Beste all-round banden winter

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
Canis Lupus
Mountainbiker

Post by Canis Lupus »

Zotte Marre wrote:
mitsy wrote:
Zotte Marre wrote: Dan ziet hij nog minder in zijn bos. Wat ben je nu met een "vergelijkende" test als je zelf geen referentiepunt hebt. Je kan blijven vergelijken, he
Zij :P
:oops: Sorry, en ik die dacht alleen mannen zich konden amuseren met forumzeveren... :wink:
Over een zeverquote gesproken! :lol:
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Canis Lupus wrote:
SusXT wrote:
rubber-12 wrote:Mountain Kings zijn stukken beter dan de NN's.
Grip iets beter, véél progressiever en betere modderafvoer.
Ik rij met niks anders meer vooraan.
Kost wel wat $$'s omdat ze zo snel slijten.

Achteraan hangt het af van de ondergrond.
Dat ze betere grip hebben vind ik zeker niet. Maar dat ze snel slijten, dat wel. 500km en bandje is half op.
Kan ik absoluut niet beamen. Doe al 750 km en ze zijn nog lang niet half op.
Dan zal ik een slechte reeks hebben. :-? Enkele Ardennenritjes en een 5tal keer mee in deze streek gereden. Ik leg ze weinig op omdat ik de NN veel beter vind. Ik koop ze alleszins nooit meer.
ikke met de fiets
Mountainbiker

Post by ikke met de fiets »

dus, als ikke het goed begrijp (ja, ik ben een "zij" :-D ) kan ik gewoon nen band kopen (uit de aanbevolen reeks) om hem te testen en dan volgend jaar nen anderen band kopen enz enz...
denk da'k dan begin met de NN ; blijkbaar de meest variante voor alle wegen & slijk.

hoe zit het dan met de breedte ?
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Dat is erg persoonlijk. Het hangt er ook van af op welk terrein je gaat rijden. Hoe breder, hoe meer grip. Wel opletten in de modder. Een brede band zakt er moeilijker door waardoor hij meer gaat glijden over de modder. Een smallere band (1.8) zakt er vlugger door en gaat meer grip bieden wanneer hij vastere ondergrond raakt. Dit is natuurlijk theorie. Verwacht in de praktijk niet dat je geweldige grip in modder gaat hebben.
Dikwijls wordt in ons Belgenland vooraan een iets bredere band genomen. Dan krijg je een 1.8 achteraan en een 2.1 vooraan. Op technisch terrein in de Ardennen zou ik een 2.1 achteraan en een 2.25 vooraan nemen. Maar zoals gezegd, 't is een persoonlijke keuze. Rij en ervaar zou ik zeggen :wink:
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

Ritchey Z Max Premonition, voor een 2.1 en achter 1.9
Combinatie waar je het ganse jaar mee kunt rijden en prima in winterse, modder omstandigheden.
Bollen daarbij ook heel goed op de gewone weg.
gamutter
Mountainbiker
Location: Epic S-w carb - Sjump S-w carb - Sjumper M4 - Roubaix Pro D-Ace

Post by gamutter »

Kijk iedereen heeft zijn voorkeur:
ikzelf heb Nobby Nic, Michelin AT, Michelin Mud voor natte of modderige toestanden en ben van allemaal niet ontevreden. De AT verslijt mijns inziens minder snel dan de NNic. En de mud gelijkt zeer goed op de AT (ik zou in vervolg geen mud apart meer kopen).

Iemand die pech heeft en snel een lek of scheur heeft met een band zal die mijden, maar de kans is groot dat het toeval is (wie weet precies hoe hij over rijdt keien) en hij eigenlijk meer krediet verdient.
Canis Lupus
Mountainbiker

Post by Canis Lupus »

jaro wrote:Ritchey Z Max Premonition, voor een 2.1 en achter 1.9
Combinatie waar je het ganse jaar mee kunt rijden en prima in winterse, modder omstandigheden.
Ik ben ook steeds benieuwd hoe die eruit zien, maar vind er geen op het net van zijaanzicht. Heb jij een fotootje of een url waar je de zijkant kan zien?

Alvast thx!
ikke met de fiets
Mountainbiker

Post by ikke met de fiets »

jaro wrote:Ritchey Z Max Premonition,
wa's da nu weer ? #-o
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

Canis Lupus wrote:
jaro wrote:Ritchey Z Max Premonition, voor een 2.1 en achter 1.9
Ik ben ook steeds benieuwd hoe die eruit zien, maar vind er geen op het net van zijaanzicht. Heb jij een fotootje of een url waar je de zijkant kan zien?

Alvast thx!
http://www.ritcheylogic.com/dimg/thm/t4 ... e9de64.jpg

Zal morgen eens enkele fotokes van de zijkant maken.
UltimaVez
Mountainbiker

Post by UltimaVez »

Ik ben ook aan het kijken voor een nieuw setje mudbanden voor het najaar/winter en heb mijn oog laten vallen op de Gato van Geax.

Nu kom ik op de Geax site de volgende types tegen:

TNT
UST
Foldable
Rigid

Kan iemand de verschillen en +/- punten even verduidelijken? Thx!
Post Reply