De eerste deelnemers zijn al gesignaleerd in de bossen
Za 13/11/2010 Mol
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Ghost-biker
- Mountainbiker
- Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team
Post by Ghost-biker »
dan kom ik ook een duikinitiatie nemen
en kan ik tevens herinneringen ophalen bij de gebouwen van mijn vroegere hogeschool (ihgl).
- spaghetti_2
- Mountainbiker
Post by spaghetti_2 »
sorry mannen ik pas. Ik had heel graag gekomen, maar dit weer is me toch net iets te. Heb geen zin om mijn ketting en remblokjes op te rijden. Erg jammer voor jullie dat het uitgerekend dit weekend zo'n hondenweer is. Volgend jaar dan maar
- forrest
- Mountainbiker
ik ben terug van't zwemmen, spijtig van het weer, want anders was dit weer geweldig geweest. het voordeel is wel dat je heel weinig voorliggers hebt. dus vlot kunnen rijden door de plassen. er waren stukken met slijk en stukken met plassen, geef mij dan maar de plassen, dat hebben mijn remmen liever. er was één volledig droog stuk, dat was naast de spoorweg. precies dat het daar niet geregend had. het voordeel is ook dat ik mijn fiets niet hard hebben moeten kuisen. een beetje afspuiten, de ketting invetten en klaar was hij. wel een geluk dat het vrij warm was, want anders was het niet te doen. de organisatie was in orde, nergens problemen. oh ja, ik heb er eentje een duik zien nemen in het zwembad. op sommige plaatsen was het wel spannend. je zag de brug van de beek niet meer, dat was afwachten hoe diep gaan we erin. ik heb 2X tot aan men trapas in het water gezeten. al bij al was het nog leuk. tot volgend jaar, hopelijk ietskes droger.
- bidonhouder1
- Mountainbiker
Post by bidonhouder1 »
+1, het was perfect te doen, de nattigheid dat wist je op voorhand. Toch content dat ik er was. Inderdaad wel oppassen met de diepe plassen, want je weet niet wat je kan verwachten.forrest wrote:ik ben terug van't zwemmen, spijtig van het weer, want anders was dit weer geweldig geweest. het voordeel is wel dat je heel weinig voorliggers hebt. dus vlot kunnen rijden door de plassen. er waren stukken met slijk en stukken met plassen, geef mij dan maar de plassen, dat hebben mijn remmen liever. er was één volledig droog stuk, dat was naast de spoorweg. precies dat het daar niet geregend had. het voordeel is ook dat ik mijn fiets niet hard hebben moeten kuisen. een beetje afspuiten, de ketting invetten en klaar was hij. wel een geluk dat het vrij warm was, want anders was het niet te doen. de organisatie was in orde, nergens problemen. oh ja, ik heb er eentje een duik zien nemen in het zwembad. op sommige plaatsen was het wel spannend. je zag de brug van de beek niet meer, dat was afwachten hoe diep gaan we erin. ik heb 2X tot aan men trapas in het water gezeten. al bij al was het nog leuk. tot volgend jaar, hopelijk ietskes droger.
- Chimaera
- Mountainbiker
nogmaals +1, het was idd nogal te doen. Geen overdreven baggerstroken, en als er dan toch slijk lag hadden de banden (roro) er geen problemen mee. De plassen onderweg (en die waren er genoeg) zorgden voor een drive-thru bikewash, en voor een aantal spannende momenten zoals de vorige posters al melden. Verder niet zoveel volk tegengekomen door enerzijds het slechte weer (met nog aangename temp) en anderzijds m'n latere startuur. Hopelijk is't morgen in Geel even goed berijdbaar als vandaag.
- StrammerMax
- Mountainbiker
- Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Wateroverlast houdt Papegaai thuis!
Post by StrammerMax »
Ik heb lang staan twijfelen om al dan niet te komen. Toen ik mijn drinkzak aan het vullen was hoorde ik in het nieuws berichten over wateroverlast op diverse plaatsen. Daarom zag ik vooral op tegen de verplaatsing per auto. Want ik heb ooit nog al in Mol een tocht gereden bij zeer slecht weer en beslist niet tegen m'n zin. Van de kerel die toen voor me reed kon je zelfs de publiciteit op z'n broek en truitje niet meer lezen! Maar hij maakte er dan ook een sport van om elke plas mee te pakken!
Gelukkig hebben de moedigen die zijn komen rijden zich blijkbaar geamuseerd. Ik had nochtans uitgekeken naar dit verlengd weekend en ik heb al twee tochten laten gaan omwille van het slechte weer: woensdagavond Erembodegem en vandaag deze in Mol. Het is bijzonder jammer! Ook voor de clubs en de vele mensen die hun tijd en energie gestoken hebben in de voorbereidingen van hun tocht vandaag en morgen! Ik ben nochtans zinnens om morgen te gaan rijden in Ossendrecht, regen of geen regen, storm of geen storm. Ik kan van thuis uit vertrekken met de bike. Het enige dat mij zou kunnen tegenhouden is een ondergelopen huis! Maar zo erg zal het wel niet worden zeker?

De Papegaai Bike Team Stabroek
Gelukkig hebben de moedigen die zijn komen rijden zich blijkbaar geamuseerd. Ik had nochtans uitgekeken naar dit verlengd weekend en ik heb al twee tochten laten gaan omwille van het slechte weer: woensdagavond Erembodegem en vandaag deze in Mol. Het is bijzonder jammer! Ook voor de clubs en de vele mensen die hun tijd en energie gestoken hebben in de voorbereidingen van hun tocht vandaag en morgen! Ik ben nochtans zinnens om morgen te gaan rijden in Ossendrecht, regen of geen regen, storm of geen storm. Ik kan van thuis uit vertrekken met de bike. Het enige dat mij zou kunnen tegenhouden is een ondergelopen huis! Maar zo erg zal het wel niet worden zeker?

De Papegaai Bike Team Stabroek
Ik ook. Moe maar voldaan.bidonhouder1 wrote:Toch content dat ik er was.
Er waren inderdaad een paar spannende momenten door de diepe plassen.
Ik heb me wreed goed geamuseerd.
De remblokjes zijn aan vervanging toe. Dat zal iets voor morgen zijn.
Jammer van de magere opkomst bij deze uitstekende organisatie en mooie tocht.
Volgend jaar hopelijk beter weer.
- grippeke
- Mountainbiker
Samen met skin voor de 44 gegaan. Alles was goed te doen, en we hadden een voordeel, natter kon je er niet op worden.
De organisatie was top
dat taske kervelsoep was super
Vorig jaar deze tocht gereden in korte teneu want toen was het prachtig weer. Jammer voor de organisatie van de magere opkomst(owv het weer) Maar wij zullen ook volgend jaar weer van de partij zijn. En... Tongeren 4pnt en Diepenbeek 0 pnt he Davy