toertochten op zondag, start tot 10.30u

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

freezy wrote:
RigolleM wrote:Al iemand de bedenking gemaakt dat het ook wel eens aan de bond (BBR, VBW en WBV) zou kunnen liggen?
Nog niet meegemaakt wat betreft sluiten van de inschrijving maar wel qua starten. Dus ik vermoed dat ze ook wel iets te zeggen hebben qua sluiten van de inschrijvingen. Er zijn nl. veel TT's waar de bond zelf de inschrijvingen doet en niet de mensen van de organisatie. Ik weet nog in Zottegem, de start was vanaf 8u30 en om 8u20 stond er zeker al 100 man in de rij aan te schuiven en bij 'de mannen van den bond' was het aftellen alsof ze een raket gingen lanceren. :lol: Geen seconde te vroeg gingen ze beginnen.
hier heb ik mij vorig jaar ook wreed aan geërgerd... Nu, da vergeet ik wel snel ne keer ik op baan ben, maar toch...
Wat betreft dat starten tot 11u. Ik persoonlijk heb er nog nooit hinder van ondervonden omdat ik altijd rond 8u15 ter plaatse ben. Heeft ook te maken met het feit dat wij de zondagnamiddag nog graag reserveren voor een familiemoment met de kids.
Voor diegenen die de zaterdag graag eens doorzakken, versta ik het ook dat ze graag eens later willen starten. Maar de grens moet ergens getrokken worden...
Het is ook wel zo dat je als je als organisatie zegt starten tot 11u ook effectief moet wachten met afpijlen tot iets na 11u, zelfs al zijn er tussen 10u00 en 10u58 bij wijze van spreken maar 2 bikers gestart... Een beetje speling geven is nooit slecht #-o
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Rock Rider wrote:
freezy wrote:
RigolleM wrote:Al iemand de bedenking gemaakt dat het ook wel eens aan de bond (BBR, VBW en WBV) zou kunnen liggen?
Nog niet meegemaakt wat betreft sluiten van de inschrijving maar wel qua starten. Dus ik vermoed dat ze ook wel iets te zeggen hebben qua sluiten van de inschrijvingen. Er zijn nl. veel TT's waar de bond zelf de inschrijvingen doet en niet de mensen van de organisatie. Ik weet nog in Zottegem, de start was vanaf 8u30 en om 8u20 stond er zeker al 100 man in de rij aan te schuiven en bij 'de mannen van den bond' was het aftellen alsof ze een raket gingen lanceren. :lol: Geen seconde te vroeg gingen ze beginnen.
hier heb ik mij vorig jaar ook wreed aan geërgerd... Nu, da vergeet ik wel snel ne keer ik op baan ben, maar toch...
Wat betreft dat starten tot 11u. Ik persoonlijk heb er nog nooit hinder van ondervonden omdat ik altijd rond 8u15 ter plaatse ben. Heeft ook te maken met het feit dat wij de zondagnamiddag nog graag reserveren voor een familiemoment met de kids.
Voor diegenen die de zaterdag graag eens doorzakken, versta ik het ook dat ze graag eens later willen starten. Maar de grens moet ergens getrokken worden...
Het is ook wel zo dat je als je als organisatie zegt starten tot 11u ook effectief moet wachten met afpijlen tot iets na 11u, zelfs al zijn er tussen 10u00 en 10u58 bij wijze van spreken maar 2 bikers gestart... Een beetje speling geven is nooit slecht #-o
Wordt er de dag van de TT zelf al afgepijld ? =D>
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Deze avond afgevaardigde van de W.B.V. gesproken en het zijn zij die de starturen bepalen, en de zondag mag maar gestart worden tot 10u30. Reden: anders wordt het te laat!
Don't shoot the messenger, please :lol:
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

timdelma wrote:
Rock Rider wrote:
freezy wrote: Nog niet meegemaakt wat betreft sluiten van de inschrijving maar wel qua starten. Dus ik vermoed dat ze ook wel iets te zeggen hebben qua sluiten van de inschrijvingen. Er zijn nl. veel TT's waar de bond zelf de inschrijvingen doet en niet de mensen van de organisatie. Ik weet nog in Zottegem, de start was vanaf 8u30 en om 8u20 stond er zeker al 100 man in de rij aan te schuiven en bij 'de mannen van den bond' was het aftellen alsof ze een raket gingen lanceren. :lol: Geen seconde te vroeg gingen ze beginnen.
bij sommige organisaties wel en zeker als je de zondag organiseert... De zaterdag organiseren wil zeggen dat je de zondag nog kan afpijlen. De zondag organiseren wil zeggen dat je verlof moet nemen erna...
Pijltjes mogen in principe niet lang blijven hangen na de organisatie...
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

