't Was inderdaad dik in orde, deze TT. Was voor mij lastig genoeg, maar alles was mooi doenbaar.
Sympathieke organisatie, dus volgend jaar keren wqe terug.
@ Meester Biek: beetje vroeger vertrekken volgend jaar da ge op tijd zijn voor de fles. Ofwel moet je er één reserveren voor ge vertrekt.
Eén minpuntje , waar was de bewaakte fietstaling zoals andere jaren ? Zou er altijd moeten zijn vind ik.....tijdens het inschrijven kan veel gebeuren !! Dan maar de bike vooraan gezet me ferm geammuseerd deze morgen , modder viel heel goed mee ! Met de bike van thuis en terug + nog een ommetje goed voor 108km.
Hier deze morgen ook van start gegaan, maar al snel was duidelijk dat het niet mijn dagje was... Deze nacht rond 2u in den nest en er om 6u50 weer uit... dit na wat chouffe, kasteelbier en augustijnen... Pijnlijk dus...
Dan maar wijselijk gekozen voor de 35 km en mij goed geamuseerd!
Tocht die voor iedereen wat wils had en goede afwisseling bracht. Misschien op het einde wat veel baan, maar dat was welkom voor mij
Merci Tania en de rest van de Crazy-ploeg!
Tot de volgende...
persoonlijk heb ik het wat moeilijk met de gegeven kritiek, als het overal berijdbaar is is het te flauw, als er te veel geploeterd moet worden is het ook niet goed,...Enkel de laatste kilometers waren vlak, en ik heb zeker niet het gevoel gehad dat er te veel asfalt onder ons wielen geschoven werd.
Mij zien ze volgend jaar zeker terug. Ik heb zoals elke week meer dan genoten, en niet alleen van het plaatselijke streekbier na de rit
Sluit mij volledig aan bij de lovende kritieken. We kregen vandaag een goeie mix tussen stevig klimwerk en een pak vlakke onverharde wegels.
Ondanks het slechte weer van de laatste dagen bleef alles redelijk goed berijdbaar.
Dat ze de Kluis maar twee maal (eigenlijk 2,5 keer) hebben voorgeschoteld ligt aan het feit dat er geen toestemming verkregen werd om van de kant van 't zwembad het bos in te rijden, anderzijds mag dan van Waalse zijde niet meer naar de Vierschaar gereden worden.
Als dat allemaal niet meer mag wordt het natuurlijk moeilijk om de Kluis 4 à 5 keer te beklimmen zoals wij dat vroeger deden. Hopelijk worden de plaatselijke overheden wat milder in de toekomst.
Voor de rest perfecte organisatie : vriendelijke ontvangst met koffie en koeken, goeie bevoorradingen en veel seingevers langs de baan.
Ik kom volgend jaar in ieder geval terug.
deze morgen vroeg vertrokken richting amougies, maar al snel begonnen de problemen! de doortocht was onderbroken, dankzij een nieuwe veldrit een stuk verderop! de nogthans niet langs de baan berchem/ronse passeerde. ik werd omgeleid naar oudenaarde, om zo naar ronse te rijden om uiteindelijk toch amougies te bereiken. amai, en dat zonder gps (omdat ik op voorhand de locatie in mijn koppeke had geprind op googlemaps!). bij de inschrijving vond ik ook nergens de bewaakte fietsstalling. nu goed, al vrij snel was ik ingeschreven en kon ik starten. ik had me voorgenomen om de 25km's te doen, maar uiteindelijk toch aan de splitsing gekozen om de 35 te doen! eerst was er een goeie inloopstrook vaste baan, om al snel eens de kuiten te testen op een eerste klimmetje! En het voelde direct goed! zo konden we eindeloos genieten van de prachtige omgeving en de schitterende stroken die ons werden voorgeschoteld! Bij de splitsingen tussen soft en hard, heb ik me de hard uitgetest, en die waren soms nogal vrij hard, voor een amateur als ik! de eerste harde strook, nogal steil omhoog, en vrij vettig, waardoor ik soms totaal geen grip meer hard, en bijgevolg af en toe een voetje moest placeren. soms door een voorligger, soms door mezelf!
de 2de keuze in het bos ook voor de hard gegaan. en ook daar heb ik enkele keren moeten losklikken, en es effe een beetje te voet moeten gaan. maar toch weer een ervaring rijker in mijn beperkte mtb-tijd. voor de strook zei ik nog luidop van, "tzal weer een hard stukske zijn" waarop enkele steenbakkers (denk ik) me onmiddelijk wisten te zeggen, dat het vettig zal zijn! mee hard bedoelde ik lastig, maar goed, twas zowel vettig als lastig! daarna volgde een bevoorrading, die nogal vrij uitgebreid was!
en weer op pad na de korte stop. vlak voor de splitsing tussen 35 en 50 nog een pittig stukje klimwerk, welke ik net niet omhoog ben geraakt, want de pielekes waren daar wel efkes plat!
uiteindelijk was dit de laatste loodzware strook, en zo konden we de laatste km's nog perfect afleggen, en goed uitrijden!
den bike-wash was volgens mij vrij goed, er stond wel wa volk, maar tging toch vrij vlot!
de douche's, BRRRRRRRR, was da koud man! de ijskoude douches waren het enige minpunt van de dag, naast het ontbreken van de bewaakte fietsstalling.
maar al bij al een geslaagde editie, en volgend jaar kom ik zeker terug!
gisteren samen met Anglo Boy Peter ook hier van start gegaan na enkele weken van intense mtb-stilte. Onmiddellijk gekozen voor de 35 km.. dit was net goed om er terug een beetje "in" te komen. Hier en daar de "softy" utgehangen maar dat kon de pret niet drukken. ...
Ideaal mtb-weer, schone streek , goeie organisatie en lekkeren après ...meer moet dat niet zijn voor de zondag voormiddag