schijfremmen piepen
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- pulponarcotico
- Mountainbiker
Post by pulponarcotico »
heel veel problemen met remmen (lawaai, remkracht, vibreren enz ...) zijn op te lossen met efkes te ontuchten...
- pulponarcotico
- Mountainbiker
Post by pulponarcotico »
Lieze wrote:Gij zet aan tot ontucht gijpulponarcotico wrote:heel veel problemen met remmen (lawaai, remkracht, vibreren enz ...) zijn op te lossen met efkes te ontuchten...
heb meer dan een half jaar problemen gehad met piepende (understatement : klonk meer als een remmende vrachtwagen ) en slecht werkende schijfremmen (paar keer uit de bocht gevlogen tijdens een afdaling in Ardennen).
Heb vanalles getest : verschillende soorten rem blokken, blokken ontvetten en opschuren, kopervet , schijf vervangen , ontluchten, bleeden ... niets hielp.
Heb enkele maanden terug mijn achter velg kapot gereden. Heb de velg laten vervangen en volgens de fietsboer zat er ook speling op de achternaaf (normale slijtage). Stukje vervangen in de naaf, speling weg. Wiel terug goed op spanning gebracht met nieuwe velg en voila : al 2 maanden geruisloze, perfect werkende schijfremmen.
Dus als je last hebt van lawaaierige en niet optimaal werkende schijfremmen, kijk dan de spaak spanning en de speling op de naaf eens na.
Shimano Deore LX schijf remmen.
Heb vanalles getest : verschillende soorten rem blokken, blokken ontvetten en opschuren, kopervet , schijf vervangen , ontluchten, bleeden ... niets hielp.
Heb enkele maanden terug mijn achter velg kapot gereden. Heb de velg laten vervangen en volgens de fietsboer zat er ook speling op de achternaaf (normale slijtage). Stukje vervangen in de naaf, speling weg. Wiel terug goed op spanning gebracht met nieuwe velg en voila : al 2 maanden geruisloze, perfect werkende schijfremmen.
Dus als je last hebt van lawaaierige en niet optimaal werkende schijfremmen, kijk dan de spaak spanning en de speling op de naaf eens na.
Shimano Deore LX schijf remmen.