custom cube reaction full XTR

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

G_Heylen wrote:heel veel spacers? :roll:
knappe fiets wel!
Al gehoord van ergometrie ? #-o

Hij moet zelf zijn fietspositie bepalen.
Als hij zich nu goed voelt met deze stuurhoogte, moet hij het zo laten, ongeacht dat er veel of weinig spacers opzitten...
Comfort boven schoonheid, alhoewel ik niet vind dat er die spacers er lelijk uitzien.
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

G_Heylen wrote:heel veel spacers? :roll:
knappe fiets wel!
Al gehoord van ergometrie en comfort ? #-o

Hij moet zelf zijn fietspositie bepalen.
Als hij zich nu goed voelt met deze stuurhoogte, moet hij het zo laten, ongeacht dat er veel of weinig spacers opzitten...
Comfort boven schoonheid, alhoewel ik niet vind dat er die spacers er lelijk uitzien.
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

timdelma wrote:Al gehoord van ergometrie en comfort ? #-o
Met een rizer kan je de helft van die spacertoren eraf halen en boet je ook niet in qua comfort.
Veel spacers = ook niet goed voor je balhoofd, dan komt er teveel kracht op bij het sleuren aan je stuur en heb je een veel hogere slijtage.
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

_alain_ wrote:
timdelma wrote:Al gehoord van ergometrie en comfort ? #-o
Met een rizer kan je de helft van die spacertoren eraf halen en boet je ook niet in qua comfort.
Veel spacers = ook niet goed voor je balhoofd, dan komt er teveel kracht op bij het sleuren aan je stuur en heb je een veel hogere slijtage.
Ja ok, maar overschakelen naar een riser is overschakelen naar een andere stijl van rijden.
Hij heeft een echt crossmachien dus moet alles wat racy blijven hé.
Op mijn fully staat een riser en op mijn hardtail een flat en dat verschil is toch aanzienlijk vind ik, ook al is de breedte identiek bij beiden (61cm). De riser is wendbaarder en minder nerveus.
Hij idd wel een riser steken en die inkorten naar +- 58cm zodat je een racy stuur krijgt.

Dat van die slijtage wist ik niet :oops: . Ik rijd zelf met een +- 3 cm aan spacers...
DXC
Mountainbiker

Post by DXC »

Vree schone velo!:)

Ook nice dat ge zelf voor uwen bike hebt gespaard :)

Happy biking!
nielsmon75
Mountainbiker
Location: custom cube reaction sid blue full XTR,bottecchia FX-540

Post by nielsmon75 »

oke merci alvast allemaal voor de info en voor de leuke reacties
weer wat bijgeleerd :)
maar kan het ook zijn dat die pijn in men nek en rug kan komen omdat ik die positie wat ik eerst had (1 of 2 spacers minder) niet gewend ben want ervoor heb ik altijd met een rizer gereden maar gelijk ik al zij ik kan mss eens proberen 1 spacer minder en dan effe aanwenne en naderhand nog eens eentje minder proberen want ik zie sommige die er juist 1e van 4mm ofzo op hebben staan
alvast bedankt
grtjs
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

nielsmon75 wrote:oke merci alvast allemaal voor de info en voor de leuke reacties
weer wat bijgeleerd :)
maar kan het ook zijn dat die pijn in men nek en rug kan komen omdat ik die positie wat ik eerst had (1 of 2 spacers minder) niet gewend ben want ervoor heb ik altijd met een rizer gereden maar gelijk ik al zij ik kan mss eens proberen 1 spacer minder en dan effe aanwenne en naderhand nog eens eentje minder proberen want ik zie sommige die er juist 1e van 4mm ofzo op hebben staan
alvast bedankt
grtjs
Kijk, je hebt last van nek en rug. Je moet dus echt oppassen met het experimenteren.

Beter eens laten opmeten zodat je de juiste hoogte van je stuur weet en dan kan je beginnen met dingen te veranderen.
Trust me, als je te lang met een verkeerde houding gaat rijden, dan ga je de problemen later gepresenteerd krijgen.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

gewoon rizer.
nielsmon75
Mountainbiker
Location: custom cube reaction sid blue full XTR,bottecchia FX-540

Post by nielsmon75 »

oke kheb net men fiets heel goed gepoets en gesmeerd
nu kan ik em weer trug vuil gaan maken haha
grtjs
Jeanke6
Mountainbiker
Location: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5

Post by Jeanke6 »

Nice bike man. Al ben ik niet helemaal objectief want rij met ook zoiets:

http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... highlight=

Nog enkele mogelijke upgrades die niet te veel geld kosten:

ESI grips: +/- 20€, heel licht en heel comfortabel.

Exustar pedalen: http://www.bike-discount.de/shop/k417/a7397/e-pm25.html , 39.95€ en lichter dan XTR's

En dan om uw "probleem" met u spacers op te lossen:

Een headset die wat 'oploopt' zoals deze: http://www.bike-discount.de/shop/k690/a ... rated.html
Je wint meteen een centimeter, dus twee spacers minder. En dan zet je één spacer van bv 1.5cm. Visueel mooier en toch even hoog. En ik heb er dan nog een rode spacer van 0.5 tussen gezet.

Zo kom ik ongeveer op dezelfde hoogte als jou denk ik. En bij mij is er geen kritiek gekomen op spacers, omdat het niet opvalt.

Maar trek u die commentaar niet aan. Belangrijk is dat je goed op je fiets zit. Dus vooral niet inkorten omdat sommige dat mooier vinden!

Die Cube Reactions zijn standaard idd vrij racy. Wees blij dat ze bij Cube je stuurbuis al niet hadden ingekort. Dan was je pas gezien...
Post Reply