07/08/2009 (nachttocht) en 09/08/2009 Vlezenbeek

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
roeln
Mountainbiker

Post by roeln »

Nachttocht parcours was mooi.
Vooral die wiede met de witte bloemen aan beide kanten blijft me bij: dat waren precies sneeuwvlokken in 't schijnsel van mijn licht.
Toch vreemd dat er altijd personen zijn die in de pikkedonker zonder licht door 't veld rijden....

Pijltjes vond ik wat minder, waren moeilijk zichtbaar. Pijltjes van nachttochen gooik en asse zijn volledig reflecterend en dus veel makkelijker zichtbaar.

jammer dat ik zondag niet kan terugkomen
:cry:
wimpel
Mountainbiker

Post by wimpel »

Yepyep,
Twas weer letterlijk en figuurlijk "snok en de keet af" gisterenavond, kettingbreuk en 2 bladboutjes verloren op de soms beenharde en droge ondergrond. Toch nog een 21.7km/u gemiddeld gereden op dat bijna volledig duister parcours. Gezweet zoals een rund, gelachen als een clown en 100% genoten! Wij komen volgend jaar terug ;-) Tot dan!
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Voor de eerste keer sinds een paar jaar hier niet aanwezig, omdat ik toegezegd heb om Achouffe te gaan rijden. Volgend jaar sta ik hier wel terug!

Een mooie tocht die gewoon af en de beste passage uit de streek aandoet! Ze verdienen het om goed weer te hebben!
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Fleishbach bei Nacht!

Post by StrammerMax »

Samen met rubber-12 gisteren de nachttoer komen rijden. We zijn om 21.15 u vertrokken. Rubber had lampen bij waarmee heel Vlezenbeek in het licht baadde! Het parcours voor de bevoorrading was speciaal, maar in het donker niet evident. Die kaarsen gaven wel een speciale sfeer! Ook wat erna kwam, maar 'k zal het niet verklappen, was aan mij niet besteed. Ik had wat last met de versnellingen van m'n oude bike met gloednieuw kader. En stof heb ik ook gevreten! De pijltjes waren volgens mij toch vrij duidelijk van zodra je doorhad dat de breedst reflecterende strip de te volgen richting aangaf. We hebben misschien hooguit twee keren gemist, bijvoorbeeld in een steil stijgende straat waar je onderaan links het bos in moest! Het was leuk. Ook de après. Wij zijn tot 01.15 u blijven plakken. Ik was pas om 02.45 u thuis! :oops: Zondag komen wij terug voor de toertocht.
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

Dat was weer tof.

Vertrokken om 9:20, dus het parcours was voldoende duister om er een Nightride van te maken.
Prima parcours, niet te technisch behalve het leuke stukje voor de bevoorrading.
Prima bevooradingsplek : water mueslikoek en peperkoek, moest niet meer zijn
Pijltjes waren vrij goed zichtbaar. Hier en daar hadden er wat meer mogen staan. Dankzij mijn megaverlichting was het dan even rondschijnen om een reflectie van de pijltjes te vinden.

Tot volgend jaar !

Het viel me wel op dat er veel minder gepraat werd onderweg. Iedereen schrik in het donker?
didi69
Mountainbiker

Post by didi69 »

Kan er me iemand wat meer uitleg geven over de 60 of 90 km...Lonen deze de moeite om te rijden..Zwaar parcours?Vlak;beklimmingen,zware ondergrond etc
Ikzelf moet vanuit Gent komen...toch een verschillend startuur;vandaar mn vraag welke afstand de mooiste perspectieven heeft..
mongske
Mountainbiker

Post by mongske »

De 60 en 90 lopen grotendeels gelijk.
Op de 60km heb je 2 bevoorradingen, zowat 650hm.
De 90km biedt je 3 of 4 BV en telt meer dan 1000hm. De 30km meer lopen dan ook over Dworp, waar het tamelijk heuvelachtig is.
De ondergrond is momenteel kurkdroog, af en toe sleuven en steengruis waar je door moet, niet veel bos.
85% off-road.
Startuur is natuurlijk flexibel, al naargelang jouw snelheid, daarom hebben we de openingsuren van onze bevoorradingen ook op onze website gezet.
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Mongske,

Graag iets meer uitleg over her parcour van de 60km.
Wij zijn helemaal niet met de streek vertrouwd.

Bos, single-traks, boerewegels, hoogtemeters, fun- & technische passage's, veel grote rechte stukken of des te meer speelstukskes, ... ????.

Goede bevooradingen zijn leuk enzoverder, maar een perfect parcour maakt een tocht.
Dus graag een gedetailleerde parcourbeschrijving.

Thanks
den bisch
Mountainbiker

Post by den bisch »

Kom zeker af voor de 90km.Al een paar jaar mij goe geamuseerd
bij de mannen van hoebelbike.
Nelleke
Mountainbiker

Post by Nelleke »

Beste bikers,
Gisterenavond de nachthoebelbike gereden en het was weeral dik in orde.
Dat er gezeurd word over het gebruik van wegen die een week later door een andere organisatie word aangedaan vind ik flauw.Als biker maar ook ruiter uit de streek weet ik maar al te goed dat de streek geen gebrek heeft aan mooie tracks.Dit zou in Lennik wel een probleem kunnen worden indien ze daar doorgaan met het aanleggen van"steenslagautosrades"zoals o.a. achter de zwarte molen.
Morgen van de partij op de hoebelbike en volgende week met veel plezier in Lennik.
Post Reply