01/06/09 ardennes trophy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

vorige jaar zijn er verschillende die hem als TT hebben gereden, de startnummers en de chips waren op, maar normaal gezien kan het niet
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

pearl jam wrote:Info Nederlands
Ardennes Trophy, 20de editie al, het is
op 1 juni, Pinkstermaandag.

aan LA REID (gemeente van THEUX) : vertrek en aankomst op de ruime en spaarzaam beboste site aan het Provinciaal Instituut van LA REID.
een organisatie van Ardennes Mountain Bike Theux, een pioniersclub die dezelfde leeftijd heeft als de mountain bike.
een MTB raid die dit jaar DRIE rondes voorstelt met een afstand van 45, 65 et 85 km, bijna exclusief op de gemeente THEUX.
de 4de wedstrijd van de challenge EBBT (www.ebbt.be) en de 2de wedstrijd van de challenge EBMC (www.ebmc.info).
een vertrek met opeenvolgende golven van 250 deelnemers in het centrum van het dorpje La Reid vanaf 9.30 uur.
een elektronische chrono met reëlle- en intervaltijden voor iedere afstand en voor alle deelnemers.
20 genummerde hellingen op de « koninginne-afstand ».
2, 3 en 4 standplaatsen ter assistentie volgens afstand.
overvloedige bevoorrading : 2 op de 45 km, 3 op de 65 km en 4 op de 85 km.
een prize money voor de « koninginne-afstand » + een origineel geschenk voor de eerste 1000 deelnemers ingeschreven op alle afstanden samen.
een persoonlijk brevet (goud/zilver/brons) voor iedere deelnemer.
voorinschrijving : 20 euro (zondag 24 mei om middernacht) – de dag zelf : 25 euro
Nieuwigheden voor deze 20de editie :
De deelnemers zullen de afstand kiezen bij de inschrijving
De Start Box zullen de deelnemers per afstanden hergroeperen
De tijd tussen de verschillende start zal verhoogd om de risico’s van belemmeringen te verminderen
De eerste start is 30’ vroeger dan de vorige editie
het zal mogelijk zijn om zijn plaat terug te trekken of om zich op zondag 31 mei in te schrijven
De dag van zondag 31 mei zal gereserveerd zijn voor Kids-Trophy
De concurrenten zullen een eerste keer voorbijgaan op de Aankomst lijn na 20 km

Straf, want in het programma staat 1e startgolf 9u30 en 2e startgolf 9u35.
Van nog volgende golven is geen sprake, dus als ge niet vooraan in 1e blok start, zijt ge alweer toe aan een leuke ardennen-wandeling 8)
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

ook een goed nieuwsje ; blijkbaar is de voorinschrijving verlengd tot morgen 27 mei. Scheelt em toch 5 euro.
Chiemel
Mountainbiker
Location: Rood operatiemes "handmade in USA", ongeveerde Decathlon mud/beachbike

Post by Chiemel »

MX jorgy wrote:Vraagje aan de routiniers: Welke ondergrond is het daar? En bandenkeuze?
Dat zal sterk afhangen van het weer...
Bij goed weer zal een relatief lichte band voldoen want je hebt hoofdzakelijk bos- en steen-ondergrond (RR of iets dergelijks)
Bij regenweer mag je je verwachten aan veel modder (hier en daar zelfs klevende brei) en dan heb je straffer spul nodig.
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

Kheb goed weer besteld [-o< [-o< [-o<
desertrat
Mountainbiker

Post by desertrat »

MX jorgy wrote:Kheb goed weer besteld [-o< [-o< [-o<
bestel voor mij nog wat extra energie voor de laatste 2 hellingen, ben daar vorig jaar kapot gegaan
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

desertrat wrote:
MX jorgy wrote:Kheb goed weer besteld [-o< [-o< [-o<
bestel voor mij nog wat extra energie voor de laatste 2 hellingen, ben daar vorig jaar kapot gegaan
Die hellingen zijn zo zalig! Daar kan je er nog verschillende echt pijn doen! Weet nog dat ik bij mijn eerste deelname echt super zat. En we zijn daar dan nog met een man of 5 een klein koerske beginnen doen. :-D
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

Nog vlug ingeschreven, afhankelijk van het weer ga ik mijnen afstand kiezen 85 of 65. Ik rij voor 't plezier dus roept ne keer als ik in de weg rij hé :wink:
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

Ha de Gert ze ,met wie ga je? Rij maar de 85 geen probleem op gemakje hé.
Ik twijfel nog tussen deze of die van zondag in Gembloux,5kastelen tochten;
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

laagvlieger wrote:Ha de Gert ze ,met wie ga je? Rij maar de 85 geen probleem op gemakje hé.
Ik twijfel nog tussen deze of die van zondag in Gembloux,5kastelen tochten;
Met al wie wil meerijden, hopelijk zie ik u daar ook. Ik zoek nog ne tegenzitter voor in den auto zodat ik nie in slaap val achter 't stuur. Mocht er iemand goesting hebben om mee te rijden of iemand die wil gaan maar geen vervoer heeft , 't is wel 's morgens vertrekken en 's avonds terugkeren. Ik woon in de streek van G'bergen, Ninove en Aalst kan ook geen probleem zijn. Laat maar iets weten :wink:
Post Reply