04/10/09 Genk

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
lol @ a bike
Mountainbiker

Post by lol @ a bike »

traxx wrote:word een druk en weekend voor mij zaterdag naar leopoldsburg en zondag naar genk. En maandag weer LO op school. #-o
idem voor mij #-o !!
Gaat een zwaar weekendje worden...
koga62
Mountainbiker

Post by koga62 »

Kameel^ wrote:in theorie is de terril wel verboden terrein denk ik :-D daar hebben ze deze zomer toch hier en daar verbodsbordjes voor fietsers in de grond geslagen.
Maar ik denk eerder dat de stad Genk dat doet om bij eventuele ongevallen de aansprakelijkheid van zich af te kunnen schuiven ofzo, want controle heb ik er nog nooit gezien
[-X Terril is nog prive terrein en de eigenaar heeft deze bordjes laten plaatsen,inrichters van TT over de terril dienen toelating te vragen om het terrein te betreden :-?
saiko
Test team

Post by saiko »

lol @ a bike wrote:
traxx wrote:word een druk en weekend voor mij zaterdag naar leopoldsburg en zondag naar genk. En maandag weer LO op school. #-o
idem voor mij #-o !!
Gaat een zwaar weekendje worden...
ongeveer hetzelfde hier, alleen geen LO op maandag.
Wel geen auto ter beschikking dus ik zal overal met de fiets naartoe moeten :)
Zaterdag 100 km verplaatsing + 40 km TT
Zaterdag 70 km verplaatsing + 40 km TT

Met andere woorden, zalig weekendje voor de boeg.
fluitketel
Mountainbiker

Post by fluitketel »

Normaal gezien zijn ik en mijn vrienddin (viooltjegwenda) met onze nieuwe(ondertussen al een maand oude) bikes ook daar.

Wordt ook onze 1ste TT, dus kben benieuwd
BASSMAN
Mountainbiker
Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17

Post by BASSMAN »

Heb ook veel goesting om zondag aanwezig te zijn.
Black Cube Rider
Mountainbiker

Post by Black Cube Rider »

Hey Fluitketel, jij was da toch die ook wel es mee wou gaan rijden in riemst.
Wij zijn zondag ook in Genk, vertrekken om 9.30u aan de start. :-D
Izirajder
Mountainbiker

Post by Izirajder »

Weet iemand of de terril van de GP Paulissen te Winterslag dezelfde is als de terril van de Ter Dolen toertocht te Helchteren ?
Jolyrodger
Mountainbiker

Post by Jolyrodger »

MR Pain wrote:Weet iemand of de terril van de GP Paulissen te Winterslag dezelfde is als de terril van de Ter Dolen toertocht te Helchteren ?
Bedoeld ge de toertocht??
Eerst en vooral is de GP R. Paulussen al voorbij. Als ge bedoeld dat die 2 organisaties op dezelfde mijnterril rijden, JA, maar het parcours is heel verschillend.
U vraag is mij niet echt duidelijk! :wink:
sportyboy
Mountainbiker

Post by sportyboy »

Voor wie de mijnterril van winterslag nog niet kent... gebruik de link hieronder voor een foto ervan.

http://www.facebook.com/photo.php?pid=6 ... 1429674356

Heb ik een keer getrokken de dag voor de GP Roel Paulussen

De moeilijkheid in het naarboven rijden zit erin dat ge meestal schuin langs de flank omhoog moet waardoor uw fiets de neiging heeft om achteraan naar beneden te schuiven waardoor ge wat moet overhellen om recht te blijven. De padjes zijn soms maar een 50cm breed waardoor ge niet te veel moet gaan zwalpen. Naar beneden hebt ge best een stel goei remmen en lef want niet iedereen durft hier naar beneden, zeker niet als ze er scherpe bochten inzetten. Ooit was ik ook beginner en ben toen in 3 keer naar boven gereden om op adem te komen, naar beneden lukt ook best als je niet te veel aarzelt, anders is't gedaan. Je kan op weg naar boven op enkele plaatsen rusten zonder in de weg te staan en je staat er op platte stukken zodat ge zelf niet wegglijd.
Ief
Mountainbiker

Post by Ief »

via google earth kan de terril ook goed zien. ;) of ga naar de site. gp roel paulissen. en klik op parcour.
Post Reply