Banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
Luc
Mountainbiker

Post by Luc »

Omdat beide wielen/banden een totaal andere functie te vervullen hebben vind ik het eigenlijk eerder vreemd om twee dezelfde banden te gebruiken. #-o
Bij mij persoonlijk zal je zeer zelden dezelfde voor als achterband aantreffen.

Luc,
GoGuGo
Mountainbiker

Banden??Dewelke?

Post by GoGuGo »

Kan er me iemand helpen met de banden keuze en de dikte van die band, ik weeg 67kg en heb me laten vertellen dat een 2.0 te breed is voor mij. #-o
Quadrifoglio
Mountainbiker

Post by Quadrifoglio »

Interessante redenering. :roll:

Mischien nog even vermelden
  • UST of niet
  • gebruik: straat, rots, modder, allround
  • betrouwbaar vs lichtgewicht
De zoekfunctie kan je tevens ook al heel wat info over banden bieden.
Flip FSR
Mountainbiker

Re: Banden??Dewelke?

Post by Flip FSR »

spinner wrote:Kan er me iemand helpen met de banden keuze en de dikte van die band, ik weeg 67kg en heb me laten vertellen dat een 2.0 te breed is voor mij. #-o
Hoezo te breed? Kan die niet tussen je benen door of zo...??? :roll: :P
Of die band nu 1.9 - 2.0 of 2.1 is maakt echt niet zoveel uit hoor.
Tenzij je wedstrijden rijdt misschien... :wink:
mario
Mountainbiker

Post by mario »

Heb voor de pythons gekozen, mag m'n bike straks gaan ophalen. Zal ze zaterdag eens testen op de fronttoertocht in ieper...

Allen bedankt voor de goede raad [-o<
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Manitou! wrote:
kamikaze wrote:Die Jimmy is toch niet echt all round te noemen ?
De rolweerstand is, dacht ik, vrij hoog op droge ondergrond en zeker op asfalt.

Heb dinsdag nog een korte klimtraining gedaan op de baan en bij de afdaling ging de Skinny Jimmy vooraan, spontaan de weg af. Zonder remmen, verloor hij alle grip in een snelle asfaltbocht. Een gewone Jimmy zal misschien beter zijn op dat vlak, maar de wijze dat ik daar bijna onderuit ging, heeft mij doen besluiten die Skinny Jimmy nooit meer vooraan te monteren.

Staat nu terug de Excavader op die dit perfect aankan, en zeker zo goed is in modder, zelfs beter. Om over rolweerstand nog maar te zwijgen.

Misschien ben ik te hevig in de bochten of stuur ik superslecht, maar ik hoef ze niet meer. Louter persoonlijke mening he.
asfalt noem ik nu niet echt mtb
ik spreek van oa ofroad in ardennen en vogeen daar kun je met een excavader niet veel mee doen vee lte weinig grip vind ik
vind de rolweerstand van een jimmy nog goed mee vallen zeker als je de grip bekijkt in het terrein
dan neem ik die ietsje hoger rolweerstand er wel bij
ik voel me liever iets veiliger in het bos dan iets rapper vooruit te gaan op asfalt
Euh, die Excavader geeft bangelijk veel grip.
Ik zou zeggen, probeer hem maar eens. Dat is echt een onderwaardeerde band. Op eender welke ondergrond, goeie grip en lage rolweerstand. Heb er niks dan lof voor.

Mijn copain die laatste een Cube LTD 1 kocht, heeft zijn Fast Freds aan de haak hangen, gezien te weinig grip als je iets of wat nat terrein tegenkomt. Kan je dus niet allround noemen.
Guest

Post by Guest »

excavader heb ik al eens uitgetest
en nopes van het ogenblik dat die begint uit te breken krijg je uwe fiets bijna neit meer onder controle
geef mij maar de jimmy's dan
en zeker bij iets meer modder zijn die een heel stuk beter dan de excavader
vind dat die gewoon te weinig grip hebben bij drooog terrein ok maar mij wat vochtig terrein (modder, mos enzo) komen die bij mij te kort
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

Ikzelf ben super content van mijne Black Jack 2.25, normal = +/- 120gr zwaarder dan de light, maar veel sterkere flanken (dus geen light).
Bij zware modder stuurt hij wa moeilijk (fiets rijdt nie waar dat gij wilt [-X )
al 2450 km :bounce: , amper slijtage , nog nie lek gereden \:D/ en bollen zeer goed op asfalt.
greetz
fieldbiker
Mountainbiker

Post by fieldbiker »

Heb vorig weekend ook Pythons gestoken en uitgetest in Pont-Ligneuville.
Goed rijgedrag, goeie grip in de bochten ... nu nog de slijtage bekijken binnen enkele maanden.

Fieldbiker
crosserke
Mountainbiker

Post by crosserke »

Ik ben zelf ook enorm tevreden over de jimmy's. Ik heb eerst met de big jim gereden maar die was toch wel te breed voor xc. Die jimmy's hebben ongelooflijk veel grip op het terrein en op asfalt valt de rolweerstand heel goed mee. Die fast fred banden bollen natuurlijk beter op asfalt maar laten snel hun limieten zien in het terrein (doortrappen bij steile hellingen, stenen, wortels, enz.), zeker wanneer er nattigheid bij komt kijken.

Zeker nu de Jimmy voor een behoorlijk prijsje te krijgen is zou ik niet twijfelen.
Post Reply