Snowboarders in de aprés bike? :)

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
thomasmb
Mountainbiker

Post by thomasmb »

K'ben nog nooit in de Alpen wezen boarden , ben er nog maar een 3tal maanden met bezig , altijd indoor :(
Maar hier komt verandering in , met carnaval met nen hoop maten naar Valmorel.
Nu hebbek al een complete outfit maar bennek toch nog aant rondkijken voor een plank ( fuck huurmateriaal ) en k'weet al wat ik wil , alleen zit ik wat te kloten met de lengte.
K'ben 1.73m en ik board in landgraaf/peer altijd met een 150cm plank. Sommigen zeggen dat dit te klein is voor mij ...
Zal gebruikt worden voor waar funparken en gewoo de bergen in en wat piste doen.

Grtz
Vintage
Mountainbiker

Post by Vintage »

thomasmb wrote:K'ben nog nooit in de Alpen wezen boarden , ben er nog maar een 3tal maanden met bezig , altijd indoor :(
Nu hebbek al een complete outfit maar bennek toch nog aant rondkijken voor een plank ( fuck huurmateriaal ) en k'weet al wat ik wil , alleen zit ik wat te kloten met de lengte.
K'ben 1.73m en ik board in landgraaf/peer altijd met een 150cm plank. Sommigen zeggen dat dit te klein is voor mij ...
Zal gebruikt worden voor waar funparken en gewoo de bergen in en wat piste doen.

Grtz
Juuuw Thomas,

150 is helemaal niet te klein hoor! Ik ben 1m85 en mijn freestyle plank is 156cm. Mijn freeride daarentegen is 165 maar als freestyle board of voor gewoon op de piste is 150 ideaal! Ik ken mensen die groter dan u zijn die met zo'n kleine plank boarden.
Wat heb je op het oog?
thomasmb
Mountainbiker

Post by thomasmb »

Michilio wrote:
thomasmb wrote:K'ben nog nooit in de Alpen wezen boarden , ben er nog maar een 3tal maanden met bezig , altijd indoor :(

Grtz
Juuuw Thomas,

150 is helemaal niet te klein hoor! Ik ben 1m85 en mijn freestyle plank is 156cm. Mijn freeride daarentegen is 165 maar als freestyle board of voor gewoon op de piste is 150 ideaal! Ik ken mensen die groter dan u zijn die met zo'n kleine plank boarden.
Wat heb je op het oog?
Cho ik dacht aan een imperium , serieus scherpe prijzen nu voor die plankskes omdat ze met " oude stock " zitten.
In Peer heb ik een forum opt oog , maar deze kost wel 200€ meer dan de imperium waar da'k aan dacht. En k'zou graag wa meer geld uit geven aan men botten.
Vintage
Mountainbiker

Post by Vintage »

Imperium is zeker een goede keuze! Ik heb ook lang getwijfeld tussen imperium en forum. Ik heb uiteindelijk voor forum gekozen wegens het prijsverschil (midden in de zomer via een online shop gekocht... :) ).
Maar ze maken beiden super boardjes en als het zo'n groot prijsverschil is zou ik niet twijfelen en voor de imperium gaan!
Slim gezien trouwens dat je wat meer wil uitgeven aan boots. Slechtzittende of pijnlijke boots verpesten het nogal snel :)
kevx
Mountainbiker

Post by kevx »

Zaterdag den 1e keer mijn imperium parabellum gaan testen. Int begin een beetje wennen tegenover die huurboarden. Maar na een half uurke was ik er mee weg. Ging redelijk goed, geen spijt van men aankoop. Northwave freedom boots bevallen ook zeer goed, lekker soft en heel comfortabel.....
frederikc
Mountainbiker

Post by frederikc »

thomasmb wrote:
Michilio wrote:

Grtz
Juuuw Thomas,

Wat heb je op het oog?
Cho ik dacht aan een imperium , serieus scherpe prijzen nu voor die plankskes omdat ze met " oude stock " zitten.
In Peer heb ik een forum opt oog , maar deze kost wel 200€ meer dan de imperium waar da'k aan dacht. En k'zou graag wa meer geld uit geven aan men botten.

je board zal zeker niet te kort zijn, een "kleinere" freestyle board is beter bij beginners aangezien deze makkelijker te besturen zijn en freestyleboards zijn flexibeler en dus ook meer vergevingsgezinder zijn bij beginnersfoutjes.

