Hoeilaart- Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Post Reply
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

Een alternatief blijft de Blosoroute van Overijse, want wat ze nu doen met de Bloso van Hoeilaart is niet echt bevorderlijk voor het milieu.

Ze laten iedereen over dezelfde paadjes rijden waardoor de singletracks veranderen in brede paden. Ook de TT's die nog in het zonienwoud willen passeren, moeten deze Blosoroute volgen.

Betreft de weg langs de spoorweg, 't is inderdaad zoals Adri schrijft, ze zijn een 3de spoorlijn aan het bijtrekken dus daarvoor moet alles wijken (bos, tuinen, mountainbikers, ...alles en iedereen (beslissing van de hoge pieten in Brussel)

:evil:
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Dit is het officiele antwoord van BLOSO . Er zal dus werk gemaakt worden van een alternatief, tot zolang moet je daar even omrijden

Beste
Tot 1 december laten ze het laatste deel van de MTB-route over de
TUMULIdreef lopen: het is een wat saaie asfaltweg maar er is géén
alternatief. Langs de spoorweg kan er inderdaad niet meer gereden worden,
want er wordt met heel zwaar materiëel gewerkt(voorziene aanvangsdatum
23/10). Eens de grondwerken voorbij zal er een nieuw traject gelegd worden
langs de spoorweg ongeveer een 30m westelijk van het vroegere. De peter
(Steve De Cat) had dit reeds aan ons gemeld dat er werken gingen uitgevoerd
worden.
Met vr gr
SurfHenk
Mountainbiker

Post by SurfHenk »

@MADRISTA666
We zitten inderdaad op dezelfde golflengte. Ik ga alvast eens nadenken hoe we een concrete actie kunnen opzetten en wat mountainbikers verzamelen...

@Adri
Bedankt voor het officiële BLOSO antwoord.
Ik blijf het spijtig vinden dat er niet eerst een nieuwe MTB route wordt klaargemaakt alvorens de bestaande wordt afgebroken.
Maar goed, ik besef ook dat we al bij al nog veel aan Bloso te danken hebben, ze zijn er immers in geslaagd enkele MTB routes op te zetten in het Vlaamse deel van het Zoniënwoud. Het mochten er wat meer zijn en ze mochten vooral wat uitdagender zijn - en dat kan zeker in het Zoniënwoud - maar het feit dat er drie routes bestaan is al heel wat.
Zeker in vergelijking met het Brusselse deel, waar een ware heksenjacht tegen mountainbikers is ontketend en je helemaal nergens meer kan mountainbiken. Ik bijf me dus beraden over een gepaste actie.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Bestaande word afgebroken? Ho maar , er is een stuk van 500 meter waar werken op aan de gang zijn. Jij reageert precies of het ganse traject is verdwenen [-X
Het mag iets hebben maar je moet niet overdrijven hee.
Ik heb wat before en after pics op m'n fotopic site gezet. Kijk op m'n BLOG voor de link.
SurfHenk
Mountainbiker

Post by SurfHenk »

Ho maar, ik begrijp niet waarom dit plots een persoonlijke aanval wordt...
Iedereen heeft recht op zijn mening.
Dat jij het niet erg vindt dat er voorlopig geen alternatief is voorzien vind ik prima.
Echter, ikzelf blijf het zonde vinden, vooral omdat dit veruit mijn lievelingsstukje was van het traject. Volgens mij zelf het enige ietwat uitdagende stukje van de blauwe route, maar ook dat is mijn eigen mening natuurlijk.
Bovendien, maar dat is mijn probleem natuurlijk, heb ik vaak slechts één à twee uur beschikbaar 's avonds om even te gaan rijden. En vermits ik in Brussel stad vertrek, zijn de enige toegelaten mountainbike paadjes die ik te zien krijg een verkorte versie van de blauwe route. Waarvan het stuk langs de spoorweg voor mij veruit het leukste is.
Maar zoals gezegd, ik vraag niet om jouw begrip. Echter vraag ik me wel af wie hier aan het overdrijven is. Ik ben in mijn berichten namelijk erg duidelijk geweest over welk stuk ik het had en begrijp dan ook niet waar jij vandaan haalt dat ik beweer dat het ganse traject is verdwenen. Lijkt me vooral een erg overdreven interpretatie van mijn woorden.
Bedankt voor de foto's maar zoals geschreven ben ik reeds ter plaatse geweest, dat was ook de aanleiding voor mijn eerste berichtje. Ik weet dus exact hoe het eruit ziet.
Ik hoop dat we bij deze het debat op een wat vriendelijkere manier kunnen verderzetten.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Excuseer, maar er is wel een alternatief voorzien. Er is een omlegging zodat je het stuk waar gewerkt wordt, vermijdt.

