Za 21/11/2009 Deerlijk

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Gisteren genoten van een rustig ritje.
Was ook niet moeilijk, bijna 30 aan de kant gestaan met lekke banden #-o
Ik had de zone langs het kanaal in Moen veel zwaarder verwacht.
Een verrassende ritje welke ik volgend jaar ook op de lijst ga zetten =D>
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Gisteren ook met Ivan deze leuke rit gereden. Na de eerste doortocht in de Gavers vroeg ik me af waarom ze de andere kant niet aandeden :-? ...op het einde kreeg ik een antwoord. Ik vond de opsplitsing dan ook heel geslaagd: beginnen en eindigen met de Gavers. =D> =D> Ook de passage in Moen vond ik zeer goed. Toen ik bij de bevoorradingen passeerde was er nog een groot aanbod. De bepijling was zeer goed. Enig negatief punt? De afspuitplaats, maar na het nuttigen van een paar Christmaslefkes moesten we ook daar niet meer wachten. Een rit in eigen streek die zeker de moeite was. Bedankt en tot volgend jaar. =D> =D> =D>
Last edited by Fritsie on Sun 22 Nov 2009 22:31, edited 1 time in total.
trekske8500
Mountainbiker

Deerlijk, 21/11/2009, 52km

Post by trekske8500 »

Mooi parcours.
In de basislus van 33km was de 2de maal het Provinciaal Domein 'De Gavers' top! Op die opeenvolgende heuveltjes, waande ik me eventjes in Ruddervoorde op het Super Prestige Parcours.
Enkele goede off-road hellingen geprogrammeerd: Keiberg, en in de omgeving van die molen tussen Moen en Zwevegem, waar een keuzemogelijkheid werd aangeboden.
Op een aantal punten was het wel opletten, niet voor het verkeer, doch wel voor een hindernis met risico's (steile afdaling naar de vaart met op het einde een bocht van 90° i/d modder; steil oprijden naar jaagpad toe, met een boomstronk juist aan het einde van die helling).
Dat er een onberijdbare strook in zat naast de vaart in Moen, is te onthouden voor De Steenbakkers, die binnen enkele weken hun toertocht plannen.
Het was een leuke rit, waarbij tegen de middag de zon overvloedig scheen.
cowboy peter
Mountainbiker

Re: Deerlijk, 21/11/2009, 52km

Post by cowboy peter »

zaterdagmorgen ben ik voor het eerst deze tocht komen verkennen.
Zeer sterke passage door de gavers zowel in het doorgaan als het terugkeren (blijkbaar worden de regels daar soepeler?!). De afstand tussen de Gavers en de bevoorrading was dan weer van minder offroad voorzien.
De extra lus richting Moen, kon mij maar matig bekoren. (Misschien hadden de vele stops een negatief effect op mijn beoordeling).In ieder geval was de tocht veel minder lastig dan ik verwacht had

trekske8500 wrote: hindernis met risico's (steile afdaling naar de vaart met op het einde een bocht van 90° i/d modder; steil oprijden naar jaagpad toe, met een boomstronk juist aan het einde van die helling).
Dat er een onberijdbare strook in zat naast de vaart in Moen, is te onthouden voor De Steenbakkers, die binnen enkele weken hun toertocht plannen.
Deze punten zijn zeker te onthouden voor de steenbakkers: nog meer van dadde , vooral dan die afdalingen. En onberijdbaar [-X . Moeilijk, en glibberig daar kan ik mee akkoord gaan. Eigenlijk was deze passage 't gemakkelijkst dwars door de diepe sporen, maar dan was je wel flink nat :lol:
Trouwens op diene talud naast het water ,daar valt toch zeker meer dan een kilometer singeltrack uit te halen. :drunk: =P~ Een gratis tip voor de steenbakkers.
plummecrosser
Mountainbiker

Post by plummecrosser »

kan me er iemand zeggen hoeveel km juist de grote toer was
max_brutus
Mountainbiker

Post by max_brutus »

goede organisatie en gevarieerde tocht. goed weer zat er natuurlijk ook voor veel tussen. minpunt was echter de afspuitplaats (gemiddeld half uur wachttijd)
katrien20
Mountainbiker

Post by katrien20 »

plummecrosser wrote:kan me er iemand zeggen hoeveel km juist de grote toer was
Ik had er 54.1. :wink:

Proficiat aan de organisatie, want het was genieten van begin tot einde. :drunk:
Rutten
Mountainbiker

Post by Rutten »

smokey_fluppe wrote:VRAAG AAN DE ORGANISATIE !!!!!

waar kunnen we de fotos zien die er werden getrokn??
Niemand enig idee???

Bye the way > prachtig tochtje, en idd enig minpuntje was de wachttijd bij de afspuitstand.
Senha
Mountainbiker

Post by Senha »

Aan alle deelnemers van de VTT- K.S.V.Deerlijk meubelen-Gaverzicht zeggen wij dank voor hun deelname. Verleden jaar passeerden er 747 de inschrijvingstafel wat toen een groot succes werd genoemd. Dit jaar op 21 november 2009 hadden we maar liefst 1228 deelnemers. Het centrum van Deerlijk in de omgeving van het Sportcentrum werd overspoeld door de talrijke wagens die op zoek waren naar een plaatsje om hun transportmiddel kwijt te raken. Parkeersproblemen dus- maar moeilijk op te lossen. #-o De mensen aan de dubbele bevoorrading hadden meer dan hun handen vol en we geven toe dat de starters in de late namiddag niet meer genoten van het uitgebreid buffet wat wel het geval was in de voormiddag. Een minpuntje was de afspuitinstallatie (te weinig aansluitingen) maar in de toekomst zal er aan gewerkt en opgelost worden. We leren althans uit onze minpuntjes en hopen jullie volgend jaar terug te zien. =D> =D> =D> =D> =D>
casper
Mountainbiker

Post by casper »

Zaterdagnamiddag samen met m'n zoontje aangezet voor de kids-tocht.
Man, zo'n weertje : op 20 nov kunnen biken in korte broek en korte mouwkes !!!!!!!!!
Mooi toerke rond de gavers gedaan ; eerst de ene kant, eenmaal het keerpunt bereikt aan Motocity terug naar de Gavers om de andere kant aan te doen !
We hebben ons alletwee goe geamuseerd .............
En van lange wachttijden aan de afspuit hadden wij geen last :lol:

Gr,
Casper :-D
Post Reply