Ben nu ook mijn SLR XC aan het strippen, maar wat een k*t werk zeg!
De padding op mijn zadel zit echt gruwelijk vast! Ook de lijmresten worden nu een fijn klusje..
Het leer e.d is er nu wel af, op wat lijmresten en schuim/padding na.
Heb het zadel maar in een bak met wasbenzine gelegd in de hoop dat de laatste resten er straks makkelijk en netjes af gaan...
Zal ook een pic plaatsen met mijn zadel als deze klaar is. Heb namelijk een SLR met een gleuf. Ziet er in het totaal plaatje net iets minder uit.
qua gewicht is deze van 180 naar 140 gram gegaan.. Dat is wel een nette waarde!
SLR gestript
Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
- Cubebiker2
- Mountainbiker
Verwijderen van lijmresten doe je het beste met thinner
. Je komt wel knetterhigh uit de werkplaats, maar dat zadel is gegarandeerd schoon.
Je moet het zadel goed vlak afstellen, dan valt het met schuiven hard mee. Een beetje schuiven van de broek over het zadel is juist goed, dat voorkomt dat je broek gaat schuiven over je vel. En als je toch íéts niet wil...
Pen uit een frame krijgen is wel te doen.
- Haal je wielen uit je fiets.
- Draai het zadel van de pen af
- Zoek een bankschroef
- Klem daar je pen in bij de kop
- Gebruik je frame als hefboom
Wat WD40 erop wil de zaak wel eens wat vergemakkelijken.
Nadeel is dat deze methode je zadelpen de kop kan kosten.
Je moet het zadel goed vlak afstellen, dan valt het met schuiven hard mee. Een beetje schuiven van de broek over het zadel is juist goed, dat voorkomt dat je broek gaat schuiven over je vel. En als je toch íéts niet wil...
Pen uit een frame krijgen is wel te doen.
- Haal je wielen uit je fiets.
- Draai het zadel van de pen af
- Zoek een bankschroef
- Klem daar je pen in bij de kop
- Gebruik je frame als hefboom
Wat WD40 erop wil de zaak wel eens wat vergemakkelijken.
Nadeel is dat deze methode je zadelpen de kop kan kosten.
-
C-DALE
- Mountainbiker
- Location: Cannondale Taurine 2007/8.2kg + Cannondale Tesoro 2010/8.7kg
Heb dat ook nog tegengekomen dat m'n zadelpen vastgeoxideerd zat in m'n aluminium frame...giet kokend water over je frame waar je zadelpen erin zit (niet over je zadelpen, die moet koud blijven!!!) en dan onmiddellijk met 1 draai (met bankschroef, of tang) je zadelpen eruit draaien/trekken...door de warmte zet je frame voor een ogenblik enkele micron uit en krijgt je zadelpen geen kans om uit te zetten, kan dat ook met een brander doen maar is je verf naar de filistijnen en je frame waarschijnlijk ook d'oh!freezy wrote:Schuif je daar niet te veel op bij het rijden want die plastic schaal is toch tamelijk glad? Ik heb al een tijdje een gestripte SLR liggen maar probleem is dat mijn zadelpen vastzit... Ik krijg ze totaal niet los. En om mijn SLR er op te zetten zou de pen 1,5cm naar omhoog moeten...
IMO is het een meerwaarde voor comfort, die paar gestripte mm die van het zadel "gestript" zijn zorgen ervoor dat de vorm "nog beter" past voor mij. Heb al altijd graag met harde zadels gereden. Er zit ook een zekere flex in het zadel die schokken absorbeert. Als het leer van uw modelleke ooit eens ferm gescheurd is of etc...Strippen die handel en zelf testen.Tom-s wrote:Hoe kom je aan de meerwaarde bij comfort?
Je zit nog steeds op de zelfde carbon schaal.
Welke niet harder of zachter is geworden. Enkel het leer is eraf. Dat zou hem juist minder comfortabel maken, niet?
Zadel strippen is even persoonlijk als "comfortabele bandenkeuze".
Altijd prachtige topics hier.
Mannen die hun zadel strippen,onderdelen beginnen te dremelen.
Waarom in godsnaam?
Hongeren jullie zichzelf dan ook uit ? Scheren jullie dan ook jullie haar af (je kan veel meer winnen door u volledig kaal te scheren dan uw zadel te strippen en het kost veel minder tijd).
Dremelen jullie dan ook jullie schoenen , bril , helm ?
Heb jullie nooit verstaan die weightweenies.
Waarom zo veel werk steken in een lichte fiets terwijl je veel makkelijker gewicht kan besparen op u zelf. ?
Waarom in godsnaam?
Hongeren jullie zichzelf dan ook uit ? Scheren jullie dan ook jullie haar af (je kan veel meer winnen door u volledig kaal te scheren dan uw zadel te strippen en het kost veel minder tijd).
Waarom zo veel werk steken in een lichte fiets terwijl je veel makkelijker gewicht kan besparen op u zelf. ?
vermeulen wrote:Altijd prachtige topics hier.
![]()
Waarom in godsnaam?![]()
Ofwel koop je een nieuw zadel als het volledig is gescheurd, of je gaat experimenteren en komt tot de conclusie dat het gewoon beter rijdt. Ik been geen WW maar wel grote voorstander van een slr strippen.
Ofwel strip je het puur voor het gewicht, wat maakt dat uit? Elk zijn manier van doen. Als mensen het leuk vinden om te ww'n, waarom niet? Niet voor god gaan spelen he
Ieder diertje zijn pleziertje.