niks negatiefs verzinnen.
grtz
Post Reply