Zo 22/11/2009 Scherpenheuvel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Z.
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Post by Z. »

Deze tocht in Scherpenheuvel haalt naar mijn mening altijd het beste uit de streek. Daarom keer ik elk jaar weer.

lesson learned: if being sick for a week, then don't push your heartbeat to its max.

vanaf km 25 dikke koppijn beginnen krijgen en pijpke langzaam voelen leeglopen.

tja.
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Parkoers dik in orde. Bevoorrading was (toen ik er passeerde, ben zeer laat gestart) minimaal, maar ok.
Het vettigste stuk was de eerste 100 meter na de inschrijving, de rest lag gewoon perfect.

Maar wat was me dat een gedoe met die pijlen zeg ? Gele, blauwe, witte ...
Welke moest je nu eigenlijk volgen voor de 45 ? Normaal zijn dat toch gele, ik ben een paar keer teruggereden als ik geen gele meer zag, maar dan bleken we een andere kleur te moeten volgen, of niet ?
Soms hingen er verschillende kleuren samen, dan ineens weer maar 1 kleur.
Aan de bevoorrading was ook de splitsing, maar geen splitsingsbord
#-o vraag me af hoe dikwijls dat die mensen daar moeten zeggen hebben "de kleine is rechtdoor, de grote is de spoorweg over".
Trekkie 800
Mountainbiker
Location: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9

Post by Trekkie 800 »

Tof tochtje. Me weer goed geamuseerd. Een tip voor de vele wielrenners die 's winters op de MTB kruipen: als je RECHTS roept verwacht ik dat je ook rechts passeert en niet dat IK naar rechts moet zodat julie links kunnen passeren. Zo werkt dat bij ons niet !!!
Voor de rest alles perfect. Naast den Demer wel wat gladjes maar dat is dan weer meer uitdagend. Bij de laatste helling zijn er wel een paar doden gevallen denk ik. Klein beetje slijkerig, sterk vals plat bergop en dan nog een straffe wind tegen... Echt een sterke afsluiter. Waar stonden de meisjes met de Jegemaister ???
christiaan B
Mountainbiker

mtb scherpenheuvel 22/11/09

Post by christiaan B »

ik heb juist de grote toer gedaan van scherpenheuvel.. weet iemand op welke site de foto's staan? :D :roll:
Butch
Mountainbiker

Post by Butch »

Zeer mooi tochtje, met hier en daar toch pittige hellingkjes. Spijtig was het aan de bevoorrading nogal sober, geen bananen meer en het was toch eventjes wachten op de wafeltjes. Maar dit is maar een klein puntje van kritiek, het was op en top en net zoals vorig jaar zat wederom de laatste lange klim in het veld met de wind stevig op kop erin. Afzien, maar eens te meer voel je dan dat je die Leffe hebt verdiend!

Ik heb gemerkt dat er bij het technische stukje in het bos iemand foto's aant trekken was. Waar en wanneer kunnen we deze zien?

Groeten,

Fred
bulls68
Mountainbiker

Post by bulls68 »

Prachtige tocht. Veel single tracks, weinig asfalt. Goede bevoorrading en snelle inschrijving. Fietsparking OK (snelle service). Parking in overvloed.
Alleen 1 probleempje : onze maat had kettingpech in 't bos van Testelt. Tot op de weg gesukkeld en gebeld naar het noodnummer : een vriendelijke dame van de kantine nam op, "hallo met de kantine". Probleem uitgelegd. "Ogenblikje ik roep iemand". Snel iemand anders aan de lijn. Probleem opnieuw uitgelegd. Men kon niemand sturen want te ver (blijkbaar op uiterste punt). "Probeer naar de bevoorrading te rijden en we zullen u daar oppikken". OK, maar langs waar is de bevoorrading? Aan een huis aangebeld en een vriendelijke man heeft ons de kortste weg gewezen. Dan maar op het gemakske (want hij kon geen kracht meer zetten op zijn ketting, anders krak) tot in Scherpenheuvel gereden. Einde rit : 37 km. Jagermeisterke gedronken.
Enfin, om maar te zeggen dat de organisatie dik in orde was.
Alleen een tip voor volgend jaar : werk met zones en een goed draaiende noodcentrale.
=D>
koppigaard
Mountainbiker

Post by koppigaard »

Over de tocht, niets dan goeds. De bevoorrading vond ik maar niks, we hadden enkel nog keuze tussen wafels en wafels. Ik vind dat ook de allerlaatste vertrekker dezelfde keuze mag hebben als de vroegste vogel. Is dat dan zo moeilijk om te organiseren? De Weefberg lag er perfect bij, uitnodigend om beklommen te worden. Is, wat mij betreft, al een tijdje geleden. De enquete bij aanvang, schitterend idee, mocht zelfs nog wat uitgebreid worden. Worden de resultaten gepubliceerd?
Nu dat een Belg de eerste burger wordt in Europa, een samenvatting van deze TT in een haiku:
Scherpenheuvel straalt
Bikers massaal in gerij
Bart fietst zonder Lies
GlennD
Mountainbiker

Post by GlennD »

groeten aan de biker die een poging ondernam om in den Demer te rijden
turbotiger
Mountainbiker

Post by turbotiger »

mooie tocht,proficiat,
nu volgende keer enkel nog 1 kleur pijlen gebruiken en een iets minder spartaanse bevoorading en we zijn er... =D>
koppigaard
Mountainbiker

Post by koppigaard »

Ik weet niet of we het over dezelfde hebben maar in ons groepje was er iemand die besloot tot een knieval richting de heilige hagelandse rivier. Gelukkig heeft ie zich voortijdig bedacht. Het vervuilingscoëfficient van de Demer is daardoor binnen de Groene normen gebleven. We mogen in de toekomst dus zonder problemen langs de Demer blijven biken. Een ware geruststelling!
Post Reply