Zo 05/09/2010 Lozer / Kruishoutem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
R1ALAIN
Mountainbiker
Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Post by R1ALAIN »

Het was nog eens zeer leuk om in mijn geboortestreek rond te toeren. Mooi georganiseerde rit, ravito's waren dik in orde, parkeerbegeleiding idem, bikewash vond ik niet nodig.
Op het einde waren er nogal veel families die blijkbaar ook op het parcours reden. Dit vind ik eigenlijk niet zo'n goede keuze. Op bepaalde stukken kon men niet voorbij en dan ben je aangewezen om aan 10 km/hr te fietsen. Begrijp mij niet verkeerd, kinderen van 7 en 8 die horen zeker op de MTB, maar als organistaie zou ik bepaalde stukken laten short cutten.
Dikke 9/10 voor miij =D>
blackie
Mountainbiker

Post by blackie »

slooverke wrote:.......Alleen jammer dat de plaatselijke beekjes en grachten niet gekend zijn door mij, maar nu weet ik bepaalde perfect liggen !!
.......
Ja man, wat was dat #-o ben er nog niet goed van. Moest ge daar een klein beetje minder geluk gehad hebben dan was het hospitaal, zeker weten ](*,) Gelijk uw wielen alle kanten opvlogen en gij ook...dant erug op uw 2 wielen, stoempen voor vooruit te komen en dan beseffen wat er gebeurd kon zijn...
Dat doe je geen 2 keer na mekaar.

Bedankt wel voor het gezelschap maar de volgende keer binnen het uur vertrekken aan de bevoorrading hé, tis niet voor gans e week dat ge uwen boog moet vullen é :lol:

De rit, tja goed hé. Enkele keren geluk gehad met mijn FF bandekes op 4 bar geblazen..In die dunne greppels blijft je daarmee niet rijden. Eén keer de stekkerdraad kunnen ontwijken.. :oops:

En die vriendelijke bediening aan de worstenstand.. :wink: We hebben er zelfs 2 gegeten hé :lol:
Slooverke, bedankt uw vrienden maar voor dat extraatje.
TREK 8000
Mountainbiker

Post by TREK 8000 »

'k ga morgen de TT doen , is het een beetje de moeite qua onverhard ? Is de eerste maal dat ik naar Kruishoutem ga .
MTBSDVD83
Mountainbiker

Post by MTBSDVD83 »

Poging 1: Om 8u gestart in lozer voor de 53 km en na 3 km pedaal naar de knoppen. Zo terug naar start en fiets op de auto en naar huis. :evil: :evil: Poging 2: Om 10u30 terug van start gegaan voor een echte top tocht. Het was de eerste keer hier in lozer en ze mogen mij zeker terug verwachten volgend jaar. Zeeeer leuke bospassages, Klimmetjes en de kasseien van "Den Doorn" en de "Huisepontweg". De bevoorradingen (die toch wel kort op elkaar lagen) waren idd buffetten. Bordjes met tekst waren ook ok, enkel de laatste in het speelbos niet volledig kunnen lezen :wink:, Bikewash, bbq worst, bepijling, en natuurlijk de vriendelijke mensen waren super.

Tot volgend jaar =D> =D> =D>
cyclonerick
Mountainbiker

Post by cyclonerick »

Wat was er zo speciaal aan de kleedkamer?
MTBSDVD83
Mountainbiker

Post by MTBSDVD83 »

TREK 8000 wrote:'k ga morgen de TT doen , is het een beetje de moeite qua onverhard ? Is de eerste maal dat ik naar Kruishoutem ga .
Niet twijfelen gewoon gaan. Ik schat 60% onverhard.
vermeulen
Mountainbiker

Post by vermeulen »

Verschiet een beetje van de reacties.
60% onverhard?
Al die bossen en single tracks?
We hebben het toch over Kruishoutem in Oostvlaanderen ?

Twijfel nu echt om morgen eens te gaan kijken.

Al een paar jaar gereden en naar mijn mening 40% onverhard zal al veel zijn en een ministukje bos naar het einde toe. Zo was het vorige jaren toch.

Geen verwijt naar de organisatie want er ligt daar niet veel in Kruishoutem wat mtb-waardig is en ze haalden eruit wat erin zit. :wink:

Zal morgen toch eens gaan kijken naar die bossen en single tracks die erbij gekomen zijn.
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Papegaai in de Bosuilstraat!

Post by StrammerMax »

Deze namiddag de toer van 53 km komen rijden vanuit Kruishoutem. Na een rit van 93 km met de auto was mijn jaarlijkse parkeerplaatsje in de Bosuilstraat nog vrij! Om 12.30 u gestart. We kregen al een voorsmaakje van het Lozerbos en het kasteelpark vlak na aanvang. De rest van de toer bestond uit veldwegen, verharde wegen, paadjes door weiden en de bekende kerkwegels of servitudepaadjes, kasseitjes, een korte passage door een bos om dan te eindigen met een doortocht van het kasteeldomein en het Lozerbos over een singletrack. Ik herkende onderweg verschillende plaatsen uit de vorige edities. In vergelijking met de tochten die ik rijd kwam hier redelijk wat asfalt aan te pas, weliswaar over rustige landelijke wegen, maar dat werd meer dan goed gemaakt door de pracht van het doorkruiste landschap! Wat een mooie en schilderachtige streek met prachtige vergezichten. Passage van dorpjes die luisteren naar poëtische namen als Huyse, Wannegem-Lede, Mullem en Nokere. Af en toe het traject even verlaten om eens rond de kerktoren te rijden in de dorpjes.

