09/05/09 Averbode

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Stalen Worm
Mountainbiker

Post by Stalen Worm »

jammer dat de openbare wegen, bossen, etc niet alleen voor bikers zijn he...

#-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o
Nazgul
Mountainbiker
Location: TREK Superfly Elite 29", winterbike TREK X-Caliber 29""

Post by Nazgul »

Ik heb mij gisteren geamuseerd, en ja het parcour kon beter maar volgens mij heeft de organisatie getracht om iedereen ( en dus niet alleen de die-hard mtb-er) te laten proeven van mountainbike.

En als dat zo is dan is dat zeker gelukt, het was een tocht die iedereen aankon en alles zat erin, veldwegen, klimmen, singletracks.
Vooral na de laatste bv op de 60 heb ik mij toch goed geamuseerd in het bos met al dat draaien en keren.

De t-shirts waren enkel nog in xl te krijgen als ik vertrokken ben ( 10u) maar blijkbaar was men maar voorzien op enkele honderden deelnemers en niet op meer dan 1400.

Het is natuurlijk makkelijk om zo'n initiatief af te breken.
Eerst wordt er gezaagd en geklaagd dat mtb niet bekend is en blablabla.
Nu dat er werk wordt van gemaakt, ook al is het parcours voor sommige niet mtb waardig, wordt er even hard gezaagd en geklaagd.

Geef de organisatie de kans om te groeien door massaal aanwezig te zijn, geef opbouwende kritiek en niet enkel verwijten, dan heeft dit initiatief misschien kans op slagen.

enkel mijn idee hierover
Watje 63
Mountainbiker

Post by Watje 63 »

Ja het is nu wel voor de volle 100 % zeker , de groene maffia heeft de strijd gewonnen in deze streek . Heb aan de eerste bv vriendelijk gevraagd naar de keuze van het parcours , en als je dan als antwoord krijgt dat ze het schema liefst 6 (zes) keer hebben moeten veranderen , dan weet je het wel. Als een naam als Sven Nys geen deuren meer kan openen , tja ,dan kan je het als kleinere club wel helemaal schudden. Dan kan je nog zoveel goede wil aan de dag leggen als je wil , tegen de maffia kan je niet op . Het zal zover komen dat alle bossen worden omheind en alleen de vogeltjes er nog inkunnen. Aan de organisatie toch bedankt om het hele gebeuren op poten te zetten .
Ghostbiker Mrc
Mountainbiker

Post by Ghostbiker Mrc »

Nazgul wrote:Ik heb mij gisteren geamuseerd, en ja het parcour kon beter maar volgens mij heeft de organisatie getracht om iedereen ( en dus niet alleen de die-hard mtb-er) te laten proeven van mountainbike.

En als dat zo is dan is dat zeker gelukt, het was een tocht die iedereen aankon en alles zat erin, veldwegen, klimmen, singletracks.
Vooral na de laatste bv op de 60 heb ik mij toch goed geamuseerd in het bos met al dat draaien en keren.

De t-shirts waren enkel nog in xl te krijgen als ik vertrokken ben ( 10u) maar blijkbaar was men maar voorzien op enkele honderden deelnemers en niet op meer dan 1400.

Het is natuurlijk makkelijk om zo'n initiatief af te breken.
Eerst wordt er gezaagd en geklaagd dat mtb niet bekend is en blablabla.
Nu dat er werk wordt van gemaakt, ook al is het parcours voor sommige niet mtb waardig, wordt er even hard gezaagd en geklaagd.

Geef de organisatie de kans om te groeien door massaal aanwezig te zijn, geef opbouwende kritiek en niet enkel verwijten, dan heeft dit initiatief misschien kans op slagen.

enkel mijn idee hierover
hier kan ik mij dan ook alleen maar bij aansluiten,mijn zoon en ik hebben ons anders ook wel goed geamuseerd weliswaar met een gemiddelde van 23,de afpijling was duidelijk maar als je met een "hoog gemiddelde" (27)er langs raast kan ik het goed begrijpen dat je de pijltjes wat klein vond,wij hebben er meer dan een uur voor in de auto gezeten en komen volgend jaar terug,was het maar alleen om deze schitterende sport mee te komen promoten =D>
Ivanhoe el biker loco
Mountainbiker

