Dat moest er van komen ?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

kawa wrote:
Ik blijf erbij, een fietser hoort op het fietspad.
Ik sluit me hierbij aan. Maar ... je moet toegeven dat sommige fietspaden veel gevaarlijker zijn dan de normale baan. Ik kan een paar foto's nemen op mijn volgende rit waar je aardig kan van opkijken. Als ik daar die paar km op de baan fiets, is het een pak minder gevaarlijk.

Vandaar dat ik gra richting Nederland ga, want daar liggen schitterende fietspaden. Het zijn bijna halve autostrades. Maar ik de dorpskern moet de snelheid er dan even uit. Dat neem ik er des te graag bij. En je merkt ook direct als je ons kikkerlandje terug in fietst. Een fietspad is hier meestal een gekleurde strook afgescheiden door een streep. "veilig hoor".
Foxy
Mountainbiker

Post by Foxy »

Blijven jullie op het fietspad die rond een klein rondpunt ligt en waardoor je eigenlijk serieus in de remmen moet? En dan heb ik het over een moment waar er geen auto's oprijden natuurlijk. Dan rijd ik toch rechtdoor hoor...
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

matthias d wrote:Blijven jullie op het fietspad die rond een klein rondpunt ligt en waardoor je eigenlijk serieus in de remmen moet? En dan heb ik het over een moment waar er geen auto's oprijden natuurlijk. Dan rijd ik toch rechtdoor hoor...
Heel eerlijk? Ik rij rechtdoor. En soms is dat veel veiliger dan op het rondpunt.
Dat men soms afgeeft om wielertoeristen of dikke banden bikers kan ik best begrijpen. Maar als ik soms zie wat sommige automobilisten allemaal mogen doen ....

#-o
RockShark
Kerstman

Post by RockShark »

Ik ook. Al teveel tegengekomen dat auto's u wel zien rijden, maar toch zonder pinkers voor uw neus inslaan, u niet zien rijden,... Liever pal in het midden, moeten ze achter mij blijven.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

i-Mac wrote:
kawa wrote:
Ik sluit me hierbij aan. Maar ...
Sorry, maar voor mij telt geen maar...
Ik rij altijd op het fietspad, ook al ligt het er slecht bij.

Ik kan me serieus opwinden als er weer eens ene met zijn auto (en de gebruikelijke 4 pinkers) op het fietspad staat te bellen of weet ik veel wat..
Ben dan ook van mening dat ik van hun rijstroken moet blijven.

Iedereen doet natuurlijk waar hij/zij zin in heeft, maar voor mij hebben de fietspaden een nut.
Spijt komt altijd te laat, en als je dan op de weg wordt aangereden omdat je je banden wil sparen.... #-o
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

i-Mac wrote: Maar als ik soms zie wat sommige automobilisten allemaal mogen doen ....
Straatje zonder eind....

:wink:
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

i-Mac wrote:
kawa wrote:
Ik sluit me hierbij aan. Maar ... je moet toegeven dat sommige fietspaden veel gevaarlijker zijn dan de normale baan.
Hier sluit ik me ook bij aan.Als er een wagen uit een zijstraat komt,waar stoppen die dan?
Voor het fietspad?Nee,op't fietspad!En dan heb je je remmen al serieus moeten dichtgooien.
En gaan ze terug achteruit als ze je zien komen?
Mss...en ondertussen een lelijke smoel trekken en stomme gebaren maken.
Of anders teken doen van ik had u ni gezien.Nee,als ze niet eens kijken kunnen ze u niet zien.
Op sommige plaatsen kun echt wel beter op de baan rijden.Ja,voor je eigen veiligheid.
Gelukkig zit ik veel meer op de mtb.
kawa wrote:Straatje zonder eind...
Ja,'t is een straatje zonder eind met véél gevaarlijke fietspaden. :wink:
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Sandcrawler wrote: Hier sluit ik me ook bij aan.Als er een wagen uit een zijstraat komt,waar stoppen die dan?
Voor het fietspad?Nee,op't fietspad!En dan heb je je remmen al serieus moeten dichtgooien.
En gaan ze terug achteruit als ze je zien komen?
Ik weet goed genoeg dat er veel gevaren zijn op de weg, maar het is niet omdat automobilisten fouten maken dat jij zomaar op de weg mag rijden omdat jij vindt dat dat veiliger is op dat moment.
Ik passeer ook regelmatig zo'n punt, onder een brug door en dan onmiddellijk twee afritten die op de hoofdweg uitkomen. Ik weet dat, dus ik hou op dat punt al in, dikwijls al een auto op het fietspad weten stoppen.

Rij op autoluwe wegen, dan heb je dat niet. En anders opletten he, defensief rijden. Dat is iets dat elke zwakke weggebruiker moet doen.
Ik weet niet of je met de motor rijdt? Dan kom je ook wat tegen hoor.
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

kawa wrote:
Rij op autoluwe wegen, dan heb je dat niet. En anders opletten he, defensief rijden. Dat is iets dat elke zwakke weggebruiker moet doen.
Ik weet niet of je met de motor rijdt?
Dat doe ik kawa,ik heb eerder al gepost dat ik één fietspad niet gebruik (wegens lekke banden(gegarandeerd))
Ik wou enkel aantonen hoe de werkelijkheid in elkaar zit.
Dankzij de moto (20 jaar geleden)heb ik een flink litteken op m'n kin waar ik zelf ook niks aan kon doen.
't Zelfde verhaaltje 'sorry ik had je niet gezien'.
Post Reply