Waar ik haal dat jij beweerd dat het ganse traject verdwenen is?
Ik blijf het spijtig vinden dat er niet eerst een nieuwe MTB route wordt klaargemaakt alvorens de bestaande wordt afgebroken.
Wat de foto's betreft, het gaat hier niet alleen om jou, maar ook om de andere mensen op dit forum. Die informatie vertelt de biker die deze route wil gaan rijden dat hij dat nog kan, hij mist enkel een mooi stukje singletrail.

Als streekrijder ben je wel op de hoogte van alle inspanningen die gelevert werden om deze route uberhaupt aangelegd te krijgen vermoed ik? Voordat ik hier nog verder wat ga over vertellen, wil ik weten wie jij bent. je kan me hierover kontakteren via PM of mail.

Ik denk dat we het hierbij moeten laten in dit topic. Als jij issues hebt ivm het bosbeheer rond het zonienwoud, kan je dat best in een ander topic aankaarten.

Het stuk aan de spoorweg zal voor een paar maanden niet beschikbaar zijn. Er is een omleiding voorzien zodat de route perfect gereden kan worden . Na de werken wordt er terug een trail aangelegd zodat het stuk terug in de route komt.

Dat is kort en duidelijk voor iedereen hoop ik
SurfHenk
Mountainbiker

Post by SurfHenk »

Beste Adri,
Mijn excuses dat mijn mening je dusdanig opwindt. Volgens mij is er echter niet meer aan de hand dan dat, we hebben gewoon een verschillende mening. Ikzelf heb hier geen problemen mee. Nog even kort samengevat, ik vind gewoon dat de mountainbikers onterecht het zwarte schaap van het zoniënwoud zijn geworden. En vind dus in dit concrete geval dat er best een alternatief stukje enkele meters dieper in het bos hadden mogen worden aangelegd, alvorens het oude stukje af te breken en dus niet enkele maanden erna. Ik besef best wel dat het verdwijnen van dit stukje geen totale catastrofe is, maar heb gewoon het gevoel dat we telkens verder in de hoek worden geduwd. Dit was namelijk één van m'n favoriete toegelaten stukjes, dat ik meerdere malen per week bereed. Soms zelfs meerdere malen per rit, in beide richtingen.
A d r i wrote:Excuseer, maar er is wel een alternatief voorzien. Er is een omlegging zodat je het stuk waar gewerkt wordt, vermijdt.

