Wil je es een foto'tje posten van die banden op je velg? Lijkt me een interessant profiel.sus wrote:Even langsgaan bij een Specialized dealer .Als Specialized ze standaard monteert moet die ze toch apart kunnen krijgen ook.
Voor de rest vandaag wat door de modder gaan ploeteren en de Sram componenten bleven het onder alle omstandigheden perfect doen.
Gisteren een setje Continental X-king gemonteerd en deze bevielen mij erg goed.Blijkbaar waren de reviews in de magazines toch niet overroepen.Duidelijk minder rolweerstand op asfalt dan de RoRo's,goede grip in de bochten en in de modderstroken.Ik heb de racesport versie in 2.2.Monteren op de notubes velgen ging perfect,gewoon opleggen,melk erin,opblazen en klaar.
Epic 2011
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
- prideandglory1891
- Mountainbiker
Re: 24/38
Post by prideandglory1891 »
- Raciiing Ralph
- Mountainbiker
Post by Raciiing Ralph »
ferm bandje
en hoe zit het met de
zijdelingse grip/tractie/rolweerstand tegenover de rocket ron?

en hoe zit het met de
zijdelingse grip/tractie/rolweerstand tegenover de rocket ron?
Re: 24/38
sus wrote:Even langsgaan bij een Specialized dealer .Als Specialized ze standaard monteert moet die ze toch apart kunnen krijgen ook.
Voor de rest vandaag wat door de modder gaan ploeteren en de Sram componenten bleven het onder alle omstandigheden perfect doen.
Gisteren een setje Continental X-king gemonteerd en deze bevielen mij erg goed.Blijkbaar waren de reviews in de magazines toch niet overroepen.Duidelijk minder rolweerstand op asfalt dan de RoRo's,goede grip in de bochten en in de modderstroken.Ik heb de racesport versie in 2.2.Monteren op de notubes velgen ging perfect,gewoon opleggen,melk erin,opblazen en klaar.
- prideandglory1891
- Mountainbiker
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Tov een Racing Ralph 2.25 is de X-King een tikje 2.2 smaller. Komt ook doordat bij Schwalbe het profiel over een breder vlak loopt, waardoor de zijnoppen meer naar buiten staan, voorbij de casing. Bij de X-King vallen deze praktisch zo goed als samen. Heb ze zelf vorige week ook gemonteerd. De opgegeven gewichten kloppen echter van geen kanten. 8 banden gewogen : tussen de 496 en 529g / stuk, het merendeel rond de 520g zelfs.
De 2.4 is nog zwaarder : 572 - 582g, daar heb ik 4 stuks van gewogen.
Kan je ze in België al ergens online vinden ?madskatingcow wrote:Tov een Racing Ralph 2.25 is de X-King een tikje 2.2 smaller. Komt ook doordat bij Schwalbe het profiel over een breder vlak loopt, waardoor de zijnoppen meer naar buiten staan, voorbij de casing. Bij de X-King vallen deze praktisch zo goed als samen. Heb ze zelf vorige week ook gemonteerd. De opgegeven gewichten kloppen echter van geen kanten. 8 banden gewogen : tussen de 496 en 529g / stuk, het merendeel rond de 520g zelfs.
Zou graag de 2.0 supersonic proberen...
- blubberduck
- Mountainbiker
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Neen, de Supersonics zijn trouwens nog nergens te vinden, ook niet in het buitenland.MC Tim wrote: Kan je ze in België al ergens online vinden ?
Zou graag de 2.0 supersonic proberen...
x-king
Het klopt dat het beloofde gewicht niet correct is.Bij mij woog de ene net iets meer en de andere net iets minder dan 500 gr
. Maar alle andere beloftes worden nagekomen
.Met de supersonic uitvoeringen heb je over het algemeen toch een pak meer geduld nodig om ze perfect dicht te krijgen met notubes.