Post by Ivanhoe el biker loco »

Ja ook met ons clubke komen rijden hier! Ook de 60km afgevlamt! In het begin was het heel saai!!!! #-o Na de tweede bevoorading op d 60 was het toch nog een beetje plezant! Maar al bij al toch geamuseerd! Het word tijd dat ze die groene kiekens eens onder helle kont stampen! Ik kan dat niet begrijpen dat wij, met onze kleine bandjes, alles vernielen! En dat zij alles mogen kapot frezen met hun tractors om bomen om te kappen! Echt schandalig! Dat was nu even off topic! De organisatie kan uit de commentaren leren , en het volgend jaar beter doen! Hopelijk! [-o<
funkstar
Mountainbiker

Post by funkstar »

Wij zijn ook afgezakt naar Averbode, gelokt door een gratis blauw T shirt.
De eerste 20 km waren niet echt ons ding, al zat er tussen km 5 en 10 af en toe een leuk stukje in.
Na de eerste bevoorrading werden de eerste 8 km op het zelfde elan afgewerkt; snel maar niet echt mtb te noemen.
Wat er daarna volgde was wel degelijk te noemen. Een 5 tal klimmetjes waar we toch eventjes uit het zadel moesten gevolgd door de bijhorden afdaling.
Met lange singtracks in de bossen werden af en toe onze stuurmanskunsten getest.
We hebben 60 km kunnen fietsen, 2 goede bevoorradingen gehad.
Al was het parcours niet alles, toch weeral kunnen fietsen en daar doen we het voor.

Een korte interpretatie in de vorm van een filmpje is terug te vinden op onze website:
http://www.mtbteammargi.tk
l.a
Mountainbiker

Post by l.a »

ze hebben ook foto's genomen weet iemand op welke site deze te vinden zijn?

thx
Trekkie 800
Mountainbiker
Location: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9

Post by Trekkie 800 »

Kheb me gisteren ochtend goe geamuseerd. Echter lag dit niet aan het parkoer maar aan de hoge gemiddelden. Onze snelste tocht ooit. Zoals eerder gezegd, enkele leuke stukjes maar veel te weinig voor deze streek. En als dit enkel aan de groen mannen lag... Fock the green boy's (and girls natuurlijk)!!! Heb vandaag ook gehoord van iemand van de Rillaarse bikers dat het steeds moeilijker wordt om nog een degelijke tocht in elkaar te steken en ohja, effe off topic, de foto's van rillaar komen deze week op hun site.
budnaked
Mountainbiker

Post by budnaked »

Die foto's die in het begin daar gemaakt zijn op het parkoer , waar kan ik di e terugvinden?
Docteur Dérailleur
Mountainbiker

Post by Docteur Dérailleur »

eigen lof stinkt, ik weet het, maar ik had het voorspeld hé

maar soit: even iets in de groep gooien : ik denk dat euthanasie van deze tocht eerder geboden is dan zoiets te laten groeien...

Voor sommigen beginnen te steigeren, want dit klinkt paradoxaal, want zijn we allen niet voor hoe meer biken hoe liever?

Ja, maar...:

Less is more: als we de tt - klassiekers in deze streek kunnen redden (bijv. (!!echt we bijv. hé) Wolfsdonk, Demermarathon, Hagelandse Chrono,...) door het kaf van het koren te scheiden worden we daar allemaal beter van...

Dus misschien niet veel tt- s meer daar, maar een paar supergoede, goed gespreid (en rekening houdend met het andere aanbod in Vl-Brabant) mét méér kans om unieke stukken parcours één of twéé keer per jaar op te mogen nemen. Met verschillende afstanden en in samenwerking met de lokale clubs...

Nog anders gesteld: we leren van onze groene vijanden en gooien (met alle respect voor zij die het logisch, zelfs leuk vinden dat mtb = formule 1 op asfalt) de minderwaardige organisaties op de storthoop.
Het recycleren van echt leuke mtb stukjes kan volgens mij dan beginnen.
Post Reply