Di 29/12/2009 Sijsele / Damme

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
birdy1979
Mountainbiker

Post by birdy1979 »

Er zaten enkele mooie stukken off-road tussen en aan het eerste stuk aan de vaart ben ik er zelfs 2 keer in geslaagd om op de grond te gaan liggen.
Voor deze stukken moest je dan (zoals het voorzien was) wel de asfalt verlaten, zij die op het asfalt bleven [-X .

Ik vond de bevoorrading dik inorde, en de soep was zeer lekker.
Alleen wat weinig plaats om af te spuiten (maar wel genoeg druk =D> )
Moest nog met de fiets naar huis dus de douches heb ik niet gebruikt.
Achteraf nog nen lekkeren boterham.

Ik had ook niet zoveel van deze rit verwacht maar vond hem zeer leuk.
Ver boven mijn verwachtingen.
Tot volgend jaar. :bounce:
Atlintis
Mountainbiker

Post by Atlintis »

Vanmiddag rond 13.30 gestart, het was inderdaad een leuke tocht. Degenen die vanochtend gestart waren, misten wel het aspect van de (soms vele en grote) modderpartijen waarschijnlijk.

Volgend jaar doe ik alleszins weer mee.
TheAbolone
Mountainbiker

Post by TheAbolone »

kevin87 wrote:vond de rit ook oke.
Mocht wel nog een stukje meer off-road zijn maar er zaten wel leuke stukken bij.

Aan diegene die op de weg reden=> koop een goeie KOERSFIETS :wink:
Mountainbike is volgens mij de best berijdbare route, en niet de vuilste route kiezen
kinse
Mountainbiker

Post by kinse »

jammer, moeten passen wegens zere keel en snotvalling #-o
birdy1979
Mountainbiker

Post by birdy1979 »

TheAbolone wrote:
kevin87 wrote:vond de rit ook oke.
Mocht wel nog een stukje meer off-road zijn maar er zaten wel leuke stukken bij.

Aan diegene die op de weg reden=> koop een goeie KOERSFIETS :wink:
Mountainbike is volgens mij de best berijdbare route, en niet de vuilste route kiezen
idd de beste route, maar als er duidelijk staat dat het stuk over het terein naast de baan gaat moet je niet op de rijbaan gaan rijden (alé dat is wat ik ervan denk). [-X
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

Vanochtend in Sijsele de laatste alcoholresten van Diegem er gaan uitzweten, in een leuke, en voor mij verrassende tocht. De inschrijvingsplaats was me alleszins bekend, maar van de rit zelf waren er weinig stukken die 'k me herinnerde.
Wat gesukkeld aan de splitsingen, maar uiteindelijk toch vlot de 45 km afgebold, op een heel goed berijdbaar parcours. Leuk stuur- en glijwerk langs en tussen de vaarten, maar idd. soms wat eentonig als het gewoon lange vlakke rechte stukken waren, op een metertje naast de berijdbare weg.
De bevoorrading - een sportdrankske en 'de klassieker op de MTB-toertochten' nl. een schelleke zoetekoeke, in een verwarmd lokaal met zitplaatsen (!) was oké, net als de bepijling.
Net voor de regen terug binnen geraakt, na een toch wel bijzonder geslaagd tochtje.
Morgenochtend nog een poging in Gits, om daarna 's middags vlug naar Bredene te crossen, om e rhet jaar passend af te sluiten op de cyclocross-happening aldaar. :drunk: :drunk:
BeeVee
Mountainbiker

Post by BeeVee »

Wegens professionele redenen kan ik niet aanwezig zijn op de SADEF-rit te GITS vandaag :cry: , dus gisteren dan maar eens de beentjes gestrekt te Sijsele.

't Was al enkele jaren geleden dat we (samen met Target) nog eens de rit reden te Sijsele. Wat mij betreft is dit geen superrit met een parcours om u tegen te zeggen, maar wat de streek aanbiedt, wordt gebruikt. Dit blijft een leuk ritje O:).