Rock Rider wrote:
timdelma wrote:
Rock Rider wrote: hier heb ik mij vorig jaar ook wreed aan geërgerd... Nu, da vergeet ik wel snel ne keer ik op baan ben, maar toch...
bij sommige organisaties wel en zeker als je de zondag organiseert... De zaterdag organiseren wil zeggen dat je de zondag nog kan afpijlen. De zondag organiseren wil zeggen dat je verlof moet nemen erna...
Pijltjes mogen in principe niet lang blijven hangen na de organisatie...
staat ook op de pijltjes : ik word verwijderd binnen de 48 uur.
Yalta-cruiser
Mountainbiker

Post by Yalta-cruiser »

Goede tochten:
Vlaams Brabant, Vlaamse Ardennen, Belgische Ardennen.
Reistijd: Respectievelijk 1h, 1h15, 1h20..
Wakker worden, ontbijtje, kusje aan de partner, fiets inladen...
Mag gerust uurtje langer inschrijving zijn denk ik dan..
Grts
zefii
Mountainbiker

Post by zefii »

dat wil zeggen : méér bikers op bepaalde stukken , meer wachten , en minder volk (in totaal dan)
Yalta-cruiser
Mountainbiker

Post by Yalta-cruiser »

Is het niet simpel op te lossen door aantal tijden te bepalen (door organisatie) waaraan de biker zijn eigen rit/tempo kan bepalen?
Bv.
Start: uur A (bv vanaf 08h.)
Einde bevoorrading: Uur B (bv 13h30)
Einde organisatie: Uur C (bv 15h30)
Zo weet iedereen of ie nog moet starten om 12H30 voor 30 km.
In dit geval ja, aangezien men nog 3h heeft voor de tocht en 1h voor de bevoorrading te halen, en weet men ook dat de 45km niet haalbaar zullen zijn als men 2 bevoorradingen wil.
Lijkt me simpel, zal wel moeilijk zijn.
Grts
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

ikke met de fiets wrote:Goeie organisatoren lezen dit forum ook =D>
da's zeker da !
Ik heb alles gelezen, maar ik vrees dat we door latere starturen een oplossing bieden voor slechts een heel klein percentage bikers.
De laatste 2 jaren hadden we op onze TT telkens meer dan 3000 deelnemers (starturen 8.30 - 10.30), en je zou eens moeten komen tellen hoeveel er nog starten tussen 10 en 10.30 ! Is het voor die enkelen de moeite waard om nog tientallen medewerkers (bevoorradingen - controle - fietsenparking - afspuitstand) nog enkele uren langer in de kou en eventuele regen te laten staan?

Een vergelijking met de Ardennen gaat ook niet helemaal op : die zijn bijna allemaal in de zomer, bijna altijd veel kleinschaliger met slechts enkele medewerkers, en dikwijls met de gemoedelijke franse slag (bvb : als daar wat pijlen weg zijn, gaan we gewoon op zoek - dat moet je hier eens proberen uit te leggen).

Wij zijn al blij dat we buiten onze clubs nog vele sympathiserende medewerkers kúnnen vinden om (een groot deel van) hun zondag op te offeren.

Op het flauwe argument van dat uitslapen (misschien ergens rond de middag gaan biljarten of vogelpikken ??) ga ik niet antwoorden, maar als je rond 10 uur start, zal je op bijna geen enkele TT in de drukte terecht komen.

Conclusie : wíj gaan er niks aan veranderen.
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

lowie wrote:
ikke met de fiets wrote:Goeie organisatoren lezen dit forum ook =D>
da's zeker da !
Ik heb alles gelezen, maar ik vrees dat we door latere starturen een oplossing bieden voor slechts een heel klein percentage bikers.
De laatste 2 jaren hadden we op onze TT telkens meer dan 3000 deelnemers (starturen 8.30 - 10.30), en je zou eens moeten komen tellen hoeveel er nog starten tussen 10 en 10.30 ! Is het voor die enkelen de moeite waard om nog tientallen medewerkers (bevoorradingen - controle - fietsenparking - afspuitstand) nog enkele uren langer in de kou en eventuele regen te laten staan?

Een vergelijking met de Ardennen gaat ook niet helemaal op : die zijn bijna allemaal in de zomer, bijna altijd veel kleinschaliger met slechts enkele medewerkers, en dikwijls met de gemoedelijke franse slag (bvb : als daar wat pijlen weg zijn, gaan we gewoon op zoek - dat moet je hier eens proberen uit te leggen).

Wij zijn al blij dat we buiten onze clubs nog vele sympathiserende medewerkers kúnnen vinden om (een groot deel van) hun zondag op te offeren.

Op het flauwe argument van dat uitslapen (misschien ergens rond de middag gaan biljarten of vogelpikken ??) ga ik niet antwoorden, maar als je rond 10 uur start, zal je op bijna geen enkele TT in de drukte terecht komen.

Conclusie : wíj gaan er niks aan veranderen.

=D> =D> =D> =D>
Post Reply