De eerste bevoorrading had net zoals de vorige jaren eerder de allures van een ontbijtbuffet met bananen, appelsien, rozijnen, peperkoek, wafels, speculaas, cake, tot zelfs potjes yoghurt toe! Het was dezelfde persoon als vorig jaar die er de strookjes in ontvangst nam. Kort na de bevoorrading passeerden we weer dat kasteel en de Schietchampettersmolen alwaar de afstanden splitsten! Hoe deze molen aan zijn naam komt stond op een bordje aan het hek te lezen! Ter hoogte van Nokere heb ik weer de moeite gedaan om even af te wijken en de kasseien naar het centrum toe af te rijden. Wat een mooie plek met de kerk en dat witte restaurant-feestzaal tegenover. Een groep vrouwen op stadsfietsen geraakte maar met moeite naar boven over de kasseitjes. Op een gegeven ogenblik reden we rond een stokoude hoeve, omringd door enkele nieuwe huizen. Vorig jaar waren daar nog tekenen van leven, nu stond alles er blijkbaar leeg. Misschien overleden of in een rusthuis! Dat zulke oude koterijen nog bestaan in deze tijden. Ook na een als privé-weg aangeduid pad kwamen we uit aan een hoeve waarvan een hangar op instorten stond. Ook de rest gaf er maar een vervallen indruk. Een schril contrast met de gerestaureerde en mooie nieuwe huizen die we passeerden. Kort voor de tweede bevoorrading werd ik ingehaald door twee bikers die een pak droegen van de Wielerbond Vlaamse Doven. En ik was met m’n papegaai niet het enige beest onderweg, want er staken me ook vier Bruine Beren voorbij!

Ik heb er een zeer rustig tochtje van gemaakt en mijn ogen de kost gegeven. Twee barbecueworsten soldaat gemaakt en even zo veel glazen bier in promotie achter de kiezen gegoten. Ik denk dat het dezelfde mensen van vorig jaar waren die ons voorzagen van gerstenat. De wei zat nog goed vol met bikers die van de warme septemberzon genoten. Na een warme douche afscheid genomen van Lozer. Als ik hier terugkom zal er weer een jaar voorbij zijn gegaan. Op de terugweg naar huis hingen er ter hoogte van Waasmunster zeker twintig luchtballonnen boven de snelweg. Ik vermoed dat het vandaag ook ballonmeeting was in Sint-Niklaas! Een mooie dag beleefd. Het valt me op dat het al alle keren dat ik hier ben komen biken mooi weer was!

Image
De Papegaai Bike Team Stabroek
* Kevin_V wil held worden! (Duchenne Heroes) * Papegaaien rijden voor Juliette * Buienradar Antwerpen Woensdrecht
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

MTBSDVD83 wrote:
TREK 8000 wrote:'k ga morgen de TT doen , is het een beetje de moeite qua onverhard ? Is de eerste maal dat ik naar Kruishoutem ga .
Niet twijfelen gewoon gaan. Ik schat 60% onverhard.
Als ge al die 'kerkewegels' (typisch voor deze tocht)meerekent mss. wel, maar dat is eigenlijk geen echt off-road he, wel beter dat dan asfalt. Ook enkele mooie kasseistroken.
Toch wel de moeite om te komen vind ik.
@vermeulen : ge hebt gelijk, maar dit jaar krijg je ook al een voorsmaakje van het 'kaseelbos' bij het begin. En Lozerbos is nog altijd de afsluiter, een mini-bos waar je je toch de laatste 2 km nog eens kan laten gaan :bounce:
Arend
Mountainbiker

Post by Arend »

Gisteren met frisse moed begonnen aan de toer, door de mist was er van het landschap niet veel te zien, dat gaf een myserieuze sfeer, maar ook spekgladde kerkwegeltjes. De bordjes onderweg waren een beetje flauw maar de bepeiling was dik in orde. De route was vrij veel verhard, maar een paar van die kasseistroken en heuveltjes beten toch lekker in de kuiten. Leuk stuk bos op het eind, had ik geweten dat de ingang achter de hoek van het cafe lag had ik die nog eens gedaan. De bevoorrading was inderdaad eentje van overvloed, voor mij hoeft dat niet perse maar wel lekker natuurlijk. Na een afgebroken zadeltas, en daarna nog een materiaalhouder die het begaf en een fietspomp die ineens was verdwenen had ik letterlijk m'n handen vol met gerief en heb ik maar besloten om de kortste toer te doen (volgens het bordje was die "voor mietjes" wat wel wat grof is tegenover de mensen die ook vier euro hebben betaald en voldoende hebben aan 33 km. fietsen (of die net als ik materiaal-pech hebben). Prima organisatie, goed veel volk en een leuke tocht.
Post Reply