eens je gevorderd bent kun je bij een 150cm blijven als je je prioriteit in het funpark legt en niet echt intresse hebt om op snelheid te gaan op pistes.
indien ook intresse voor op de pistes zou ik gaan voor 1 tussen de 155-160.

bij enkel intresse voor pistes en diepsneeuw een freeride board van 155-160

als je zowel intresse hebt in zowel funpark, piste en diepsneeuw zou ik voor een allmountainboard gaan en zien waar je intresse net iet meer ligt
iet meer voor freestyle zou ik een iets soepeldere nemen van 155, iet meer piste en diepsneeuw zou ik voor een stijvere gaan van 160

kwa kwaliteit is imperium zeker een goed merk,
ik zou zegge ga ervoor
ikzelf heb de diossa (de freeride-versie) een pracht van een freeride-board, maar niet geschikt voor beginners of freestylers door de hoge stijfheid

zien voor betere boots is een must,
maar ga zeker niet direct voor de duurste maar probeer alle boots die ze hebben (goedkoop en duurder) en zeg ook hoe gevorderd je bent en welk type snowboarden jij het liefste doet (freeride, piste, freestyle)
dit is het belangrijkste onderdeel van je uitrusting,
met het beste board en bindingen ben je niets als je boots enorm veel zeer doen of erg ongemakkelijk zitten

alvast veel plezier gewenst op je board
greetz
frederikc
Vintage
Mountainbiker

Post by Vintage »

frederikc wrote:
thomasmb wrote:
Michilio wrote: Juuuw Thomas,

Wat heb je op het oog?

je board zal zeker niet te kort zijn, een "kleinere" freestyle board is beter bij beginners aangezien deze makkelijker te besturen zijn en freestyleboards zijn flexibeler en dus ook meer vergevingsgezinder zijn bij beginnersfoutjes.

eens je gevorderd bent kun je bij een 150cm blijven als je je prioriteit in het funpark legt en niet echt intresse hebt om op snelheid te gaan op pistes.
indien ook intresse voor op de pistes zou ik gaan voor 1 tussen de 155-160.
als je zowel intresse hebt in zowel funpark, piste en diepsneeuw zou ik voor een allmountainboard gaan en zien waar je intresse net iet meer ligt
iet meer voor freestyle zou ik een iets soepeldere nemen van 155, iet meer piste en diepsneeuw zou ik voor een stijvere gaan van 160

kwa kwaliteit is imperium zeker een goed merk,
ik zou zegge ga ervoor
ikzelf heb de diossa (de freeride-versie) een pracht van een freeride-board, maar niet geschikt voor beginners of freestylers door de hoge stijfheid

zien voor betere boots is een must,
maar ga zeker niet direct voor de duurste maar probeer alle boots die ze hebben (goedkoop en duurder) en zeg ook hoe gevorderd je bent en welk type snowboarden jij het liefste doet (freeride, piste, freestyle)
dit is het belangrijkste onderdeel van je uitrusting,
met het beste board en bindingen ben je niets als je boots enorm veel zeer doen of erg ongemakkelijk zitten

alvast veel plezier gewenst op je board
greetz
frederikc
Je uitleg klopt wel niet echt he (zie vetgedrukt)... :-)

Laten we het zo zeggen Thomas:
Freestyle: 150-151
Freeride: 158- 159
All mountain: 155- 156

Gezien U lengte is dat zeker goe!
En zoals Frederikc zegt => Als beginner is een klein freestyleboard ideaal!

http://www.snowboardlengthcalculator.com/
Hier kan je de lengte van je snowboard berekenen dmv je gewicht, lengte en capaciteit in te geven. Klopt wel ongeveer.

Veel succes met de zoektocht!!!!

P.s. En frederikc dat is je verbeterde is gewoon om thomas niet op het foute spoor te zetten bij aankoop van zijn board. Want het gaat trouwens gewoon om een vergissing van jouw kant denk ik.
Tom
Mountainbiker

Post by Tom »

Wat reclame maken voor buurman :

http://users.telenet.be/numero13/

The place to be voor skaters/boarders.
KoRn
Mountainbiker

Post by KoRn »

Grtz
ik heb zelf ook een heel klein board, 1.48 of 1.58 of zoiets voor mijn 1m92, vreemd voor velen maar ik vind dat fijner
greenie
Mountainbiker

Post by greenie »

frederikc wrote:
bij enkel interesse voor freeride en diepsneeuw, ga voor een Swell Panik swallowtail vanaf 175, een Dupraz of een Clone Ind Toltèque..

:lol:
Post Reply