Stuurpen/buis Cannondale One Piece XC3 Si 31.8/120 +5° 262 gr incl. Dop+muddop (zonder 25.4 adapter)Tom-s wrote:Weet iemand wat die XC3 stuurpen/stuurbuis combi's eigenlijk wegen?
Ze geven namelijk altijd 150 gram op als gewicht (geloof er niets van) en zo licht is het toch moeilijk een stuurpen/stuurbuis combi te laten maken.
Cannondale 2011 - Scalpel
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
-
Herder Ronny
- Mountainbiker
Post by Herder Ronny »
- saiko
- Test team
dan ga je bedrogen uitkomen vrees ik. Die Jhonny stem van leonardi racing weegt 180-190 gram. De buis die in u lefty zit weeg ook nog eens 120-135 gram afhankelijk van welk jaar.Herder Steven wrote:Dat zijn stuurpennen van Leonardi Racing, een Italiaanse Dale-dealer die zelf wat custom spullen op de markt brengt. Werd vorig jaar gebruikt door Fontana. Een stuurpen zoals deze of van FRM in combi met een SL-stuurbuis levert idd een lager gewicht op dan een SI-stuurpen van dezelfde lengte...Heb eentje in bestelling...Zijn leverbaar in -15 gr., wat ik een voordeel vind. Stuurpennen van Dale zijn ofwel 5 of 20 graden en niets ertussen...
Totaal gewicht -> 300 gram in beste geval en dus zwaarder als gewone XC3
- Steven vd Eynde
- Mountainbiker
- Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Post by Steven vd Eynde »
Is die custom buis niet moeilijk te monteren? Dacht dat jij daar toch problemen hebt mee gehad?RigolleM wrote:Plaats gewoon een custom stuurbuis en je kan gewone stuurpennen installeren, hoef je niet die afschuwelijke Italiaanse rommel aan te schaffen
Ik heb nog een oude custom stuurbuis die ik via Fuel heb aangeschaft, en met deze heb ik al drie Lefty ringen (tss lager en lefty klem) vierkant geslagen, en dan maar opgegeven.Herder Steven wrote:Is die custom buis niet moeilijk te monteren? Dacht dat jij daar toch problemen hebt mee gehad?
@Endorfin: ik heb nog een Extralite UL3 MTB stem liggen van 82g, maar mijn custom stuurbuis weegt 115g (waarop ik op doelde)
-
Jekyll racer
- Mountainbiker
Flash 2011
Post by Jekyll racer »
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Ik post even wat foto's, best wel mooi :
Flash Hi-Mod :

Flash 29er :

Flash Carbon 3:

Flash Hi-Mod :
Flash 29er :
Flash Carbon 3:
- Steven vd Eynde
- Mountainbiker
- Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Post by Steven vd Eynde »
Wat ziet mijn lodderig oog? Een nieuwe SI-stuurpen? Lijkt wat op de druppelvormige stuurpen die vroeger op de Supersix-racers zat...