Zo 05/12/2010 Weerde

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
dimimtb
Mountainbiker

Re: Hofstade

Post by dimimtb »

Bolleke wrote:Van het domein Hofstade naar Weerde via de afgepijlde TT van zondag hoeveel km ongeveer?

Komen met 4 man van Bonheiden,en zouden zo naar de inschrijving willen rijden .
Kunnen daarna terug als we in Hofstade richting stal :lol:

Vanaf de bevoorrading aan het schooltje te Schiplaken is het 17km, reken op +-11km in het domein te doen. =D>
Weit
Mountainbiker

Post by Weit »

#-o Van het einde parcours domein Hofstade (Zwembad) naar Weerde = 5.5km
Heel het domein=+/-8km
groetjes,
Ronald
Speedy77
Mountainbiker

Post by Speedy77 »

Shit ik moet door omstandigheden passen morgen. DIKKE SHIT !!!!! :( :cry:
pierrot le fou
Mountainbiker
Location: Canyon Ultimate Fc 9.0 MD, en 29-er Cannondale Fully

die spijkerbanden ??

Post by pierrot le fou »

Kan je dan vlot rijden als je plots op droge asfalt terecht komt ?
Want hier in Belgiekske is er toch niet overal 100 procent onverharde weg en single track , ......
Hoe reageert zo'n band dan ?
Ben benieuwd ?
Pierrot
Bierbikers (Bierbeek)
Weit
Mountainbiker

Post by Weit »

Hoy,
Met een mooie winterzon hebben we vanmorgen al een deel van het parcours gaan afpijlen. In de losse sneuw is het wel " stoempe " , maar waar er al sporen gemaakt zijn is het goed rijden. De meeste gevaar is als je uit het veld of bos komt en de straat oprijd. Uitkijken en voorzichtig zijn is hier de boodschap!
Luc.
rafke79
Mountainbiker

Post by rafke79 »

deze voormiddag onder hetzelfde zomerzonnetje gaan verkennen wegens morgevoormiddag werken. zalig biken, mooi wit landschap, en inderdaad overal goed te rijden, een aanrader!

tip, er staat ergens een bordje " links houden", gewoon doen, want rechts is mijn compagnon enkel diep int water/modder gezakt, haha
Weit
Mountainbiker

Post by Weit »

Links... Da was waarschijnlijk in 't Hellebos... 't nie voor niets de 'witte' Hel van Weit. Klopt, aanbevelingen best opvolgen... je ziet immers niet wat er onder zit ... en als dat dan bevroren slijk is... dan ist plonsen ipv stoempen!
dimimtb
Mountainbiker

Re: die spijkerbanden ??

Post by dimimtb »

pierrot le fou wrote:Kan je dan vlot rijden als je plots op droge asfalt terecht komt ?
Want hier in Belgiekske is er toch niet overal 100 procent onverharde weg en single track , ......
Ben benieuwd ?
Pierrot
Bierbikers (Bierbeek)
Spijkerbanden zijn ideaal op de bevroren en besneeuwde ondergronden, op verharde ondergrond zal hij iets minder rolweerstand geven als een andere band, maar ondanks de vele spikes is hij toch nog goed controleerbaar op de baan. :roll:
Ideale band is de Nobby Nic voor dit weer of zelfs een racing Ralph
:wink:
Noob'len Heer Tuub
Mountainbiker

Post by Noob'len Heer Tuub »

Moet deze prachtige toertocht, pal aan mijn achterdeur én waar ik zowat elk offroad trackske als mijn broekzak ken, jammer genoeg op doktersadvies achterwege laten! Enorm last van wintertenen dedzjuu!!!
.joeri.
Mountainbiker
Location: Prorace Vicco SL - Prorace Chaos DSQ - Prorace Desert Fox

Re: die spijkerbanden ??

Post by .joeri. »

dimimtb wrote:
pierrot le fou wrote:Kan je dan vlot rijden als je plots op droge asfalt terecht komt ?
Ben benieuwd ?
Pierrot
Bierbikers (Bierbeek)
Spijkerbanden zijn ideaal op de bevroren en besneeuwde ondergronden, op verharde ondergrond zal hij iets minder rolweerstand geven als een andere band, maar ondanks de vele spikes is hij toch nog goed controleerbaar op de baan. :roll:
Ideale band is de Nobby Nic voor dit weer of zelfs een racing Ralph
:wink:
Ik heb net een NobbyNic gestoken, en die rijdt inderdaad goed door de sneeuw. :wink:
Ik heb er zin in voor morgen! :-D
Post Reply