Waar ik haal dat jij beweerd dat het ganse traject verdwenen is?
Sorry maar dit vind ik erg flauw van je. Als ik mezelf even mag quoten uit m'n vorige posts, kan ik me moeilijk inbeelden dat iemand die deze thread leest niet weet over welk stuk ik het heb. Het gebruik van het woord "route" door mij was hoogstens wat ongelukkig, ik bedoelde zoals je vast weet gewoon het stuk langs de spoorweg.
Om mezelf dus nog even te quoten uit m'n eerste bericht:
SurfHenk wrote:Na het lezen van dit forum heb ik eindelijk begrepen wat er aan de hand is met het stuk langs de spoorweg
of uit mijn tweede bericht
SurfHenk wrote:het stukje naast de spoorweg is wel degelijk vernield
of uit mijn derde bericht
SurfHenk wrote:het stukje dat nu dus voor de spoorweg is moeten wijken.
A d r i wrote:Wat de foto's betreft, het gaat hier niet alleen om jou, maar ook om de andere mensen op dit forum. Die informatie vertelt de biker die deze route wil gaan rijden dat hij dat nog kan, hij mist enkel een mooi stukje singletrail.
Als streekrijder ben je wel op de hoogte van alle inspanningen die gelevert werden om deze route uberhaupt aangelegd te krijgen vermoed ik? Voordat ik hier nog verder wat ga over vertellen, wil ik weten wie jij bent. je kan me hierover kontakteren via PM of mail.
Zoals reeds vermeld in m'n vorige berichten, woon ik in Brussel stad en rijd ik voornamelijk in het Brusslese deel van het woud. Ik weet niet of ik hierdoor wel of niet val onder de definitie van "streekrijder". Bovendien rijd ik altijd alleen, voornamelijk omdat ik meestal niet op voorhand kan plannen welke avonden ik tijd zal hebben alsook omdat ik enkel rijd als het bos er relatief droog bijligt. Je gelooft het vast niet, maar ik heb geen enkel idee hoe de Bloso routes tot stand zijn gekomen en ken ook niemand die dat wel zou kunnen weten. Maar ik kan me goed inbeelden hoe moeilijk het overtuigen van de bosbeheerders is geweest, de mening van de boswachters aangaande onze mooie sport ken ik immers maar al te goed.
Eerlijk gezegd schrik ik wel even van je vraag naar mijn identiteit, ik begrijp niet goed waarom je ze nodig hebt en ben ook wat huiverachtig ze je te geven, zeker gezien de spijtig genoeg negatieve spriaal waarin dit debat is verzeild geraakt. Indien je mijn naam echt nodig hebt, kan je me een PB sturen waarin je uitlegt waarom alsook verklaart er niets anders mee te zullen doen.
A d r i wrote:Ik denk dat we het hierbij moeten laten in dit topic. Als jij issues hebt ivm het bosbeheer rond het zonienwoud, kan je dat best in een ander topic aankaarten.
Zoals reeds geschreven in mijn vorige bericht, ik hoop dat we het debat alsnog op een vriendelijkere en constructieve sfeer kunnen verderzetten. Gezien de vele tegenstanders die de mountainbikers van het zoniënwoud kennen, lijkt het me best dat we onderling proberen elkaar te begrijpen en samen aan hetzelfde zeil te trekken. Als dit in een ander topic moet, is dat prima voor mij.
A d r i wrote:Het stuk aan de spoorweg zal voor een paar maanden niet beschikbaar zijn. Er is een omleiding voorzien zodat de route perfect gereden kan worden . Na de werken wordt er terug een trail aangelegd zodat het stuk terug in de route komt.
-> ik kan dit voor alle duidelijkheid bevestigen
medguy
Mountainbiker

Post by medguy »

kben vandaag toch geweest, zonder mijn vriend
die zit in d'ardenne me nen andere vriend
Allez tis goe gegaan
ik was juist mijn handschoenen vergete :cry:
na 5min natuurlijk roode handen :oops:
en na een halfuur een lopende neus lap ook dat nog :roll:
voor de rest is alles goe gegaan en natuurlijk
veel modder: veel FUN!!!!!!!!
Heb een halfuur minder lang gereden dan vorige keer!!!!!

Greetz

NeWgUy
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

K wil nu ni ambetant doen hé maar er zijn toch véél betere wegjes dan het bloso parcours????
Pieterke
Mountainbiker

Nero route

Post by Pieterke »

Hey,

ik heb deze morgen de Nero route nog eens gereden, ik kan het fout hebben maar zijn er daar geen veranderingen aangebracht?

Waar ik vroeger rechtdoor reed net over de Duboislaan heb ik vandaag de Duboislaan gevolgd, ik ben ook over de renbaan gereden.

Was dit tot over en maand of twee ook zo, of heb ik het mis?

Greetz
Post Reply