Merida O Nine 2010 in opbouw tot 7757 gr

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Post Reply
Fons Moors
Mountainbiker
Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Post by Fons Moors »

Dr.Gonzo wrote:Straf dan dat ze anno 2010 toch ook al de naam 0.9 gebruiken en niet 0.99 en de naam 0.9 reserveren voor het model 2011. :wink:

De kopers van 2010 zijn dus eigenlijk opgelicht! :P
Geluk voor Merida dat ik hem niet heb genomen voor zijn 0.9 maar wel om zijn maat 14.5 want anders waren ze van mij nog niet af :wink:

Denk echter dat het niet rap heel goed zal komen tussen mij en Merida
benelux om dat ze mij geen 14.5 konden (of wilde) bezorgen.
Kon er (gelukkig ) wel aan geraken via een..tussenpersoon.
Wilde en zou hem hebben. Zou hem anders gaan halen in..Taiwan
Fons Moors
Mountainbiker
Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Post by Fons Moors »

Dr.Gonzo wrote: De kopers van 2010 zijn dus eigenlijk opgelicht! :P
Ja zeker :( Maar ik zit er niet mee in. Het is liefde op het eerste gezicht.
Net zoals indertijd met mijn koersfiets Merlin ExtraLight.

Maar wat zouden mijn klanten er van vinden als ze overmorgen te weten komen dat de wasautomaat die ik hen vandaag verkocht voor een 1600 toeren toestel, volgend jaar pas zal kunen geleverd worden...
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

Dr.Gonzo wrote:
Hubertje wrote:waarvan er minstens 1 (en ik dacht scott ook) bij merida wordt gebouwd...
I know maar dat verandert niets aan de het feit. :wink:
Merida bouwt inderdaad fietsen van andere merken, Specialized is één van die andere merken. Dit wordt gedaan omdat de Merida fabrieken de rmodernste fabrieken zijn die de hoogste normen (betreffende lakkwaliteit, productietechnieken, netheid, ...) in de fietsindustrie halen.

Merida klinkt dan misschien wel iets minder prestigieus voor jou. Maar als je de bikescene wat volgt dan merk je dat Merida voor het moment de beste fietsen maakt. Zowel de hardtail als fully halen uitzonderlijke resultaten in test qua rijgevoel maar ook in stijfheidstesten. Merida zet met hun topmodel fietsen de nieuwe benchmark in de mountainbikewereld. Om dit te bereiken is Merida al jarenlang bezig. Ze investeren meer dan elke andere fietsfabrikant in innovatie en ontwikkeling. Daarnaast hebben ze ook het meest succesvolle team van het ogenblik die intensief meewerken aan de ontwikkeling van de mountainbikes. Hier kan je bijvoorbeeld denken aan Näf die een fully wou en voor de olympische spelen. Zo is de 69 op de mark gekomen die eerst de projectnaam "Beijing' had.

Wat betreft het gewicht dat niet helemaal correct is. Andere fabrikanten zitten er ook niet meteen op. Ik denk hierbij aan Cannondale die met hun Flash een licht frame voorstelden aan de pers. Dat frame wat een preproductie frame dat het correcte gewicht haalde. Maar eenmaal de productieframes van de band liepen ging het ook niet helemaal volgens plan met het gewicht. :wink:
Wimbeest
Mountainbiker

Post by Wimbeest »

iemand met aandelen... 8)
Ken sweeck
Mountainbiker

Post by Ken sweeck »

Berichten zijn verwijderd fons, heb je nr niet opgeslagen was te laat!

mvg
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

JanMan wrote:
Dr.Gonzo wrote:
Hubertje wrote:waarvan er minstens 1 (en ik dacht scott ook) bij merida wordt gebouwd...
Merida bouwt inderdaad fietsen van andere merken, Specialized is één van die andere merken. Dit wordt gedaan omdat de Merida fabrieken de rmodernste fabrieken zijn die de hoogste normen (betreffende lakkwaliteit, productietechnieken, netheid, ...) in de fietsindustrie halen.

Merida klinkt dan misschien wel iets minder prestigieus voor jou. Maar als je de bikescene wat volgt dan merk je dat Merida voor het moment de beste fietsen maakt. Zowel de hardtail als fully halen uitzonderlijke resultaten in test qua rijgevoel maar ook in stijfheidstesten. Merida zet met hun topmodel fietsen de nieuwe benchmark in de mountainbikewereld. Om dit te bereiken is Merida al jarenlang bezig. Ze investeren meer dan elke andere fietsfabrikant in innovatie en ontwikkeling. Daarnaast hebben ze ook het meest succesvolle team van het ogenblik die intensief meewerken aan de ontwikkeling van de mountainbikes. Hier kan je bijvoorbeeld denken aan Näf die een fully wou en voor de olympische spelen. Zo is de 69 op de mark gekomen die eerst de projectnaam "Beijing' had.

Wat betreft het gewicht dat niet helemaal correct is. Andere fabrikanten zitten er ook niet meteen op. Ik denk hierbij aan Cannondale die met hun Flash een licht frame voorstelden aan de pers. Dat frame wat een preproductie frame dat het correcte gewicht haalde. Maar eenmaal de productieframes van de band liepen ging het ook niet helemaal volgens plan met het gewicht. :wink:
JanMan ik discusieer niet over wat je net opmerkt, integendeel.
Beste fietsen is dan weer relatief, ieder zijn mening hierover, laat ons zeggen één van de beste.
Maar je antwoord ontkent niet mijn mening, ...minder prestigieus... dit is het enige wat ik wou zeggen.
endorfin
Mountainbiker

Post by endorfin »

Merida heeft een gedeelte van de specialized aandelen in bezit.
Daarmee dat hun vorige fully's fel op elkaar gelijken...

Merida is hier in de Benelux mss minder prestige dan speci of c'dale, maar het merk zegt veel over het type rijder. Minder show meer verstand !

Kan al niet wachtten op het totaal beeld =D>
greenie
Mountainbiker

Post by greenie »

JanMan wrote:
Dr.Gonzo wrote:

daar zit er eentje de persmap over te tikken :lol:
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

greenie wrote:
daar zit er eentje de persmap over te tikken :lol:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

endorfin wrote:Merida heeft een gedeelte van de specialized aandelen in bezit.
Daarmee dat hun vorige fully's fel op elkaar gelijken...

Merida is hier in de Benelux mss minder prestige dan speci of c'dale, maar het merk zegt veel over het type rijder. Minder show meer verstand !

Kan al niet wachtten op het totaal beeld =D>
nu lijkt hub fully op de spark
Post Reply