Bevoorrading was OK, maar ook niet meer. Aquarius en lekkere soep, 'zoetekoeke' en stukjes chocolade; daar bleef het dan ook bij, maar ... voldoende. Ge hoort me zekers niet klagen [-X .

Wat de bepijling betreft, vond ik - niettegenstaande andere meningen op het forum - deze zeker niet altijd even duidelijk, of voldoende zichtbaar geplaatst :-? . Hier kan er zeker aan gewerkt worden voor volgend jaar.
Herder Alex²
Mountainbiker
Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Post by Herder Alex² »

Elke ervaren mtb'er weet dat je in deze streek toegevingen moet doen op gebied van off-roadtoestanden. Stond er niet op de parcoursbeschrijving dat er 18.2 km verhard in zat op de 45 km ? :wink: Enkel de single-trackstroken naast de diverse vaarten vond ik mountainbikewaardig te noemen, omdat ze kronkelden, op en neer gingen, technisch om niet in de putten te geraken, en glibberig door de ontdooiing en de regen. En dan waren er bikers die braafjes op asfalt reden #-o Die misten dus in mijn ogen het beste van de rit :-D
Bepijling was redelijk tot goed, niet altijd even consequent, soms rechts soms links van de weg. De roze fluopijltjes vielen wel goed op. De splitsingaanduidingen OK. Kon 1 maal beter. Zo kwamen we aan een gevaarlijk kruispunt met een splitsing zonder km-aanduiding. Pas als we overgestoken waren, zagen we dat we op de 35 km zaten, dus retour, weer het gevaarlijk kruispunt over om aan te pikken op de 45.
Wel goede aanduidingen van gevaarlijke punten.
De omgeving is mooi, met passages langs grote middeleeuws uitziende boerderijen, kasteeltjes, een abdij en natuurlijk het prachtige Damme en de diverse dreven door de bossen en de vaarten.
Ondertussen was het beginnen regenen... De redelijk late bevoorrading (na 28 km) was gelukkig een warmteopkikker. In een warme voetbalkantine konden we genieten van een lekkere (curry?)soep. Voor de rest was er enkel peperkoek en chocolade om de maag wat te vullen... Gelukkig was er ook de lekkere boterham bij aankomst. Dit alles heeft 2€ gekost, we mogen dus niet klagen :-D
Ook leuk om doen in koude modderige omstandigheden is het wisselen van een platte band :-D . Juist, we staken een "nieuwe" band, om dan te merken dat ie ook kapot was, en we weer een andere moesten steken...
Besluit: niet super, maar wel leuk winterritje.

Als iemand de gekuiste rit op GPS wilt, mag me mailen.
DonFre
Mountainbiker

Post by DonFre »

berendrieske wrote:
DonFre wrote:
Scale wrote:Zijn er nog die starten tss 12u30 en 13u ..?? of zal ik het parcour voor mij alleen hebben...?? :lol:
Geen geluk man, wij starten normaal rond 12u30 :-)
ze waren op twee handen te tellen, diegene die na 12.00u zijn vertrokken
Was daardoor echt zalig rijden, alleen heeft het vanaf dat moment slechts 5' niet geregend, en da was toen we in de bevoorrading stonden #-o ... Langs de vaart toch een enkeling zien passeren op de weg, terwijl de single ernaast voor een mountainbiker toch veel aantrekkelijker is... Ik vond dit een goeie 45km, no more no less.
Bartolo
Mountainbiker

Post by Bartolo »

Mooie rit! =D>
Heb er van genoten.
Volgend jaar zien mij zeker terug!
Goede douches(lekker warm) en kleedruimtes.
Pas terug in de schemerdonker,
volgend jaar vertrek ik iets vroeger(of wat rapper rijden :lol: )[/url][/quote]
Post Reply