Rolarius route Roeselare

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
tibootje
Mountainbiker

Post by tibootje »

en hoe was het deze morgen, is het een tof parcours, graag info!!!
JurgenG
Mountainbiker

Post by JurgenG »

tibootje wrote:en hoe was het deze morgen, is het een tof parcours, graag info!!!
Het is een tof parcours en de organisatoren hebben nog plannen om er op middellange termijn enkele stukken onverhard bij te voegen.

De route zal je binnenkort wel kunnen vinden op kraksontracks.
tram4
Mountainbiker

Post by tram4 »

een mens zou dat snel gewoon worden! Eerst een ontbijt met koffie,fruitsap en boterkoeken. Dan een toertocht met bevoorrading en daarna nog een receptie met gratis drank en nen kaaspla. Meer moet dat nie zijn. Waar openen ze de volgende route :lol: 8) . Prima gedaan mannen en vrouwen =D> . De grysperres hebben zich geamuseerd!
see you
lucvdb
Mountainbiker

Post by lucvdb »

Ik ben gisterenmorgen ook afgezakt naar Roeselare. Zonder inschrijving genoten van een lekker ontbijt en dan een beetje zitten wachten tot we konden starten... tot aan het grote routebord waar de prominenten nog even de show mochten stelen... en dan was het eindelijk aan ons.
Het technische parcours was de eerste verrassing : meer dan geslaagd. Maar door de groepsstart werd de bende hier in stukken gebroken.
Dan maar alleen verder gedaan en aan de ring kwam ik 2 roeselaarse bikers tegen die me vertelden dat ze al 4 keer verkeerd hadden gereden. Samen zijn we dan begonnen aan het prachtige stuk op de oude spoorweg... en ja ze hebben hun reputatie alle eer aan gedaan. We hebben op een bepaald moment de route verlaten, dwars door een boerderij. De 2 honden waren duidelijk niet akkoord en zat luid blaffend ons achterna. Het trappen ging ineens veeeeeel vlotter. We kwamen einde van de weg en zagen een bordje met de straatnaam : kruiskedreef maar geen blosopijltje. Terugkeren was niet echt een optie. Gelukkig stopte er iemand van de organisatie die ons via een kleine omweg terug de weg naar de spoorwegbedding wees. Dan maar verder genieten. Mijn 2 compagnions gingen er zo in op dat ze (je kan het al raden) opnieuw de afslag misten. Ik reed iets achter hen en had het gelukkig wel gezien anders waren we misschien in Ieper geeindigd. Op de binnenwegen naar Moorslede moest ik hen laten gaan. Na de bevoorrading (prima in orde) ben ik samen met 4 anderen (waaronder 3 jempi-bikers) begonnen aan het laatste stuk. Dat startte niet echt veelbelovend : een lange betonbaan met de wind op kop. Gelukkig reden die jempies heel de tijd op kop.
En dan terug een leuk stuk aan de putten van de steenbakkerij. Een van de jempies kon er niet genoeg van krijgen en bleef maar rondjes rijden. We hebben een tijdje op hem gewacht en uiteindelijk zijn de anderen hem gaan zoeken. Zelf ben ik door gereden. Bij de beklimming van de zilverberg begon ik me dat al te beklagen... geen trekpaarden meer vooraan. Aan het KTA even een (slecht geplaatst) pijltje gemist en ik was al vertrokken voor een tweede ronde. Teruggekeerd en aan de ingang van de school kwam ons groepje (met de verloren zoon erbij) terug samen en zo reden we dan tot aan de finish.
Ik heb me goed geamuseerd en ga de route zeker nog rijden.
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty

Post by den wakkere bakker gits »

Voila ons filmpken is gereed
Enkele mooie stukken staan er niet op omdat beeldkwaliteit aldaar niet optimaal was spijtig.
Desalniettemin #-o er toch een sfeerbeeldje kunnen van maken.
De bordjes staan idd. niet aaltijd optimaal maar al bij al valt het op deze route nog mee.
Wij hebben in de start in roeselare ook de nodige problemen gehad maar eens we de ringbaan overwaren en op de spoorweg zaten geen problemen meer gehad.
Is een plezante route voor de streek.

Link naar filmpje:
http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=518824
tibootje
Mountainbiker

Post by tibootje »

waar start de route juist en waar staat dat grote bord?
lucvdb
Mountainbiker

Post by lucvdb »

tibootje wrote:waar start de route juist en waar staat dat grote bord?
Het bord staat helemaal vooraan, vlak na de inrit van de hallen en het schierveldecomplex, nog voor je links naar de parking moet draaien.
Voor het begin van de route moet je met de fiets rechtdoor rijden, langs de voorkant van de hallen.
Aan het einde van het gebouw draai je naar rechts en dan een beetje verder tussen de bomen naar links.
tibootje
Mountainbiker

Post by tibootje »

bedankt, daarmee dat ik het bord niet vond, ik kom van langs achter toe, via de wijk
Tronik
Mountainbiker

Post by Tronik »

Zou vrijdag deze route eens willen uitproberen.
Is de startplaats in de Ooststraat van Roeselare?
Hoeveel kms? 8)
Roeselarenaere
Mountainbiker

Post by Roeselarenaere »

xTRONIKx wrote:Zou vrijdag deze route eens willen uitproberen.
Is de startplaats in de Ooststraat van Roeselare?
Hoeveel kms? 8)
De start is aan de expo hallen in de diksmuidsesteenweg, en de route is 41km.
Post Reply