schijfremmen piepen

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
pulponarcotico
Mountainbiker

Post by pulponarcotico »

heel veel problemen met remmen (lawaai, remkracht, vibreren enz ...) zijn op te lossen met efkes te ontuchten...
Lieze
Mountainbiker

Post by Lieze »

pulponarcotico wrote:heel veel problemen met remmen (lawaai, remkracht, vibreren enz ...) zijn op te lossen met efkes te ontuchten...
Gij zet aan tot ontucht gij :lol:
pulponarcotico
Mountainbiker

Post by pulponarcotico »

Lieze wrote:
pulponarcotico wrote:heel veel problemen met remmen (lawaai, remkracht, vibreren enz ...) zijn op te lossen met efkes te ontuchten...
Gij zet aan tot ontucht gij :lol:
:off: :wink:
c3po
Mountainbiker

Post by c3po »

heb meer dan een half jaar problemen gehad met piepende (understatement : klonk meer als een remmende vrachtwagen ) en slecht werkende schijfremmen (paar keer uit de bocht gevlogen tijdens een afdaling in Ardennen).
Heb vanalles getest : verschillende soorten rem blokken, blokken ontvetten en opschuren, kopervet , schijf vervangen , ontluchten, bleeden ... niets hielp.

Heb enkele maanden terug mijn achter velg kapot gereden. Heb de velg laten vervangen en volgens de fietsboer zat er ook speling op de achternaaf (normale slijtage). Stukje vervangen in de naaf, speling weg. Wiel terug goed op spanning gebracht met nieuwe velg en voila : al 2 maanden geruisloze, perfect werkende schijfremmen.

Dus als je last hebt van lawaaierige en niet optimaal werkende schijfremmen, kijk dan de spaak spanning en de speling op de naaf eens na.

Shimano Deore LX schijf remmen.
Project
Mountainbiker
Location: Ridley crossbow -- Trek madone 4.5 --Cube ltd pro 29"

Post by Project »

waarschijnlijk olie op je disc zelf. Probeer met een doekje met wat white spirit over je disc te wrijven,

dan zou het ok moeten zijn !
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

Project wrote:waarschijnlijk olie op je disc zelf. Probeer met een doekje met wat white spirit over je disc te wrijven,

dan zou het ok moeten zijn !
geen white spirit want die geeft ook een ietwat vettige laag af, thinner is beter dan of in een sopke van dreft en goed afdrogen dan.

MaC'Red 8)
Post Reply